trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Natt igen

Kategori: Allmänt

Det är natt igen. Ligger i min säng och försöker komma ifatt med alla kommentarer. Vill svara. Vill berätta för er att jag har läst. Vill berätta för er att alla kommentarer betyder oerhört mycket för mig. Att det ni skriver ibland kan vara det som får mig att fortsätta kämpa och orka lite till.
 
Men jag kommer inte ikapp. Jag är så trött.
 
Det är en ny vecka i morgon. En ny vecka där jobbet kommer att kräva allt av mig. Allt jag har och mer därtill. Det kommer att kräva ett fokus och ett tempo som jag inte kan uppbringa. Jag är livrädd.
 
Jag vet inte hur jag ska orka. Jag vet att människor över hela världen orkar. Orkar med fruktansvärda bördor varje dag. Men jag vet inte varifrån jag ska hitta kraften.
 
Och som alltid gråter jag. Inleder även denna vecka med dessa förbannade tårar. Tårarna som nästan har blivit en naturlig del av mig, men som jag ändå snabbt torkar bort när mamma tittar in i mitt rum. Tårarna gör mig så trött.
 
Jag vet verkligen inte hur jag ska orka den här veckan.

Kommentarer

  • Emeli säger:

    Hej gumman!
    Du behöver inte svara alla som skriver här. Vi är bara glada om det hjälper dig ta dig igenom dagen så känn ingen press över att svara när du inte orkar.
    Jag önskar att du kunde få åka iväg i några veckor och bara vara. Se något annat, kanske få lite sol på huden och nya upplevelser som bara är dina , kanske kan ta med någon vän eller familjemedlem , men minnen som inte är förknippade med honom. Ta semester och vila upp dig om du kan <3
    Stor kram!!

    Svar: Jag ska försöka få till den där resan. Bara svårt nu.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-09 | 01:23:24
  • Larah säger:

    Ja precis,ta semester,kom bort för en stund,kom bort från det jobbiga som påmins om honom och det ni hade,,det som nu gör så ont,,bara för en liten stund,,bort från alla krav och alla måsten på jobbet,,kanske lättar det nånting,på nåt sätt,,<3

    2013-12-09 | 01:55:08
  • Sofia säger:

    Hej
    Du vet du en sak. Du behöver inte orka just nu. Man får sjukskriva sig speciellt när man knappt sover och sörjer. Jobbet är kanske inte det som lyfter dig just nu utan gör att du pressar dig för hårt. Då kommer paniken med ännu större kraft. Just nu måste du ingenting förutom att ta hand om dig, sova och äta. Fundera på det snälla. Känn ingen press att svara på våra kommentarer. Vi vill bara stötta dig. Inga krav ingen press. Kram

    Svar: Jag vill bara så gärna berätta att det betyder något att ni skriver. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-09 | 08:52:55
  • Anonym säger:

    1. Snälla. Läs Det andra könet. Köp den eller låna den på biblioteket. Om du inte orkar läsa hela, läs "Den älskande kvinnan"-kapitlet. Gör det.

    2. När du gjort det, läs S.C.U.M-manifestet.

    3. Lyssna på Nina Simone.

    Svar: Okej. Jag ska.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-10 | 01:24:10

Kommentera inlägget här: