trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 15 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Ingen känner framtiden

Jag mailade med en fantastiskt fin, och väldigt olycklig, läsare i morse. Försökte skriva något som kunde hjälpa. Kände mig maktlös. För jag vet att det inte finns några ord som fixar det onda. Inga ord som kan göra allt bra. Inget biter när man är i panik och inte ser någon utväg.

Just nu, i den här stunden, har jag en liten svacka. Varit inne på toaletten och torkat bort mascaran som runnit ner under ögonen. Jag vet att jag bara måste hålla ut. Jag vet att det kommer att lätta till slut. Jag vet inte när eller på vilket sätt, men det kommer att lätta. Jag vet att jag inte har något val. Jag vet att jag måste fortsätta leva. Fortsätta andas. Fortsätta hålla mig över vattenytan.

I mailen jag skrev i morse till den fina olyckliga läsaren skrev jag att ingen känner morgondagen. Ingen vet vad som kommer att hända i framtiden. Ingen vet. Men för att man ska få reda på det måste man leva vidare. Det finns inga andra alternativ. Tänk om jag får tillbaka honom. Tänk om vi får de barn jag drömmer om. Eller tänk om jag träffar någon ny. Tänk om jag träffar en annan underbar människa som gör mig lycklig. Ingen vet. Jag vet bara att jag måste, måste, måste leva vidare för att få reda på det. Det finns inga andra alternativ.

Ska gå och köpa rosenrot efter jobbet. För att motverka den massiva trötthet som har invaderat min kropp. Angripa de problem jag kan göra något åt. Och låta framtiden visa mig hur resten kommer att bli.

Kommentarer

  • isabell säger:

    Precis så! Fortsätt tänka framåt!
    Man måste leva för att få se vad morgondagen har att erbjuda!

    Och du, tänk på de första inläggen du skrev. Hur långt ner du var i hålet. Och tänk på det du nyss skrev, att du måste fortsätta andas, att du kanske hittar en ny kärlek någon gång i framtiden! Du har kommit långt, det kanske inte känns så! Men när man tänker på att det kan finnas en annan kärlek där ute (vilket det också finns!!) så är inte den första dagen då du känner lycka i själen igen så långt borta!

    Kram på dig!

    Svar: Ärligt talat så ser jag inte att jag någonsin kommer träffa någon annan. Bara tanken på att jag skulle göra det gör mig livrädd. Vill inte ha någon annan. Någonsin. Men jag la till det för jag orkar inte höra att jag måste ge upp hoppet om honom. Jag lovade mig själv att alltid skriva sanningen här, och jag har redan tummat på det. Det känns inte bra. Men jag vill inte ha någon annan. Jag vill verkligen inte det. Gud jag saknar honom så oändligt mycket.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-14 | 13:04:32
  • Anonym säger:

    Det bästa jag nog gjorde som hjärtkrossad var att verkligen ge utlopp för smärtan när den var som påtagligast. lyssnade framförallt sönder Håkan Hellström - kärlek är ett brev skickat tusen gånger. ett tips att sätta på medan ångtestklumpen i magtrakten gör sig påmind och gråta är den enda lösningen.

    Stor förbannad tiominuterskram

    Svar: Tack. Jag har nyligen börjat lyssna på musik efter att inte ha klarat det förut. Har några låtar som jag klarar. Sätter på hög volym. Och låter allt komma istället för att trycka bort det. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-14 | 13:37:25
  • isabell säger:

    Förstår dig.
    Var själv i en liknande situation som jag skrivit i andra kommentarer. Jag trodde och kände att han var den rätta. Han jag skulle skaffa barn med och bli gammal med.
    När jag blev lämnad så kände jag att jag aldrig kommer kunna träffa någon annan, om jag ens ville det.
    Det kändes som han var den ende som kände mig. Den enda jag kunde öppna mig för och vara mig själv för.
    Jag kände att jag lika gärna kunde spendera mitt liv ensam om jag inte kunde få honom tillbaka. Bli lite av en crazy catlady. haha

    Som jag nämnt innan, så blev vi tillsammans igen. Men det var på både gott och ont. Det som var positivt med det var att jag insåg att han var en idiot och det blev lätt att lämna honom.

    Du kommer nog alltid sakna honom, eller det ni hade. Tryggheten med varandra. Kärleken.
    Man saknar kärleken, eller jag gjorde i alla fall det.

    Jag tänkte aldrig på att träffa någon annan, precis som du känner så gjorde den tanken mig livrädd och jag ville verkligen inte ha någon annan. Så skit i den känslan om den får dig att må dåligt. Försök tänka på annat, till exempel att du är stark och att du klarar dig utan honom. Så får, när den dagen och tiden är inne, kärleken komma till dig igen. Kram!

    Svar: Tack Isabell. Dina ord gör det lättare. För just nu kan jag inte tänka på annat sätt. Tack fina du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-14 | 13:44:42
  • Anonym säger:

    Hur länge kommer du ha denna blogg?

    Svar: 365 dagar.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-14 | 14:29:16
  • Josefine säger:

    Du och endast du ansvarar för din egen lycka. Så länge som du känner att du inte vill gå vidare så kommer du må dåligt. Någonstans, någon gång måste man själv bestämma hur man vill må, och sedan handla för att nå det resultatet.

    2013-11-14 | 16:06:38
    Bloggadress: http://idakristinajosefine.se
  • Michael säger:

    Jag ser en kämparglöd i dig som blir allt starkare. Det är ok att vara stark OCH svag. Allt är möjligt! Kram

    Svar: Du skriver saker som liknar det min morbror brukar säga till mig. Det är fint. Tack.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-14 | 21:15:49
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/

Kommentera inlägget här: