trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 51 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Fix you
Sitter på jobbet. Undrar hur många inlägg jag har inlett med de orden. Det har känts okej idag. Har haft mycket att göra men den mest obehagliga stressen har ändå släppt lite. Har haft mycket varje dag den här veckan så det kanske är en vanekänsla, en känsla av att allt bara upprepar sig. Har stängt ner min rapport. Skriver klart den i mellandagarna. Det är okej. Allt är okej märker jag. Vet inte om det är bra eller dåligt. Att bara ligga och skvalpa där i mitten.
 
Fick precis ett snabbmeddelande från en kollega. Om att jag var en klippa. Känner mig inte som en klippa. Känner mig som smågrus. Som fladdrar iväg vid minsta vindpust. Han är snäll. Jag följer en av hans Spotifylistor. Förra veckan la han till låten Fix you. Den här versionen har jag lyssnat på tiotals timmar. Tror egentligen att det bara var en tillfällighet att han la till just den låten. Men det kändes som ödet. Någon måste vilja fixa mig någon gång. Jag ska göra allt jag kan för att fixa mig själv först, men de sår som har åsamkats mitt hjärta och min själ, de kommer jag inte klara att reparera på egen hand.
 
Jag vill att han, min person, ska vilja fixa mig igen. Trots att det är han som har skurit i mig djupare än jag någonsin kunnat föreställa mig, vill jag att det ska vara han som lagar mig igen. Jag vet att han inte vill det. Men jag tror kanske att jag kommer att vilja det ända till den dagen då någon annan vill vara min person. Jag tror kanske att det är så sorgligt beskaffat med mitt inre att jag aldrig kommer bli sådär riktigt glad, lycklig och hel någonsin igen utan att känna mig älskad av någon. Någon speciell.
 
Jag önskar bara att jag kunde öppna upp mig för någon annan. Men jag ser ingen förutom honom. Jag ser ingen annan. Hans existens i den här världen lägger sig fortfarande som en dimma över allt jag gör. I varje andetag. I varje andetag finns han där i någon form. Förstår inte hur jag kan känna så när han inte har varit där på över tre månader. Han har inte varit där. Men jag känner honom ändå.
 
Jag vill bara ta en genväg. Vill bara att någon ska fixa mig. För jag förstår inte hur jag ska klara det själv.
 
Tårar rinner nerför mina kinder. Det är ingen kvar runt mig längre så jag låter dem komma. Måste försöka ta mig härifrån jag också. Men idag kommer jag inte ha huvudet höjt när jag går till tåget. Jag orkar inte. Kanske morgondagen är en dag då jag orkar. Men inte idag. Idag låter jag tröttheten ta över. Nu längtar jag bara hem.

Kommentarer

  • kerstin säger:

    Hem,lägg dig i soffan, se nåt på tv och fundera inte på vad det är för dag idag. imorgon är en annan dag, kanske en bättre dag. jag är ensam hemma ikväll, tussar på med lite av varje kanske ses vi lite senare. En dag som bara får passera för oss båda. Kram på dig kära bloggvän.

    2013-12-20 | 19:06:01
  • Hanna Karlsson säger:

    En dag kommer du känna lycka igen, ge dig själv tid. Kram

    2013-12-20 | 19:54:27
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • Therese Sundström säger:

    För inspiration till hälsa och framgång!
    Välkommen in!

    Kram, http://theresesundstrom.blogg.se

    2013-12-20 | 20:10:28
    Bloggadress: http://theresesundstrom.blogg.se
  • Elin Svanberg säger:

    Riktigt fin version av Fix You. Här är en annan version av som jag tycker är väldigt fin,
    http://youtu.be/dfr4PY3pjCM

    2013-12-20 | 20:13:20
    Bloggadress: http://swanberg.blogg.se/
  • linnea säger:

    har ni talat med varandra något på dom här tre månaderna? sms mejl eller öga mot öga?

    du är stark du klart det här!!

    2013-12-20 | 20:14:42
  • Elin säger:

    Riktigt fin version av Fix You.
    Här finns en annan version som jag tycker är väldigt fin, http://youtu.be/dfr4PY3pjCM

    2013-12-20 | 20:15:15
    Bloggadress: http://elinsvanberg.se
  • Michael säger:

    Varma kramar till dig.

    2013-12-20 | 21:25:47
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Anonym säger:

    <3 styrkekramar till dig fina du!

    2013-12-20 | 21:39:00
  • Ella säger:

    Tja!

    Besök gärna min blogg om du är en filmälskare:)

    God Jul,

    Ella Johansson

    2013-12-20 | 22:47:42
    Bloggadress: http://moviecrazy.blo.gg
  • Camilla säger:

    Se du längtar hem! Det tycker jag låter possessivt, hem. Inte bort, inte undan, inte iväg. Utan hem! Dit det är varmt och tryggt. Precis helt som det ska vara. Hem! Kram bästa du, du är en klippa för din kollega. Kom ihåg det!!

    2013-12-20 | 23:13:12
  • Clara säger:

    Undrar precis som Linnea om ni har pratat något alls? Blev också dumpad i våras pga att han skulle flytta. Efter att jag ringt och gråtit några gånger hördes vi aldrig mer, utan det var hitta.se som fick berätta för mig att han ett halvår senare var borta från mina gator. Som Håkan sjunger "Det gör ont att veta, men lika ont att undra."
    Det här inlägget från underbara Sandra (bland många andra inlägg om att göra slut) blev min bibel när jag blev lämnad, kan varenda rad. Kanske kan hjälpa lite om du missat det:
    http://rodeo.net/niotillfem/2013/04/att-komma-over-nagon/
    Hoppas det blir bättre någon gång.

    2013-12-20 | 23:49:41
  • E säger:

    Fortsätt ta igenom dagarna. Så gott du kan. För varje dag som går är en dag närmre då du kommer skratta igen, och känna glädje. Sorgen vi känner kommer nog aldrig försvinna, den finns i våra minnen. Men den kommer inte dominera varenda millisekund av dina kommande dagar. Jag har gått igenom mina 365 dagar, och fortfarande kan det göra ont och tårarna kommer. Men det är ok nu. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna fungera igen. Och nu gör jag det, typ. Jag har läst din blogg och jag minns varenda ord och känsla du beskriver. Och det kommer att bli bättre, och när chocken och sorgen släpper lite så kommer du se ljusglimtarna igen i livet. Håll ut och gråt ut. Kärlek till dig

    2013-12-21 | 19:21:45
  • Anonym säger:

    hej! fin blogg :) gå gärna in och kolla på min fotoblogg! Kram !

    2013-12-22 | 17:59:28
    Bloggadress: http://loouii.blogg.se/

Kommentera inlägget här: