trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 28 Fortsättning

Kategori: Allmänt

En överflödig figur
Jag gör ingen nytta. Jag gör ingen jäkla nytta. Inte på jobbet. Inte hemma. Ingenstans. Är en sån där överflödig figur som bara är alla till belastning. Det är så fruktansvärt. Det är en sån fruktansvärd känsla. Jag har alltid varit effektiv, sett till att saker blir gjorda, alltid hållt mig sysselsatt. Jag är helt värdelös nu. Inget jag gör är till hjälp. Inget jag gör har något värde. Är så trött på att vara en sån här figur. En sån här sorglig, patetisk figur utan mål eller mening i livet, utan en förmåga att prestera något värdefullt för någon annan. Jag vill inte vara den här personen. Men jag har ingen aning om hur jag ska ändra det. Hur jag ska ta mig ur den här onda spiralen. Jag har verkligen ingen aning.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Försök behandla dig som din bästa vän. Som din bästa person som du tycker om och måste ta hand om. När de jobbiga känslorna kommer måste du försöka att acceptera dem. För även om det gör fruktansvärt ont och paniken kommer krypandes och man tänker; "jag kommer aldrig ta mig upp ur det här", så måste man acceptera. "Nu känner jag såhär. Det är okej. Det är okej att jag mår så dåligt att jag vill dö. För en dag kommer jag vilja leva, hela tiden".

    Svar: Jag hoppas att det är så. Tack Jennie och förlåt för sent svar.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-27 | 13:53:23
  • agnes säger:

    du har ett värde. saker du gör har ett värde.
    den här bloggen har ett värde. du skriver fantastiskt fint. du har verkligen en talang för att skriva.

    du är på botten men du är påväg uppåt. du blir starkare för varje dag. varje kväll när du går och lägger dig är du ett steg närmare.

    du kommer att klara dig. du kommer att må bra igen. om det är någonting jag verkligen lärt mig av att må såhär dåligt så är det att hur bra eller dålig en situation än är så kommer den förändras. saker och ting förändras. du förändras.

    vi människor lever i ständig förändring och vi är fantastiska på att anpassa oss. du tror inte på mig nu, men du kommer att lära dig ett nytt sätt att leva och du KOMMER ATT MÅ BRA! du måste tro på det!

    glöm inte att du inte är ensam, vi är många som kämpar med dig. vi alla har våra egna strider och hinder att ta oss över. vi går sida vid sida allihopa. medsystrar och
    -bröder.

    du är inte ensam och du är inte utan värde. absolut inte.

    andas djupa andetag. sikta framåt. du fixar det här.

    all kärlek.<3

    Svar: <3 igen.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-27 | 14:05:40
  • Anna säger:

    Hej vännen min!

    är dålig på att kolla min mail men nu gick jag igenom inkorgen och såg att du svarat mig på mina inlägg. jag finns här, nu är det ett tag sedan jag skrev. jag vill så gärna dra dig upp ur den tillfälliga svacka du är i. jag förstår hur du känner dig, men jag lovar att de som finns runt om dig nu är de som älskar dig. de som bryr sig och vill att du ska må bra. det är ingen rolig känsla att ha, så som du beksriver den. men i nöden prövas vännen. så är det. det verkar som du jobbar i stan, stockholm? Vill du så lyssnar jag gärna på riktigt över en lunch. jag vill gärna hålla om dig och ge dig en kram på riktigt. inte bara på nätet. du får gråta hur mycket du vill, skratta går såklart också bra!

    jag försvinner inte.

    kram bästa du.

    tänd ett ljus ikväll, bara för dig, för att du är du och du är en stark person som kommer ur det här.

    Svar: Anna. Ber om ursäkt för så sent svar. Tack för din kommentar. Jag sparar din mail på min om det är okej. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-27 | 14:30:13
  • Ann säger:

    Tänkte bara tipsa om att läsa på lite om sorg och sorgebearbetning. Eftersom han försvann så fort och utan att du fått svar på alla dina frågor, är din reaktion att jämföras med en hastig bortgång av nära anhörig. Här är en fin artikel skriven av en kvinna som miste sin man mitt i livet.
    www.dn.se/.../sorg-bedovade-henne-i-tre...
    Finns många texter också som beskriver sorg just vid separationer och skilsmässor.

    Kämpa på. Kram.

    2013-11-27 | 15:58:54
  • Ann säger:

    Attans! Fick inte med hela länken. Men googla på Sorg bedövade henne i tre år.

    Ann

    Svar: Jag har googlat och läst. Blev mycket berörd. Känner igen mig i allt hon skriver. Tack Ann. Många kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-27 | 16:02:39
  • Hanna säger:

    Jag har inte skrivit på ett tag nu. Men jag läser och jag tänker på dig. Varje dag. Du är inte överflödig. Du är viktig. Både för dig själv och andra. Du får inte glömma det!

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-11-27 | 17:22:52
  • Emma säger:

    Just detta är något du kan påverka, känslan av att göra nytta. Hans kärlek, val och svek kan du inte göra något åt men att ta tag i småsaker kommer hjälpa dig att bryta det negativa. Ta tag i städningen, gå den där promenaden, ring det där samtalet, gör den där uppgiften på jobbet, hur mycket det än tar emot så gör det! När det väl är gjort så lovar jag dig att du inte kommer ångra dig, utan du kommer tacka dig själv. Du klarar det <3

    2013-11-27 | 18:13:16
  • K säger:

    Du fortsätter försöka. Det är Skitjobbigt i början, och det måste det få vara, det är helt normalt för alla som går igenom något så här svårt. Men så länge du fortsätter försöka göra ditt bästa, även om det inte är mycket just nu, så kommer allt bli bättre. Du är inte överflödig.

    2013-11-27 | 19:26:44
  • Mary säger:

    Tänk på att du är så otroligt värdefull även om du i nutid inte orkar eller kan prestera. Det är inte prestationen som gör dig till en värdig människa. Du duger nu också, och är väl mer än någonsin värd att bara få vara, läka. En annan tid i livet så kanske du är på andra sidan och hjälper någon som känner som du gör idag. Det du går igenom nu kommer hjälpa dig och andra. Du får vara på noll, det är helt ok. Styrkekram

    Svar: Om än sent: Tack för din kommentar Mary.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-04 | 01:35:15

Kommentera inlägget här: