trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Ett bubblande skratt

Kategori: Allmänt

Farmor och farfar är här. De började berätta en historia och jag kände hur jag tappade fokus. Kände hur tankarna vandrade iväg till en dålig plats. Men historien visade sig vara så himla rolig att jag rycktes med och efteråt kände jag hur skrattet bubblade inombords. Inte mycket, men det bubblade. 
 
Farmor och farfar hade varit på Ikea och efter avslutad shopping skulle farmor köpa mjukglass till farfar. Hon fick en tom strut i handen som man ju alltid får och gick med bestämda steg fram till vad hon trodde var glasspåfyllningen. Tyckte att färgen såg konstig ut men fortsatte ändå trycka på spaken med full kraft tills hon fyllt struten hela vägen upp. Med SENAP. Farfar såg spektaklet men vågade inte skrika högt till henne. Till slut såg personalen henne och förklarade att glassmaskinen stod bredvid. Hon fick en ny strut och alla skrattade så att de tjöt.
 
När vi fick höra denna historia spridde sig skrattet som en löpeld bland oss. Såna där äkta skratt som bara kommer när något är riktigt, riktigt roligt. 
 
Det är bra att jag har min farmor och farfar. Sen det här hände klarar jag inte alltid att ge dem min fulla uppmärksamhet när de berättar gamla anekdoter som jag redan har hört tusentals gånger. Mitt tålamod är inte oändligt som det förut var. Men jag försöker. Försöker uppskatta att jag har väldigt fina farföräldrar och ge dem så mycket av min tid och energi jag bara kan.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hej jag mår skit jag också kan vi chatta eller något jag kan knappt andas.

    Svar: Ta ett djupt andetag och läs din mail. Du är inte ensam.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-23 | 21:04:00
  • Hanna säger:

    Åh vad du kommer att älska igen. Det verkar rymmas så mycket kärlek inom dig och en dag kommer du att slösa den på någon som faktiskt förtjänar det. Jag tror verkligen det. Tror att det på nåt vis måste vara uttänkt så (fast jag förstår att det känns tusen ljusår bort just nu och att du antagligen undrar vad jag svamlar om).

    Och: God jul. Jag hoppas att den blir så bra det någonsin går.

    Svar:
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-23 | 22:28:42
  • Desidera säger:

    Sitter i samma båt. Blev nyligen lämnad efter många år tillsammans. Känner mig inte som en människa längre, men vi måste kämpa. Vi får inte ge upp!

    2013-12-23 | 22:46:38
  • Kattis säger:

    Satt och läste ditt förra inlägg att du inte tycker att du kommer någon vart. Där har du FEL! Jag ser tecken i din text nu som bevisar att du sakta men säkert går vidare men ändå håller fast vid minnena. Du skriver att du avskyr honom för det han gjort, det skrev du aldrig förr! Må vara då att du i nästa mening skriver att du älskar honom.. det är ok, man får älska men det ska inte äta upp en och förgöra en. Du vågar till och med skriva att du planerar för 2014.
    Våga bli starkare tillåt dig att känna dig stark om så för bara en kort stund. Du kanske inte står stadigt på egna ben ännu men du kryper fram och det är bättre än att ligga pladask på marken.
    Att du kände bubblande skratt, det är balsam för mig som läst din blogg. God Jul...även om det blir en annorlunda jul!
    Kramar

    Svar: Den där kärleken är bara just det, förgörande... Jag planerar för något 2014, något som får tiden att gå. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-23 | 23:36:31
  • A säger:

    Härligt med skratt!
    Stor kram

    2013-12-23 | 23:54:01
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Lina säger:

    "Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than hurt yourself trying to put it back together."

    Låt honom inte göra dig illa igen, i dina tankar gör han nog fortfarande det.
    Du är starkare än vad jag någonsin var, jag och sambon sedan 8 år separerade i somras. Du har kommit längre än vad det känns som jag borde ha gjort nu. Din blogg tillsammans med alla kommentarer ger mig dock styrka då allt känns svårt! Önskar dig en god jul!!

    Svar: Jag har inte kommit just nånstans alls inuti. Jag hoppas att du finner kraft att fortsätta och jag önskar dig all lycka. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-24 | 00:02:08
  • Hanna säger:

    Vill dela med mig av denna kloka text till dig <3

    "vi tycker att det är hemskt att tappa bort människor i livet och gör nästan vad som helst för att lappa ihop trasiga relationer. ibland håller vi fast vid personer som vi innerst inne vet att vi borde släppa. och det är faktiskt inte meningen att vi ska hänga ihop med alla livet ut. människor kommer och går i ens liv, vissa har man bara en kort period och vissa stannar längre. verkliga vänner och kärlekar hittar tillbaka till varandra om det är meningen. de andra ska man inte ha dåligt samvete för. man ska aldrig se tillbaka med bitterhet på gamla relationer. man lär sig något av alla relationer och det är aldrig bortkastad tid. det var helt enkelt meningen att du skulle ägna den tiden åt den personen och den relationen och det gäller bara att förstå vad det var du skulle lära dig av det"

    2013-12-24 | 01:09:07
  • O säger:

    God jul, jag skänker många tankar till dig som vanligt! Kämpa på<3

    Svar: God jul tillbaka till dig. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-24 | 11:11:21

Kommentera inlägget här: