trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Tacksam

Kategori: Allmänt

Vet ni vad. Jag fick en kommentar direkt på mitt förra inlägg. Och då tänkte jag om. Är på väg hem från jobbet nu och inser att jag faktiskt mår bättre när jag har varit på jobbet i några timmar. Nu börjar obehaget förvisso krypa sig fram, gör att det stockar sig i bröstet, men jag mår ändå okej. Det är på nätterna och morgonen jag mår som absolut sämst. Det är då jag vill ge upp och kasta in handduken, lägga mig på gatan och erkänna mig besegrad.
 
När jobbet har lyckats distrahera mig en stund, då mår jag som allra bäst. Så jag är tacksam för mitt jobb. Det är jag faktiskt. Även om det är tungt att jobba mycket och intensivt med så lite sömn i kroppen, med så dåligt fokus, med så många gråtpauser, så är jag tacksam. Tacksam för att ha en inkomst, tacksam för att ha kollegor som ler åt mig när jag kommer på morgonen. Jag är faktiskt tacksam.

Kommentarer

  • Erika säger:

    När man är nere och känner sig sårad så känner man som man gör. Det betyder ju inte att man inte vill ha sitt jobb eller andra bra saker i sitt liv just då. man mår dåligt och det får man efter en sådan här sak.

    Men det är fint att du är glad över jobbet, sedan kan det vara tungt att behöva gå dit ibland.

    Och du gör det himla bra som orkar göra det varje dag.

    Många kramar till dig.

    Svar: Tack för att du går in här och kommenterar Erika.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 20:38:28
    Bloggadress: http://rabarberkalas.blogg.se
  • Emma säger:

    Kloka ord!

    2013-12-18 | 21:03:51
  • Linda säger:

    Det gläder mig, fina, fina du.

    Svar:
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 21:25:23
  • Patricia säger:

    Vill bara skriva att jag går in och läser vad du skriver varje dag. Att jag vill veta hur du mår, hur du har det och om det blir bättre. Jag är tacksam för att du skriver, du gör det så bra.

    Svar: ❤ Tack. Önskar bara jag kunde skriva nåt roligare snart.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 21:41:28
  • Heidi säger:

    Åh vad glad jag blir av att läsa detta! FRAMSTEG! Nu kämpar vi vidare helaaaa vägen!

    2013-12-18 | 21:59:42
  • Erika säger:

    Jag vet precis hur det känns. Kom precis själv på fötter för ett halvår sen efter nästan två år som singel efter ett uppbrott. Och ingen förtjänar att gå igenom det jobbiga som man gör.

    Så det är för mig viktigt att finnas där för någon annan om det innebär att man kan hjälpa. Och att gå in och läsa och se hur du steg för steg tar dig framåt är så imponerande utav det.

    Det får mig att minnas hur stark man är trots allt. Du är stark och det ser vi.

    Svar: Tack igen. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 22:00:15
    Bloggadress: http://rabarberkalas.blogg.se
  • Marika säger:

    Hej fina du! Jag har länge tänkt kommentera men jag har aldrig funnit orden.. Jag gick igenom en hemskt jobbig separation med mitt ex som oxå var min första pojkvän för ett par år sedan. Jag känner igen mig så mkt i allt du beskriver och det smärtar mig såå! Men idag är jag sambo men en mycket bättre o finare kille och jag är såå glad att det förra förhållandet tog slut och att jag tog mig igenom den livskris som jag hamnade i. Hade aldrig klarat det utan familjen o ett fåtal vänner. Men hur som helst så vill jag säga att jag hejjar på dig i ditt kämpande genom din livskris! Jag vet att när du kommit igenom så kommer du se allt med andra ögon och allt kommer bli så mkt bättre!! Stor kram <3

    Svar: Tack för hejandet Marika. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-18 | 22:26:08
  • Y.N säger:

    Positiva tankar är lika med framsteg på det du går igenom.

    Vissa dagar känns det bra andra dagar känns det sämre. Du vet att du kommer att ta dig igenom detta även om det är jobbigt nu i början. Har man ramlat så hårt och hamnat i botten så finns det bara en väg, och det är uppåt.

    Du kommer att ta dig igenom detta. Du och dina tankar begränsar dig själv. Du bestämmer själv hur länge du vill vara ledsen och må som du gör, bara du.

    En dag kommer du att tröttna på att må som du gör och inte bry dig ett skit om honom, för han lägger inte ner ens en hjärncell på dig. Därför förtjänar han inte din tid o energi


    2013-12-18 | 23:17:18
  • Mallin säger:

    Hej fina du, tack för din blogg! Du är en förebild. Även jag, som många andra har gått igenom uppbrott. Det suger! Idag har Han barn med tjejen han lämnade mig för. Jag vet inte hur många tårar jag ödlast denna man. Men idag betyder han ingenting. Idag är jag glad att jag ändå kom ifrån det jag var inblandad i, jag var förtrollad. Jag förstod inte det då men i efterhand är jag lättad att jag inte är mamma till hans barn. Han var helt 100% fantastik under förhållandet men han krossade mitt hjärta. Tänk hur långt det kunnat gå i framtiden. Jag tror inte ditt ruttna ex lämnade dig, ödet visste att Du förtjänar bättre! Jag önskar dig all lycka. Jag vet att du hört det förr men tiden läker alla sår. Du kommer komma över honom, för din rätta prins finns därute väntandes på dig. Du måste bara resa dig själv först, och jag Vet att du klarar det. Du på god väg och idag är jag tacksam för att du delar med dig av din historia. Och det är just de det är, historia. Kram

    2013-12-19 | 00:29:46
  • Therese säger:

    Hej! Tycker du skriver väldigt bra!

    Jag har börjat med en blogg som ska handla om hälsa, framgång och relationer. Viktiga ämnen <3

    Ha det bra!/Therese, http://theresesundstrom.blogg.se/

    2013-12-19 | 01:29:33
    Bloggadress: http://theresesundstrom.blogg.se/
  • kerstin säger:

    Hej fina du!
    Varit bort i urskogen ett tag och inte funnits här men du är jag tillbaka. Härligt att höra att det bara inte är sorgesamt utan att lite ilska också finns med. Det betyder framsteg och förändring i rätt riktning. Att skriva är ett bra sätt att få ur alla tankar som annars slåss om utrymmet i hjärnan så fortsätt med det. Läste i en kommentar om medicin och tänk en extra gång innan du börjar,jag tror att du ska klara det med prathjälp och skrivandet men det vet naturligtvis du och din läkare vad som är bäst för dig. önskar dig en bra torsdag, vi ses ikväll. Kram fina du.

    Svar: "Vi ses ikväll". Vad fint. ❤
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-19 | 05:05:36
  • Therese Sundström säger:

    Hej!
    Riktigt intressant blogg jag kommit in på nu! Vilket bra steg du tagit som skriver ut om allt. Väldigt bra för alla att följa! You go girl! Du kommer börja må bättre!

    Efter fruktansvärd depression från ingenstans så skriver jag nu i min blogg om hälsa och relationer som är så viktiga ämnen. Kommer förmedla mig av all kunskap jag kommer ta del av och själv jobba med framöver för att ta mig tillbaka.
    http://theresesundstrom.blogg.se

    Ha en bra dag!

    Mvh, Therese!

    2013-12-19 | 09:55:27
    Bloggadress: http://theresesundstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här: