trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 35 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Tidens hastighet

Dagen har varit fullspäckad. Jag har haft utbildning och i pauserna förberedde jag mig för mitt föredrag. Helt plötsligt fick jag order om att skynda iväg till ett rum fyllt av viktiga personer, och sen var det showtime. Jag vet inte ens hur det gick. Kommer inte ihåg. Kan inte koppla ihop hjärnan med kroppen som faktiskt var där, som stod där framför dessa människor i tjugo minuter och berättade om invecklade saker. Jag minns ingenting.

Ja, idag har minuterna svischat förbi utan att jag ens hann märka.

De första veckorna gick tiden oändligt långsamt. Jag stirrade på klockan och önskade att visaren skulle röra sig fortare. Fortare framåt. Till en tid, ett klockslag, då han ville ha mig igen. Önskade att varje sekund inte skulle kännas som en evighet. För det var en evighet fylld av smärta, sorg, hopplöshet, uppgivenhet och absolut mörker.

Jag är fortfarande en väntande varelse. Väntar på att tiden ska ta mig till ett bättre ställe. En ljusare plats än den jag befinner mig på just nu. Men sekunderna är inte längre min fiende på samma sätt. Det finns saker jag vill hinna med på dagarna, som gör att jag inte längre vill skynda tiden på sekundnivå. För jag vet att det som jag väntar på inte avgörs av sekunder. Det är en fråga om månader, år, en hel livstid kanske.

Ja, jag lever fortfarande mitt liv väntandes. Och jag kan inte se hur den känslan någonsin ska kunna släppa.

På honom kan jag vänta en evighet.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Du är mitt uppe i en sorg och bearbetar just nu en stor förlust och en stor förändring i ditt liv. Men någonting jag tids nog verkligen hoppas att du inser att du är värd så mycket bättre. Han har inte bara lagt sitt liv på paus för att ta reda på vem han är utan dig, som man kanske behöver när man varit tillsammans sedan unga år, utan han har bedragit dig och utsatt dig för hemskheter som ingen människa ska behöva genomlida. Kärleken är blind och den kan göra förjävla ont. Men för allt i världen, ge honom inte ens chansen att såra dig igen. Hur ska du någonsin kunna lita på en människa som har sårat dig på det här viset? I mitt huvud skulle det iaf gnaga varje gång han säger "jag ska jobba över i kväll", varje gång det kommer ett sms, varje gång han verkar frånvarande, varje gång, VARJE gång. Som sagt, alla är värd mer än det du blivit utsatt för. I ärlighetens namn tycker jag synd om tjejen han idag bor med, hon borde också sova med ett öga öppet. Hon vet vad han gjort mot dig, alltså är hon medveten om att han är kapabel att såra en människa som står en så nära som du stod/står honom. Ta hand om dig.

    2013-12-04 | 20:17:24
  • Johanna säger:

    Var stolt över dig själv! Det där föredraget du var orolig över igår, du klarade det! Fokusera på det:)

    2013-12-04 | 20:18:33
  • Jessica säger:

    Snälla, vänta inte på honom i en evighet.
    Tids nog kommer du att inse att du inte kan leva ditt liv väntandes på en annan människa, speciellt honom.
    Tids nog kommer dagarna bli ljusare, mörkret kommer att försvinna.

    Skulle du överhuvudtaget kunna leva med honom igen, efter allt han har gjort mot dig?
    OM han skulle komma tillbaka, betyder ju inte att allt han har gjort är ogjort.
    Ingenting skulle ju någonsin gå tillbaka till det som en gång var...

    2013-12-04 | 21:41:24
  • Anne säger:

    När jag var i (ungefär) din situation så la jag all min tid på att förbättra mig själv i väntan på just den dagen du pratar om. Jag behövde gå ner i vikt, då gick jag ner i vikt. För dig eller för andra kan det vara något annat man vill förbättra, inte nödvändigtvis endast det yttre. Jag tänkte, att dagen han vill ha mig tillbaka ska jag vara så snygg och framgångsrik som jag aldrig varit förut. Dels för att det skulle förbättra mina chanser att få tillbaka honom. Dels för att det skulle förbättra mina chanser att få någon annan om jag inte skulle få tillbaka honom. Dels för att det skulle förbättra mina chanser att må bra i mig själv och få självförtroendet att komma framåt.

    Mitt tips är att använda styrkan i din saknad, till att kämpa för att förbättra dig själv på alla plan. Dagen då du står där, i ditt livs bästa form, så kommer något underbart hända, och det kan jag lova dig. Kanske hittar ni tillbaka till varandra. Kanske hittar du en ny man som du kommer älska så mycket att ditt ex bleknar i jämförelse. Spendera denna väntan med att komma till toppen, för på toppen finns endast bra saker!

    2013-12-04 | 22:38:46

Kommentera inlägget här: