trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 12

Kategori: Allmänt

Det som gör mest ont

Det som gör mest ont, det som sticker och svider i mig hela tiden, det, som när tankarna koncentreras kring detta faktum, gör att illamåendet väller över mig som en ångvält, det är att han ger all sin kärlek till någon annan nu. Det kom över mig igår natt. Igen. För att jag skrivit om hur deras relation kanske började med sex men nu växer till kärlek. Så obegripligt skoningslöst drog tankarna in och planterade panik i min kropp. Blir så trött och ledsen på att jag inte kan värja mig.

Gör han alla de saker som han brukade göra för mig, för henne nu? Ligger han och håller om henne såsom han brukade hålla om mig? Stryker han bort hennes hår ur ansiktet såsom han brukade göra på mig? Tar han hennes hand när de promenerar såsom han brukade göra med min? Berättar han om sin dag, om vad som hänt, för henne istället för mig? Funderar han på hur han ska göra henne glad istället för mig nu? Jag vet att han handlar mat till henne, såsom jag alltid har gjort till honom. Jag vet att han bjuder henne på samma restauranger som vi brukade gå till, som vi planerade gå till. Jag vet att han lagar den mat jag har lärt honom, den mat vi brukade laga, till henne. När jag var i lägenheten dagen efter de förbannade sms:en, såg jag tallrikar och vår pannkakssmetskål, en nutella i kylen, kvarlämnade efter deras måltid. Pannkakor med nutella. Som vi brukade äta när vi firade lite särskilt. I diskmaskinen stod mina fina pastatallrikar som jag fått av min mamma, de vi bara använde när det riktigt var fest, och kvar på spisen en smutsig stekpanna med resterna av den laxpasta som varit vår specialité. Som min mamma har lärt mig. I tvättkorgen låg hennes hunds leksak, ovanpå den handduk vi brukade använda när min familjs hund hälsade på. Det är materiella saker, ja. Men de gör ont.

Den här låten har jag spelat mycket genom åren. Tyckte att den var fin. Men jag har aldrig reflekterat kring vad den innebar. Aldrig lyssnat på orden. Aldrig tänkt till. Aldrig trott att jag någonsin skulle känna så. Aldrig i hela livet trodde jag det. Nu förstår jag dess rätta innebörd. För det är verkligen det som gör mest ont. Av allt, är det det som gör mest ont. Så obarmhärtigt ont gör det.

”Det som gör mest ont är allt det jag saknar nu, det du ger vidare nu till en som inte är mig. När du ler igen, när du älskar igen, när du rör igen vid en som inte är mig. När jag inte är din mer. Det är det som gör mest ont."

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vad jobbar du med?

    Svar: Jag har läst juridik och ekonomi, började i augusti mitt första riktiga jobb efter examen. Som konsult på en stor byrå...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-11 | 09:27:55
  • Linda säger:

    Hejsan...

    Jag vet egentligen inte vart min kommentar ska börja, men jag vill så gärna ge dig stöd. Du går igenom helvetet nu, mina ord gör inte så stor skillnad. Men dina texter berör mig och jag är helt säker på att du kommer att komma ur detta som en ännu starkare människa än du var innan!

    Jag hoppas att du har ett par fina stunder under en dag, att du har möjlighet att njuta av en solstråle som smeker din kind mitt i allt det svarta. Dessa små stunder kommer att bli längre, men just nu gäller det att omfamna varje ljust ögonblick!

    Jag sänder dig mina varmaste tankar och mina fulla beundran för din kämpaglöd!

    Svar: Tack snälla.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-11 | 12:24:17
  • Anonym säger:

    Sjukt okänsligt av dem att lämna "spår" efter sig på det viset. Hur kan de med? Lider med dig.

    2013-11-11 | 12:51:59
  • agnes säger:

    du är så himla stark.
    jag tror verkligen på "det som inte dödar dig gör dig starkare" - låter som en klyscha men jag tror verkligen att du kommer komma starkare ur det här.

    apropå låtar tänker jag alltid på Zara Larssons "She is not me" part 1 och part 2 när jag läser din blogg. Nu är hon bara 15 år och har absolut inte upplevt det du har, självklart inte, men tycker ändå hon sjunger med mycket känsla och det är fina låtar, så LYSSNA! <3

    Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=DOvI-M6Iw_I
    Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=tzl37D1iVwk

    Svar: Jag ska lyssna. Tack fina.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-11 | 14:57:32
  • jennet säger:

    jag vet att du bär på en oerhört smärta, du måste kämpa även om det känns att ditt hjärta har gått i bitar, jag har själv varit med om det, när du inte vet vad du ska göra längre, du vill inte vara själv för vad du än gör eller tänker på så är det kärleken.. att bli sårad gör så jävla ont och man glömmer aldrig sin livs kärlek.
    Men du måste försöka tänka framåt, tänka att han inte är värd dina tårar och den smärtan du bär på. Han kanske mår hur bra som helst men alla har sina 5 minuter då dem tänker tillbaks på hur dem hade det innan och jag lovar dig att hans ''5'' minuter också kommer att komma när som helst och då kommer han att tänka att han verkligen har förlorat en så underbar person i sitt liv.

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-11 | 20:48:05

Kommentera inlägget här: