trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 38 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Tillräckligt
Sitter på tåget hem nu. Har spenderat hela dagen hos min vän. Hon hade ett ärende på morgonen och jag var inte människa nog att följa med, så jag låg kvar i hennes soffa. Ångestdjävulen hade fest i mitt bröst, utanför fönstret var allt grått och fult och all livslust bara rann ur mig. Det fanns inte en gnutta kvar. Ville bara försvinna. Slippa ta nästa andetag.
 
Världens bästa vän kom till slut hem. Jag skämdes över den person hon möttes av när hon klev innanför dörren. Jag grät inte, jag skrek inte, jag var bara död inombords. Oengagerad. Grå.
 
Hennes hund hoppade upp bredvid mig i soffan. Sen bjöd hon mig på pepparkakor. Och någonstans där antar jag att det blev pyttelite bättre. Hon gick in i duschen och jag stapplade iväg för att köpa mat. Kom hem med en kasse tung nog för att rymma en veckas matintag. Vi åt och det som förut varit stelfruset i mitt bröst tinade en grad. Tillräckligt för att kunna prata om vanliga saker - resor vi skulle göra, hobbies vi kunde börja med. Tillräckligt för att orka fortsätta leva lite till.
 

Kommentarer

  • http://existera.webblogg.se - tankar, känslor, glädje, sorg, ångest, panik, kärlek. livet. säger:

    Du skriver så himla bra och fint. Alltså verkligen. Ångest är förjävligt och det är något jag har ständigt, det är så hemskt. Du får mig att känna så otroligt mycket tack vare dina tankar och inlägg. De känns som så äkta och så vardagliga ändå - vilket gör det hela lättare att känna vid, om du förstår?

    Har läst lite om vad du fått vara med om och det är så sorgligt. Men jag vill ändå säga att du verkar vara en fin person tack vare dina texter. Sluta aldrig skriva. Kämpa på. Du kommer klara det så himla bra och kämpa på! Häng med roliga och fina människor som får dig att må bra, skriv, gör saker som får dig att skratta. Kraaaam.

    Svar: Tack för alla dina kommentarer. Vet att jag redan har svarat på en idag. Jag hoppas att du orkar fortsätta kämpa du med. Det är det enda vi kan göra just nu antar jag. Jag vet inte om jag är en så fin person. Är nog mest vanlig. Försöker bara överleva på något vänster. Ser just nu inte riktigt hur. Men försöker. Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-07 | 20:05:10
    Bloggadress: http://existera.webblogg.se
  • Marielle säger:

    Vad bra att du inte gav upp! Din blogg har berört mig något så oerhört, jag kan inte förklara hur du har berört mig. Jag önskar av hela mitt hjärta att du kommer över det här, jag vet att du kommer att göra det. Men jag vill inte sätta den sortens press på dig. Det du känner just nu är det du behöver känna, det är kanske det som psykologen menar med att släppa taget? Att det är
    Okej att känna så som du gör nu, att få vara egoistisk, att det är en livsomvälvande situation du hamnat i. Det finns inget sätt att hantera detta på ett "bra" sätt, bara DITT SÄTT. Och DITT SÄTT är det DU behöver.

    Svar: Hej Marielle. Jag hoppas att jag inte drar ner dig med min sorg. Ibland är jag orolig för det. Jag vet inte riktigt vad psykologen menar. Tror att hon vill att jag ska acceptera att jag mår dåligt och inte försöka tvinga mig själv till att må bättre. Men vet inte hur. Är så trött på att vara egoistisk ska du veta. Så trött.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-07 | 21:06:07
  • Emma säger:

    Är det för att han ska ha barn? Känns lite (om det är sant) som spiken i kistan.... Alltså även om han nu skulle ångra sig så vill du väl inte att barnet ska växa upp utan honom. Jobbig sits. Förstår att det är jobbigt. Verkar helt sjukt att hon blev gravid så snabbt.

    Svar: Varför skriver du så? Allt i mig fryser till is och det känns som att jag ska spy.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-07 | 21:36:12
  • - säger:

    Varför skulle han få barn? Vart har du fått det ifrån Emma? Det är sådana som du som lyckas sprida rykten som skogsbränder i Australien! Tänk för fan på vad du skriver. Du verkar ju mest ute efter att snoka...

    Och till dig kära skribent, jag blir stolt över att du hela tiden försöker ta dig upp för en isad osandad backe. Förstår du själv hur mycket du utvecklas varje dag? Varje tillbakasteg är nödvändigt för att nå ett mål. Jag förstår att din värld har gått sönder men jag vill ge dig ett tips som brukar fungera på mig! Den dagen du slutar tänka, slutar bry dig, slutar kämpa... Den dagen kommer du vara framme vid sitt mål. Den dagen du kan acceptera att din värld har gått sönder och att det intefinns något du kan göra åt saken, den dagen kommer allt vända. Men tills dess, kommer jag vara stolt över ditt kämpande och jag kommer tänka på dig och undra vad du gör, hur du hanterar svåra situationer och hur du mår. Allt suger, och det är okej men Du fixar det här, jag LOVAR. Tusen kramar!

    Svar: Tack för dina ord. Jag vet att jag bara måste fortsätta, men det är så förbannat svårt så ofta. Jag undrar hur länge kroppen orkar. För det gör så ont och är så svårt. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-07 | 22:01:36
  • Anonym säger:

    Emma, varför skriver du ens något sånt? Känns som att du försöker hitta på något för att bryta ner henne. Tror inte på det där.

    2013-12-07 | 22:28:31
  • Anonym säger:

    Bry dig inte om vad "emma" skriver. Hennes uppsått är att såra dig. Det finns tyvärr skadeglada människor som älskar se andra lida och må dåligt. Du har tidigare skrivit att du mår dåligt på tanken att dem skulle skaffa barn ihop. Emma vill trycka ner dig mer och därför skriver hon så. Hon villt få dig må så botten som det bara går. Påverkas inte av vad hon skrivit. Hon vill dig inte väl.

    2013-12-07 | 22:42:21
  • Emma säger:

    Men hallå, du skrev ju det själv på bloggen för ett par dar sen???? Jag försöker verkligen inte vara elak!!! Du skrev att en kollega berättade att hans flickvän var gravid eller nåt sånt. Det var endast därför jag undrade.

    Svar: Tack för att du klargjorde Emma. Min kollegas flickvän är gravid. Det kanske var otydligt skrivet. Tack för att du svarade, det gick utför för mig, men nu blev det lite lättare.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-07 | 23:53:36
  • Sandra säger:

    Jag skickar dig en stor kram!

    2013-12-07 | 23:57:35
  • Anonym säger:

    Hon skrev att hennes kollega berättade att hans tjej är gravid. Du missuppfattade nog inlägget..

    2013-12-08 | 00:11:05
  • - säger:

    Kroppen kommer orka, och du kommer orka! De dagarna du inte orkar, se de som dagar av uppladdning, du laddar batterierna de dagarna för att orka en annan dag. Det är okej att vara ledsen, även om det tar ett år att sluta vara ledsen.

    Försök att inte stressa igenom det här, blicka inte för långt fram och ta inte på dig för stora mål. Ibland kan ett mål som att bara lyckas ta sig in i duschen vara för stort. Ta en dag i taget och glöm inte att andas!

    2013-12-08 | 21:27:28

Kommentera inlägget här: