trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 33 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Han bytte kapitel på en sekund
Det väller över mig. Det går inte att stoppa. Jag minns vartenda ett av deras sms och nu spelas bilderna upp en efter en i mitt huvud. Det går inte att blunda. Det går inte att fly. Det tar över mig. Förgör mig.

Bilderna av de två i parken utanför deras jobb, i vår bil, i vår säng, i vår dusch, på vår matta. Bilderna av de två gåendes hand i hand, ätandes middag i vårt kök eller på en restaurang vi brukade gå till. Bilden av de två i varandras armar och hans blick när han säger att han älskar henne. Bilden av de små lapparna av kärlek han brukade skriva till mig men som nu är dedikerade till henne.

Jag förstår inte hur han kan känna så här. Hur han kan göra så här. Hur han kan ha gjort allt det som han har gjort. Hur han kan ha gjort så här utan en tanke på mig. Vi har spenderat nio år tillsammans och det betyder ingenting för honom.

Som min faster sa häromdagen. Det är ofattbart att han har lyckats byta kapitel så fort. Det fanns ingen som trodde det om honom. Ingen.

Kommentarer

  • A säger:

    Hej!

    Du är så stark , kämpa på! Jag är säker att du kommmer att klara detta! Tycker du att det skulle bli lättare för dig nu om du inte hade sätt de förbannade sms:en?


    Svar: Tack. Jag önskar nu att jag inte sett dem. Det gör jag. Samtidigt plågar det jag inte vet mig nästan lika mycket. Så jag vet egentligen inte. Vill bara att det inte ska ha hänt. Det är det enda.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-02 | 16:29:57
  • Lina säger:

    Hej, har läst igenom alla dina inlägg nu och jag är helt tagen. Kärlek kan vara så fint, och så jäkla fult. Jag kommer att fortsätta läsa tills du är lycklig igen.

    Svar: Det känns fint att det finns människor som läser och bryr sig så. Tar sig tid. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-02 | 16:34:58
    Bloggadress: http://ramlad.blogspot.com
  • S säger:

    Jag kommer också fortsätta läsa tills du blir lycklig. Jag vill se dig må bra innan jag slutar. Tror många känner likadant. Vi kommer finnas med dig hela vägen. Kämpa på fina du <3

    Svar: Tack S. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-02 | 17:28:54
  • Sophie säger:

    Jag har alltid tänkt att i ett förhållande så lovar man varandra att alltid försöka. Att alltid prata med varandra om det är något man mår dåligt av, stör sig på eller liknande.
    Förälskelser kommer alltid att komma, oavsett om man är i ett förhållande eller ej. Men att inte ge efter för begäret är ett val. Man väljer om man vill prata om det med sin partner eller jobba på det själv i tystnad, eller så ger man efter för begäret..

    2013-12-02 | 18:37:15
  • Hanna säger:

    Du får ursäkta men jag tycker han verkar sjukt feg. Det är den feges lösning har har tagit, genom att inte vilja prata om det han ansåg vara problem, genom att gå utan att diskutera igenom saker med dig och hjälpa dig att gå vidare från uppbrottet. Allt som jag läst om honom, att han inte ens klarat av att hålla kontakt med sin familj utan skjutit över det på dig, får mig att tycka han är feg.

    Ibland, ibland verkar det som att du kan hitta andra känslor om honom. Det verkar ibland dessutom som att du har hittat små, små bitar att börja bearbeta för att gå vidare. Fokusera vidare på de små bitarna och strunta för tillfället i de andra delarna. Alla steg är framsteg!

    2013-12-03 | 11:12:02
  • Hanna säger:

    Det är meningen att inlägget ovan ska vara pepp...

    så...1000 peppiga kramar till dig

    Svar: En månad för sent, men tack Hanna.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-03 | 11:12:47
  • Anonym säger:

    Vi människor fungerar inte logiskt ibland. Uppenbarligen är han en idiot. Och så är det. Oavsett hur mycket du resonerar, diskuterar, skriver - du kommer aldrig förstå varför han gjorde som han gjorde. Vissa människor styrs av sina känslor och bara gör det som faller in. Jag själv kan ha svårt att förstå människor som lever livet blint efter sina känslor, men faktum är att de människorna finns, och en person som inte fungerar likadant kan inte att förstå.

    En människa som kan bete sig så - vad ger dig dig att ägna alla dessa timmar på honom? Är han värd det? Är det värt för dig att ägna så mycket tid åt att försöka hitta en logisk förklaring som inte finns?


    Jag vet inte vad jag vill säga, och jag är medveten om att detta kanske inte är världens pepp just nu. Men kanske en funderare? Du som ändå verkar gilla att fundera. Du kanske inte kan tänka såhär idag, men jag lovar att dessa tankar kommer att komma till dig förr eller senare. Håll ut! (och gjorde detta dig lite nere, läs Hannas kommentar ovan)

    2013-12-03 | 21:50:34
  • Linnea säger:

    För ganska exakt 2 år sen lämnade han som jag trodde var min framtid mig. Och jag känner igen mig så mycket i texterna du skriver, nu fick jag inte den vidriga behandlingen att han hade träffat någon annan men just det där med "jag älskar inte dig längre". Det är som att någon kör på dig och du dör, sen vaknar i en ny värld där du ska växa allt det där du gjort under din livstid på loppet av en sekund. Att allt du som person har trott på och hur du har byggt upp dina värderingar slits ifrån dig, och världen bara fortsätter och man hinner inte med för man vet inte längre vem man är. Jag säger än idag (nu har jag nästan bara läst dina första inlägg men såg att du skrev det då) att han är mitt livskärlek, men vet du? Idag är jag mest glad att jag fick dom åren med honom, att jag fick vara så kär och älska så mycket för det är faktiskt inte alla som får det. Och jag vet, det gör så jävla ont nu. Jag vet inte om det helt går över, har inte kommit dit själv än, men det blir fan lättare. Självklart kommer det alltid göra ont, du förlorade någon du älskade, någon som du har växt tillsammans med och det är självklart att du inte vet vem du är nu. Men det är fan helt okej.

    2013-12-03 | 22:14:42

Kommentera inlägget här: