trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 50

Kategori: Allmänt

Jag är inte mina känslor

Min hjärna går oftast på högvarv. Kastar mig fram och tillbaka mellan olika tankar. Ena sekunden tänker jag bara på hans svek. Alla hemskheter han har utsatt mig för. Berättar det om och om igen för mig själv, för människor i min omgivning. Sekunden efter kommer alltid tankarna om att jag måste få honom tillbaka. Måste. För jag älskar honom så fruktansvärt mycket. Vi måste vara menade för varandra. De två kan bara inte vara menade för varandra. Det måste bli vi i slutändan. Det måste det. Han ska ju bli pappan till mina barn. Det måste han bara.

Jag vet att mina tankar och känslor är irrationella. Ologiska. Jag vill inte känna det jag känner just nu, för det gör bara ont. Min morbror, som är väldigt klok, säger ofta till mig: "Du är inte dina känslor. Kom ihåg det. Låt dem finnas där. Men inse att du inte är dina känslor. Du är så mycket mer. Oavsett hur mycket känslorna river nu, kommer du att gå starkare ur det här. Känn, låt allt komma, men inse att du inte är dina känslor."

Det är jättesvårt att leva efter. Nästan omöjligt. För känslorna upptar hela min kropp. Lämnar inte utrymme för något annat. Jag vill så gärna försöka få in andra saker. Vill inte att hela jag ska utgöras av den här sorgen, den här saknaden, det här sveket. Vill inte att det ska få ta all plats längre. Även om jag inte har en aning om hur, måste jag försöka göra rum för andra saker. Jag måste försöka.

 

Kommentarer

  • Sarah säger:

    På 50 dagar har du kunnat skratta med din syster, du har varit tacksam för att jobbet har distraherat dig en stund och du har insett att vad han gjorde var vedervärdigt och lågt. Det är framsteg ju. Tänk vilka framsteg du har gjort om 50 dagar till. Du kommer ta dig ur det här och inse att du är menad åt någon som förtjänar dig. Låt det ta tid bara. <3

    Svar: Ett sent <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-19 | 09:32:06
  • Therese Sundström säger:


    Intressant hur du skriver om tankar och känslor, för det är precis det jag också jobbra med nu för att komma ur min depression! Du kommer hela med tiden! Nu har jag inte hunnit läsa igenom hela din blogg, men hoppas verkligen du jobbar med dig själv för att "hela".

    Efter fruktansvärd depression från ingenstans så skriver jag nu i min blogg om hälsa och relationer som är så viktiga ämnen. Kommer förmedla mig av all kunskap jag kommer ta del av och själv jobba med framöver för att ta mig tillbaka.
    http://theresesundstrom.blogg.se

    Ha en bra dag!

    Mvh, Therese!

    2013-12-19 | 09:57:49
    Bloggadress: http://theresesundstrom.blogg.se
  • Åsa säger:

    Du kommer att må bättre och bli starkare, jag lovar!!

    Jag var där du är för nästan precis ett år sedan då killen i mitt liv sa att han inte var kär i mig längre och gjorde slut. Jag och mitt liv rasade...

    Jag känner så igen mig i nästan allt du skriver.
    Alla tankar, alla känslor, svårigheten att äta, svårigheten att ta ett enkelt beslut m.m.
    Men det kommer att gå över och du kommer dag för dag att känna dig lite starkare.
    Jag kände en dag att allt kommer att bli bra.
    Blir det inte med honom så blir det med någon annan och då blir det också bra.

    Kämpa på!

    Stor kram!

    Svar: Önskar jag kunde få den där känslan också. Önskat det så.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-19 | 10:05:23
  • Infant säger:

    Fortsätt kämpa, du klarar det!

    2013-12-19 | 11:10:24
    Bloggadress: http://infant.blogg.se
  • Teres Lundberg säger:

    Fortsätt att kämpa på. Tiden kommer att läka dina sår, även om du inte tror på det nu.

    Varit där själv och trodde inte heller på det när alla sa så, men 4 år senare har jag hus, barn och en fantastisk sambo. Det blir bättre och du förtjänar bättre.

    2013-12-19 | 11:39:27
    Bloggadress: http://www.tereslundberg.blogg.se
  • Anonym säger:

    Du har så fina och kloka människor runt om kring dig. Precis som du är. Fin och klok.

    Svar: Det har jag. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-19 | 16:35:56
  • Linda säger:

    Klickade in mig på kommentarer för att skriva nästan på ordet vad anonym här ovan skrivit :) Både om dig och de dina :)

    Svar:
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-19 | 21:14:05

Kommentera inlägget här: