trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 48

Kategori: Allmänt

Jag försöker
Jag försöker. Jag tycker verkligen att jag gör det.
 
Jag försöker ta till mig alla råd. Jag försöker jobba. Jag försöker klä på mig fina kläder varje morgon. Jag försöker träffa vänner. Jag försöker göra bra planer som resor, träning och andra aktiviteter. Jag försöker lyssna på andras problem. Jag försöker hjälpa. Jag försöker titta människor i ögonen. Jag försöker skratta.
 
Jag försöker. Men det värsta är att det känns som att det inte spelar någon roll. För hur mycket jag än försöker, hur många gånger jag än stångar huvudet blodigt och hur mycket jag än river och klöser känns det inte bättre. 
 
Jag vill så gärna känna bara ett litet, litet hopp om en framtid. En framtid som bara beror på mig och mina handlingar. Ingen annans. Men jag gör inte det. Jag gråter bara. Nu och många gånger till varje dag. Den framtid jag ser innehåller bara tårar.

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Hang in there! Du klarar det här och kommer komma ut ur det starkare än någonsin. Hejar på dig! Kram

    2013-12-17 | 08:50:22
  • Sara säger:

    Kom in på din blogg igår för första gången och började läsa. Mitt hjärta blev allt tyngre och sorgsnare i takt med att jag läste. Kära, fina du! Jag kan inte ens föreställa mig vad du går igenom. Inte finns det så mycket att skriva heller, det mesta låter som klyschor. Men jag fastnade för något som du hade svarat på en kommentar:

    "Han har inga svar. Och egentligen vill jag bara ha tillbaka honom. Vill att han ska berätta varför så att jag kan förändra det som var fel."

    Det gjorde så ont att läsa det, jag blev så ledsen. Varför? Jo, det är ju inte DU som ska förändra det som var fel. Det är inte DIG det är fel på. Det hoppas jag att du kommer att förstå och tro på, för det är HAN som har gjort så här mot dig.

    Kämpa mot demonerna. Gråt dina tårar. Svär över honom. Ta en dag i taget. Men till slut. Lev ditt liv! Du är god och vacker och värd en bättre man!!

    Svar: Hej Sara. Jag är ledsen för att jag inte svarat tidigare. Tack för dina ord. Men jag vill fortfarande bara så gärna få en chans att ändra det som var fel. Kan inte förstå att jag bara ska acceptera att det är över för evigt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-17 | 09:08:21
  • S säger:

    Kämpa på.. finns inte mycket du kan göra. Du kan inte kräva av dig själv att du ska fortsätta bara sådär för det är inte så kärlek funkar. Har skrivit tidigare,där jag är bedragaren och mått fruktansvärt,lever fortfarande i ovisshet men mår helt annorlunda, till det bättre. Jag älskar honom men vill samtidigt få det tydligare att jag är kär i honom på det sättet. Oavsett så är det sårande för vi har 8 år bakom oss. Jag kan inte förstå hur ditt ex bara kan stänga er dörr, nog att känslorna svalnat men vänskapen och minnena? Det här kanske inte gör det lättare för dig att jag skriver så men kan inte låta bli att undra, VEM gör så? VEM funkar så?

    En annan fundering jag har är om ni hörts/setts något alls?
    STOR KRAM, du är stark

    Svar: Hej S. Ber om ursäkt för så sent svar. Vi har inte setts eller hörts sen i mitten av oktober. Och jag kan inte heller förstå hur han bara kunnat stänga av allt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-17 | 09:15:03
  • Emeli säger:

    Ge det tid gumman❤️
    Om du skulle sörja honom för att han dött skulle det ta längre tid är tre månader innan den värsta sorgen släpet eller hur? Det är samma sak, du sörjer ert förhållande som dött. Det kommer ta ett tag för den värsta delen av sorgen att släppa men håll ut. När du kommit igenom det behöver du aldrig bara med om det igen. Du behöver bara gå igenom en jobbigdag en enda gång, sedan är den borta och kommer aldrig igen. Så håll ut. Skickar stor kram och tänker på dig.

    2013-12-17 | 09:19:42
  • O säger:

    Alla försök spelar roll. Kämpa på.
    Kram

    2013-12-17 | 09:24:56
    Bloggadress: http://timetobebrave.blogg.se
  • emma säger:

    Det spelar ingen roll vad du gör, när du gör det eller varför du gör det. Bara stå ut. Uthärda sekundena, minuterna, timmarna, dagarna, nätterna, veckorna, månaderna. Varför? Jo, för det enda som hjälper, det är tid. Och nej, jag säger inte att tiden läker alla sår för det är en myt av rang. Men efter ett tag, kanske ett himla långt tag, så kommer det kännas uthärdligt.

    2013-12-17 | 09:34:33
  • Sara säger:

    Snälla ta dig tid att lyssna på P1, kropp och själ, programmet heter alla brustna hjärtans dag.

    Där berättar en kille sin historia, som varit med om precis samma som du, psykologer reder ut och förklarar de olika aspekter och tidsrum som ingår i ett sorgearbete!

    Tror det skulle kunna hjälpa dig att se på dig själv och hur du tänker på ett mer rättvist sätt!

    All lycka till dig!

    Kram!

    2013-12-17 | 11:05:25
  • a säger:

    Hej,

    jag från Melbourne igen, ville bara säga att alla försök räknas, så kämpa på. För även om det är automatiskt och monotont och du gör det för att du måste - för att det är det som krävs av dig, så finns det en del i dig som vill överleva, och komma över. Bara det att du pratar om det läker en del av dig och du har viljan i att må bättre, så fortsätt, för snart kommer du nog till den delen 'men oj, jag gjorde det' utan att du ansträngt dig, att det bara blev så, att det inte tog all den kraft du hade. Jag själv äter min första måltid kl 21 (en macka) men det är första måltiden jag gjort sedan två dagar, och jag är stolt över det. En vinst och samtidigt en förlust idag; jag gick med på att vara vän med honom. kanske lurar jag mig själv, kanske klarar jag det. men jag kunde inte tänka mig att vara här utan att känna honom. jag kunde inte tänka mig att inte träffa honom en gång till åtminstone.

    Svar: Hej a. Jag är ledsen att jag inte har svarat tidigare. Hoppas att du kan äta nu och mår lite bättre. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-17 | 11:18:36
  • P säger:

    Men det är så det måste börja! Jag förstår att du inte ser något ljus just nu, men om du fortsätter kämpa på samma sätt, så kommer du se det! Kanske inte idag, kanske inte om en vecka, men kanske om en månad!

    Vet du, jag tror att det bästa sättet att få honom att ångra sig är genom att du börjar må bra. Så var det med min ex-pojkvän. När han såg att jag talade med andra, log, levde ett liv utan honom, då började han ångra sig. Och då ville jag (lyckligtvis) inte ha honom längre.
    Ofta är det ju så att det man inte kan få, det vill man ha. Han kanske kommer känna ett enormt behov av att få bekräftelse av dig när du börjar må bra igen. För just nu vet han att han kan få dig. Han kan få dig så lätt, vilket betyder att om det går åt skogen med hans nya tjej så har han en backup-plan. Och fina du, du vill inte vara någons backup-plan. Eller hur?

    Eftersom jag tror att jag vet ungefär i vilka banor dina tankar går just nu (eftersom jag själv har varit där) så struntar jag i det där "gör det för din egen skull"-pratet.
    Du kommer göra det för din egen skull, men just nu är det kanske lättare att tänka att du gör det för att få honom att ångra sig. Tids nog kommer det svänga till att du gör det för din egen skull.


    Kramar

    Svar: Hej P. Förlåt för så sent svar. Du har rätt. Ville bara säga det. Och att dina ord gjorde gott. Så tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-17 | 11:21:56
  • Michael säger:

    All värme och kärlek till dig. En fot framför den andra och andetag mellan smärtan. Kram

    2013-12-17 | 12:28:33
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Erika säger:

    Jag förstår att det kan bli mycket när alla vill dig väl och kommer med sina egna tips och råd. Men det viktigaste är ändå att du själv lyssnar på dina egna signaler. Orkar du inte så vila skallen, blir det för mycket så skriv bara inläggen och läs kommentarer sen när du är mer mottaglig för tips och råd.

    Sedan en annan sak så måste du inte tacka alla för råd och tips var och en. Du ska tänka på dig själv i första hand det är vad som är viktigast.

    Alla vi som skriver här strävar efter samma mål, att du ska få må bra. Jag vill inget hellre än att du ska klara dig genom det här det är du värd. Som ovanstående skriver

    "det är inte du som ska laga det som är fel, det är inte du som gjort fel"

    Det stämmer så jäklarns bra verkligen. Du ska inte laga något som gått sönder utan du ska försöka läka i en process.

    Om du inte orkar le så gör det inget, orkar du inte kliva upp en dag så är det så. Överanstränger du dig kan det slå fel också.

    Så lyssna på dig själv, vad orkar du med just nu idag den här timman.

    Vi finns här och stöttar dig du kommer inte falla.

    2013-12-17 | 12:33:20
    Bloggadress: http://rabarberkalas.blogg.se
  • agnes säger:

    har inte kommenterat på ett tag, har haft så mycket med mig själv.
    ville bara säga att jag fortfarande läser allt och tänker på dig mycket. och jag önskar och hoppas att det vänder för dig snart. att du börjar känna någon glädje, något hopp. en mening. för du är så himla värd det.
    stora kramar

    2013-12-17 | 13:54:07
  • Jennie säger:

    Din kropp bearbetar att han är borta, därför du saknar honom. Mitt tips är minnen. Leta upp minnen du har INNAN ni träffades, minns vem du var då ❤️

    2013-12-17 | 14:01:08
  • Anonym säger:

    En vän sa en gång till mig när jag hade blivit lämnad "allt kommer att bli bra tillslut, och är det inte bra så är det inte slut"

    <3

    2013-12-17 | 14:12:26
  • michaela- mamma till tre 💗 säger:

    du kan inte se att du någonsin ska bli lycklig igen. du kan inte se att du en dag inte kommer gråta längre. men så länge vet vi det för dig. vi vet att den dagen kommer. så länge behöver du inte tvinga dig själv att tro på det. det kommer hända ändå ♥

    2013-12-17 | 16:06:17
    Bloggadress: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
  • Carolin säger:

    Jag har nu läst igenom alla dina inlägg. Åh, fy vad det gör ont i mig... Önskar jag på något vis kunde ta bort allt det onda för dig! Förr eller senare kommer allting kännas mycket bättre, tro mig! Ta vara på alla fina läsare och kommentarer här i bloggen; vi finns här och låter dig inte ge upp.

    Du måste fortsätta dansa trots att hjärtat brister!

    Tusen kramar

    Svar: Jag är ledsen att jag svarar så sent. Men tack för dina ord Carolin.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-17 | 16:43:44
    Bloggadress: http://niiiilorac.blogg.se
  • A säger:

    Stor kram till dig
    Jag vet vad du går igenom och det tar tid och du ska inte behöva låssas. Man får vara ledsen. Man hår igenom en sorg och det tar tid. En av mina "vänner" sa att; har du slutat ältat nu? Svaret är NEJ.
    Han har gjort mig så illa. Jag har gjort ett medvetet val att inte låta han ta min energi men kommer jag förlåta? Kanske. Glömma? Nej, det gör jag inte.

    2013-12-17 | 18:20:46
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • A säger:

    Stor kram till dig
    Jag vet vad du går igenom och det tar tid och du ska inte behöva låssas. Man får vara ledsen. Man hår igenom en sorg och det tar tid. En av mina "vänner" sa att; har du slutat ältat nu? Svaret är NEJ.
    Han har gjort mig så illa. Jag har gjort ett medvetet val att inte låta han ta min energi men kommer jag förlåta? Kanske. Glömma? Nej, det gör jag inte.

    2013-12-17 | 18:20:47
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Emma säger:

    Det är okej att vara ledsen. Det är okej att vara besatt över sin egna sorg och inte kunna släppa taget om varken han du älskar eller smärtan sorgen skapar. Det är okej att gång på gång upprepa hur ont det gör, hur all mening försvunnit, hur trasig du känner dig. Det är okej att du just nu överlever genom att hela tiden bekräfta dina sorg. Hela tiden försöka hitta ord för smärtan som är obeskrivlig. Det är okej att vara beroende av att må dåligt, för just nu är ångesten, saknaden och smärtan det som fyller tomrummet efter honom. Och det rummet är stort.
    Du gräver din grop av sorg så djup som du orkar, tillslut så kommer du inte orka gräva mer. Tillslut så kommer du sakta men säkert klättra upp från gropen i längtan av solljus. Tillslut kommer du inte orka säga, skriva och tänka att du mår dåligt. Tillslut så kommer du inte orka beskriva din smärta och din sorg. Tillslut kommer detta ta slut och något nytt börja. Men tills dess, så är det okej att vara ledsen. <3

    2013-12-17 | 19:05:06
  • livetmedtinnitus.blogg.se säger:

    Det är bra att du försöker. Du kan ju inte göra mer. Det andra kommer sen. kämpa bara på.

    2013-12-17 | 20:18:05
    Bloggadress: http://livetmedtinnitus.blogg.se/
  • S säger:

    Jag tänker på det såhär, att tomrummet som han har lämnat efter sig är den djupa gropen du har trillat ner i. I gropen finns all den saknad, sorg och frustration som tidigare var fylld med kärlek och glädje. För att komma upp ur gropen behöver du fylla igen den igen. I början orkar man bara ta små spadtag, man varken vill eller har kraft att göra det, och de små spadtag som ändå görs gör ingen märkbar skillnad. Men efter ett tag orkar man ta större och större spadtag och man börjar faktiskt se skillnad, det ryms inte längre lika mycket saknad i gropen. Efter lång tid när man har fyllt igen hela gropen så har man en stadig grund att stå på, och vetskapen om hur man tar sig upp ifall avgrunden skulle öppna sig igen.

    Kramar

    2013-12-18 | 00:51:37
  • Isabella säger:

    Fake it til you make it!

    Det är på riktigt det bästa man kan göra, för när man har låtsats tillräckligt länge så märker man en dag att man plötsligt inte låtsas längre! Den dagen kan vara om en månad eller ett år, men jag lovar dig, garanterar dig till 100% att den kommer. Jag skulle sätta mitt liv på det, så säker är jag, på att det kommer gå över allt detta.

    För jag har varit precis där du är, när man tror att kroppen ska sluta fungera och hjärtat bara sluta slå när som helst. Men det gör det inte. Dagarna kommer och går och solen går upp och ner.

    Allt kommer att gå över och gå bra. Det är jag helt säker på.

    2013-12-20 | 13:18:37
  • BarryMom säger:

    I think you are wrong. Write to me in PM, we'll talk.
    China and France suffer with expressed non-fulfilment with the new defense contract between the Joint States, the United Sovereignty and Australia - although also in behalf of personal reasons. Beijing in response wants to border on the Asia-Pacific Employment Pact.
    More info here website

    2021-10-17 | 19:52:18
    Bloggadress: http://https://mountainblog.yjmki.site
  • RandyComma säger:

    my wife and I are totally happy to have found the web blog, it is really what my workers and I have been dreaming in search of. The details on the web page is beneficial and helpful and will help my kids and I quite often intuitive information. It appears everyone on the blog has a significant amount of specifics about the stuff I am interested in and the other links and information also are inherent. I'm not usually on the net most of the time so as we get a chance I'm completely searching this type of knowledge or stuff closely concerning it. See you soon. If you needed a bit of site work like: : We buy used Upright pallet racks or Deep pallet storage near California

    2022-04-01 | 21:00:51
  • Darrelordib säger:

    Hi guys and gals. My friends and I are really glad we saw this site. Ive been hunting for this info all year and I will be convincing everyone I know to swing by. The other afternoon I was toggling through the highest rated sites trying to uncover the right solution to my eternal questions. Now I must be diligent to take great care in whatever mode I can. We are getting all spaced out on the spiritual implications we are observing. Moreover, I just wanted to thank you deeply for such open sourcing. This has forced me out of my comfort zone. Many fabulous improvements are coming into my world. Its really a super community to make new ideas available. I must say also that I am researching. Here is my new hobby, take a look my newly created business:california drywall patch around MONTCLAIR CA

    2022-04-30 | 07:53:59
  • Brorm säger:

    Hi, this is Jenny. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/y5wpj3zo

    2022-05-14 | 15:24:14
  • Heidispork säger:

    my brother and I are excited to have found your website, it is toally everything my buddies and I are constantly looking for for. The up to date info here on the forum is very collective and will support my kids and I several times a week intuitive information. Seems like website has a significant amount of info about this and other pages and info definitely are inherent. I am not on the net much and as I have some time We are completely avidly hunting archives of knowledge or others closely concerning it. Cheers. If you wanted major services like: the trademark firm or social media agency give me a jingle.

    2022-05-23 | 01:03:34
  • LouisCex säger:

    Hi guys and gals. My wife and I are super excited to have found this blog. I&#8217;ve been searching for this info since last weekend and I will be convincing my sisters to hop by. The other day I was traversing through the most relevant threads trying to discover the answers to my staggering questions. Now I am planning to take it to the next level in whatever path I can. We are getting all blurred out on the omens we are observing. Moreover, I just desired to thank you tremendously for such excellent assistance. This has forced me out of an old rut. Many hopeful things are shaping around my world. Its really a sure website to make new connections. It is known that I am researching. Here is my new hobby, check out my new Site:glen ellen farm wedding

    2022-06-11 | 14:15:02
  • WilliamMor säger:

    DWI trickets require complete total of the highly trained secrets employed in criminal cases. Defending a DUI is initiated by deciding none of a persons rights on the constitution were abused. When law enforcement is in direct contact with you, and they are essentially the only witness most of the time, their training and procedural conduct is of the substance. some of us all create accidents, and cops are no exception. The event happens with obvious suspicion which will lead to obvious cause. An example, you get flashed over for driving too slow at 2 AM. A cop has the usual suspicion that the driver has created a moving violation, passingon a double yellow. then, as the officer tries to make eye connection or steps in closer to the vehicle, the cop may utter you exhibit red eyes, or there is an smell of liquor. This elevates the acceptabel suspicion of speeding to giving the police officer a reason that a person may be driving while drunk. ninety nine% of officers will say smell of whiskey, red eye balls, or sloppy speech. Law enforcement will also elaborate you were rumaging around trying to get your license and insurance in your hand. Now someone will be likely told to get out of the vehicle and perform standardized physical sobriety tests. These are SFST’s are taught under NHTSA (National Highway Traffic precautionary Administration) standardizations and must be instructed per instruction. If you do go through the checks, the police can make mistakes which will make the test, or tests excluded from evidence. Things such as physical disabilities and the best street conditions should be integrated into results of your field sobriety test. (i.e. you can’t do a hop on one leg and pivot check on crooked pavement). You may also take a digital breath test. There are irregularities in these devices also, and they are devices that need maintenance and trained on for days. The arrest is captured at the time the officer turns on their lights. Through this captured footage that we are able to inform an learned opinion on the officer performing of the checks, to the clients performance taking the checks. Whether you give an OK to the manipukations or not, someone can go to big house. If you know someone that has been incarcerated for DUI or any criminal charges or know some one who needs a criminal defense Lawyer check out my website here ovi law best regards

    2022-09-03 | 10:25:42

Kommentera inlägget här: