trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 12 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Saknar
Har varit en hel dag på jobbet idag. En hel dag. Jag grät på toaletten. Kan inte ens räkna hur många gånger jag tappade fokus och försvann bort. Men jag var där en hel dag.
 
Nu sitter jag på tåget hem. Det är människor överallt runt omkring mig. Jag undrar vad de tänker. Vad bär de på inombords, i sina hjärtan? Är de lyckliga? Är de på väg hem till någon som de älskar? Känner de sig älskade? Jag är omgiven av så många människor. Men jag har aldrig känt mig så ensam. Bryr mig inte om tårarna. Jag saknar honom så ofattbart mycket.

Kommentarer

  • Sara S säger:

    Bra jobbat vännen! :) Förhoppningvis blir det lättare imorgon och dagen efter det. Ser hur långt du har kommit, du kommer klara det här <3

    2013-11-11 | 18:59:31
  • Matilda säger:

    Med två steg framåt och ett tillbaka kommer du alltid framåt. Bra jobbat idag min vän! Kram!

    2013-11-11 | 19:52:51
  • Anonym säger:

    Läser din blogg flera gånger per dag och vill bara att du ska veta att jag verkligen tror att du kommer fixa det, jag vet att du kommer fixa det! Kämpa på! <3

    2013-11-11 | 20:43:59
  • Michael säger:

    Kan du känna att vi är många som bryr sig om dig? Jag och många andra ser dig: både i din sårbarhet och styrka. All värme och kärlek till dig.

    Svar: Ja. Men ibland spelar det ingen roll... För han saknas mig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-11 | 20:46:07
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Sara - Ensamstående mamma säger:

    Jag har läst varje ord du skriver, jag har läst alla dina ord om och om igen - och jag kan riktigt känna smärtan i dina ord. Jag har varit med om en separationen och den tog nästan kål på mig (samtidigt som det var en lättnad då det var ett dåligt förhållande fullt av psykisk och fysisk misshandel) och jag kan många gånger känna igen mig i det du skriver då mitt ex direkt efter separationen flyttade ihop med en annan tjej - min egna känsla säger att de redan hade träffats när vi fortfarande var tillsammans.

    Jag vet inte alls vad jag vill med min kommentar, kanske bara låta dig veta att du inte är ensam, att vi är många som känner med dig och finns här för dig. Och även om det låter helt omöjligt så kommer du så småningom se ljuset och framåt, men ja jag vet - det känns omöjligt just nu. Men tills dess: skriv, skriv för allt du orkar, gråt och skrik, ventilera med dina nära och kära, älta din sorg och ilska - du behöver det. Men sen, en dag kommer du vara redo att ta nästa steg :)

    Tills dess tycker jag att du ska lyssna på den här låten: Lars Winnerbäck - Håll ut

    KRAMAR!

    Svar: Fina du. Tack. Är ledsen att så många människor därute utsätts för liknande helveten. För det är verkligen ett helvete. Ta hand om dig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-11 | 22:40:52
    Bloggadress: http://dolphin.blogg.se/
  • Sara säger:

    Hej vännen,

    Läser din blogg dagligen och tänker på dig och hoppas innerligt och vet att du klarar dig igenom det här.

    Har själv varit med om hjärtesorg till den graden att jag inte ville stiga upp ut sängen, utan hellre välja att avsluta mitt liv. Där dagarna bara var svarta och tunga...då trodde jag aldrig att ljuset skulle finna mig igen. Kändes omöjligt och otänkbart. Tillåt dig själv att sörja att grubbla över vad som gick fel och varför det blev som det gjorde. Du får och har rätt till att sörja på ditt egna vis..

    Men jag lovar dig att en dag så står du där stark igen...lämna inte hoppet, du kommer vara stark igen.

    Jag var inte stark då, men det byggdes upp med tide. Nu har jag en underbar man som jag älskar oändligt och två barn. Hoppas att du tror på mina ord...när jag säger att du inte kommer glömma men du lär dig gå vidare såsmåningom när hjärtat och hjärnan känner sig redo.

    Många varma kramar fina du!

    Svar: Ibland känns det så tungt att jag inte vet om jag faktiskt kommer att orka. Det känns som att den enda utvägen är att göra slut på det här. Göra slut på det onda. Dagarna går, och jag har börjat äta, jag har börjat jobba. Det går inte bra, men jag gör det ändå. Men när det kommer över mig. Då vill jag inte mer. Då orkar jag inte mer. För jag saknar honom för mycket. Om han inte älskar mig vill jag inte leva i den här världen. Jag förstår inte hur de känslorna någonsin kommer kunna mattas. Jag gör inte det. Tack underbara du för din kommentar.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-11 | 23:24:32
  • Emma säger:

    Känner igen det där med att sitta bland massa människor och undra vad som försiggår inom dem, vad de bär med sig. Finns ingen gång man funderar så mycket som när man går igenom ett break-up och hjärtesorg (och kanske andra sorger i livet, men det är just olycklig kärlek-sorg som jag har erfarenhet av). Mitt ex gick vidare och träffade en ny tjej och jag var som skiten under hans skor, inget värd, och även om jag visste att det inte var sant så kunde jag inte släppa tanken på att det faktiskt var så. Han tyckte jag var en dålig människa och därför var jag det. Allt jag gjorde var fel, jag var inte värd någonting bra. Hans nya tjej var ju så mycket bättre och det var hon som var värd att vara älskad, hon som var värd att ta hand om och göra bra saker för, hon var värd att han la ner sig på att skämma bort henne. Hennes statusuppdateringar på facebook skvallrade om att hon var värd att bli bortskämd med middag när hon kom hem från jobbet och bli bjuden på spa, med mera.. Det var inte jag värd, jag var ju en dålig människa och jag dömde mig själv för allt. Jag började göra saker för att bli en bättre människa, anmälde mig som organdonator, gav blod, mm, så var jag fortfarande en dålig människa och jag kände som att jag blev dömd i allt jag gjorde även om mitt ex ju inte kunde se mig. Helt enkelt, allt jag gjorde var fel, och om jag sa minsta ovärdiga sak var jag en skitstövel även om det ju egentligen är en normal reaktion.

    2013-12-03 | 13:51:50

Kommentera inlägget här: