trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 22 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Tårar i en frisörstol och en fin vän

Under de sju första veckorna klippte jag mig två gånger. Trodde att det skulle hjälpa mig. Att det skulle vara ett steg framåt.

Första gången satt jag bara och skakade i stolen. (Det här var innan jag fick reda på sanningen och hans otrohet, efter det blev allt svart i veckor.) En vän, en oerhört fin vän, hade bokat tiden åt mig, och satt bredvid hela tiden. I två och en halv timme satt hon bredvid när jag fick håret slingat och klippt. Med tom blick, tårar i ögonen, gråten i halsen och ont i hela kroppen, satt jag där i frisörstolen. Frisören var inte bekväm. Stackars frisör. Och stackars min vän som inte kan ha förstått vad hon gett sig in på. Jag blev klippt. Inte en särskilt stor förändring. Min vän hade med en bild på Jennifer Aniston som hon visade upp. Så skulle jag se ut. Jag såg mest ut som ett spöke. Ett likblekt spöke med alldeles särdeles markerade kindben. På drygt två veckor, vilket var så lång tid som hade förflutit sen han gjorde slut, hade jag lyckats bra med att få den där hålögda looken. Ett riktigt utmärglat utseende.

När frisören äntligen var klar betalade jag. Vid det här laget rann det flera tårar nerför kinden. Jag torkade bort dem snabbt. Sen sprang jag därifrån. Min vän sprang efter. Vi skulle äta lunch men det var inte ens nära. Det var verkligen inte ens nära. Jag sprang ner i tunnelbanan och min vän sprang efter. Hon satt med mig på tunnelbanan tills vi kommit till ändstationen. Stod sen bredvid tills min mamma kom och hämtade mig. Hon är en så himla fin vän den tjejen. Ett riktigt guldkorn.

Kommentarer

  • agnes säger:

    <3 håll hårt i henne.
    jag befinner mig just nu på botten, har det sjukt jobbigt på så många plan. orkar ingenting. men jag har min bästa vän och jag håller hårt i henne.
    vänner och relationer är så otroligt viktiga och jag är så glad att du verkar ha bra personer runt omkring dig.
    du är stark. jag vet att varje dag är en kamp, det är det för mig med just nu. man måste kriga, ända från sekunden man vaknar till stunden man somnar.
    och vi kommer fixa det här.

    "det som händer när man tränar hårt är att musklerna bryts ner, slits itu, faller sönder. sen läker de ihop och blir starkare än någonsin. en liten hemlighet: det är applicerbart på allt i hela livet"

    kramar till dig

    Svar: Skickar all styrka jag kan uppbåda till dig Agnes. <3 Styrka så att du orkar gå upp på morgonen, och styrka så att du orkar dig igenom dagen. Jag tar det minut för minut nu. Har haft en bättre dag idag än igår, jag är tacksam för det lilla. Vi båda ska ta oss upp härifrån. Det ska vi bara. Många många kramar till dig. Och jag hoppas innerligt att det blir så som du skriver. Att vi läker och blir starkare än någonsin. Kämpa på fina du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-21 | 22:59:31
  • Kristin säger:

    Fina människor får fina vänner!

    2013-11-22 | 07:33:08

Kommentera inlägget här: