trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 31 Fortsättning

Kategori: Allmänt

En av alla hans lögner

På fredagen en vecka innan han sa det. En vecka innan han öppnade helvetet. Då skulle han jobba till halv elva på kvällen. Jag kom hem från jobbet, åt, tittade på TV. Var trött och väntade mest på att han skulle komma hem.  Vi hade knappt setts för han hade jobbat över så mycket. Han skrev ett sms om att han hade fått lite övertid, men redan halv tolv skrev han att han var på väg. Han skulle få skjuts med en kollega. Han skulle komma om en dryg kvart.

En timme senare hade han fortfarande inte kommit. Jag skickade sms. Undrade vart han tagit vägen. Inget svar. Jag ringde. Inget svar. Vid halv två var jag jätteorolig. Jag ringde min syster. Hon blev rädd. Jag ringde hans mamma. Sen gick jag ut. Gick ut och letade i buskar. Gick runt hela området. Var orolig att han hade fått en astmaattack och låg i någon buske. Jag grät. Jag grät floder och skakade av nervositet. Jag har alltid varit sån. Målat upp skräckscenarion. Och den här natten var inget undantag. Jag pratade med hans mamma. Hon erbjöd sig att ringa polisstationen. Jag ringde akutmottagningar. Jag var övertygad om att de hade krockat. Övertygad om att han låg avsvimmad vid vägkanten någonstans.

Jag ringde säkert femtio gånger till honom. Kanske mer. Skickade tjugo sms. Skickade sms till den enda av hans kollegor jag kunde namnet på och hittade på Eniro. Men jag fick inga svar.

Kvart över tre kom han hem. Öppnade dörren som om inget hänt. Jag grät. Jag var i chocktillstånd. Jag var glad att han hade kommit hem. Men jag var helt förstörd av oro. Han sa att de hade fastnat i en olycka på väg hem. Sprungit ut och hjälpt till. Gett hjärt- och lungräddning till en person. Hanterat olyckan tills poliser i tjänst kom. Sen blivit skjutsad till polisstationen för att lämna rapport. Och sen fått skjuts hem av polisbilen. Han sa att han fått blod på sig så han var tvungen att gå in och skölja av sig. Jag skakade bara. Var verkligen i absolut chock. Jag trodde att han hade blivit skadad. Dött. Kunde inte se någon annan anledning till att han inte skulle höra av sig. Jag frågade varför han faktiskt inte hade hört av sig. Han sa att han gått in i ”work mode”. Varit så inne i det han gjorde att han inte tänkt på att skicka ett sms.

Jag la mig i sängen. Jag grät. Efter duschen kom han in och la sig bredvid. Höll om mig. Jag sa att jag trodde att han hade dött. Jag sa att jag visste att jag inte kunde leva utan honom. Att känslan som hade drabbat mig hade varit outhärdlig. Jag sa att han aldrig fick lämna mig.

Han svarade att han aldrig skulle lämna mig. Att han alltid skulle finnas där. Sen höll han om mig tills jag somnade.

Nu. Nu vet jag att han var med henne den natten. Det var ingen olycka. Det var inget blod. Jag har sett det i sms:en. Frågade honom om det dagen efter de förbannade sms:en då vi träffades. Hur han kunde ljuga om en sån sak. Hur han kunde måla upp en sån detaljerad lögn. Hur han kunde utsätta mig för det. Han sa bara att visst, han hade träffat henne, men sen hade han gått runt själv - han hade bara inte velat komma hem till mig. Jag tror honom inte. Jag är säker på att han var med henne varenda sekund den natten. Och att hon sen skjutsade hem honom.

Efter att han hade varit med henne kom han så hem till mig, höll om mig och sa att han aldrig skulle lämna mig. Att han alltid skulle finnas där. Och jag trodde honom. Jag trodde vartenda ord. Men allt var bara lögner. Allt var bara ett tätt nät av detaljerade lögner. Lögner som jag förblindad av kärlek svalde med hull och hår. Hur kunde han, världens mest lojala och ärliga person, göra så mot mig?

Kommentarer

  • paula säger:

    Hej gumman, han är inte lojal eller ärlig,lojala och ärliga människor kan inte göra som han gjort. Var stark, du kommer bli lycklig igen <3

    Svar: Det kan bara inte vara den här personen som jag beskriver nu som han är innerst inne. Jag kan inte tro det. Han har aldrig visat ett spår av oärlighet förut.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-01 | 01:07:28
  • K säger:

    Du måste släppa din drömbild av honom, han är inte ärlig, han är inte lojal. Efter att ha varit tillsammans så länge så förstår jag att det är svårt, men du måste börja se honom för vad han faktiskt är, eller i alla fall för vad han har blivit. Vilket är något vidrigt som ingen människa förtjänar. Det finns ingen ursäkt i hela världen mot att vara otrogen och ljuga på det sättet. Tillåt dig själv att bli arg oftare, det är inget fel med det. Du kommer bli lycklig igen, men det borde inte vara med honom. Du förtjänar bättre och han förtjänar inte dig, inte längre.

    Svar: Jag vill inte låta de tankarna komma. Jag vet att jag kanske borde. Men just nu vill jag inte. För jag älskar honom och vill innerst inne inte sluta göra det. Fastän jag vet att det är den enda vägen att gå.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-01 | 10:44:00
  • sofia säger:

    fyfan vilket äckligt as.

    2013-12-01 | 11:30:25
  • Anonym säger:

    Han är INTE ärlig, han kanske VAR ärlig. Men han är inte den personen längre. Du måste släppa den bilden av honom. Begriper inte hur man kan vara så känslokall. Vilket svin.

    Svar: Jag förstår inte heller. Det är som att han blivit en annan person. Min person måste finnas kvar därinne. Det är allt jag kan tänka. Fastän det är idiotiskt och jag lurar mig själv.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-01 | 19:32:28
  • Anonym säger:

    Begriper inte heller hur tjejen inte kunde må dåligt över det? Hade jag varit hon, så hade jag mått dåligt om telefonen ringde så många gånger samtidigt som jag håller fast honom. Så sjukt vidriga båda två.

    Svar: Han har alltid haft sin telefon på ljudlös och utan vibration. Alltid. Det är därför jag inte märkt alla deras sms när vi var tillsammans. Nu mår jag illa.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2013-12-01 | 19:34:49
  • Amanda säger:

    Åh dessa poliser, bästa jobbet till att komma undan med lögner som dessa med all deras övertid som redan finns där!! Tror polisen utan tvekan är arbetsplatsen där flest är otrogna. Man umgås nästan mer med sitt turlag är man är hemma ibland vilket är hemskt. Han förtjänar inte dig, var stark!!

    2013-12-04 | 20:09:11
  • Linn säger:

    Hur mår du?.. Jag blir typ orolig när du inte skriver.. Hoppas allt är bra! Kram

    Svar: Jag klarar mig för nu. Du är så snäll som undrar. Tack. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-01-16 | 01:36:45
  • Angela säger:

    Oh man, blir riktigt ledsen av att läsa det här och känner igen mig. Min före detta sambo hade fantastiska historier att berätta när han kom hem sent på natten, däribland en med en bilolycka (där han dock inte utmålade sig som nån hjälte och storyn var inte lika detaljerat som den du blev berättad). Jag gick på hans lögner eftersom de lät trovärdiga och jag kunde inte tro att nån kunde ljuga så kristallklart men det visade sig ju vara helt tvärtom sen när jag hittade tomma kondompapper (hade åtminstone vett att skydda sig) och till och med fick en ursäkt av en tjej. Hon bad om ursäkt för att hon legat med honom i min säng. Där och då slog det mig - allt han sagt var bara lögner!

    2014-09-16 | 16:19:12
    Bloggadress: http://avoria.blogg.se

Kommentera inlägget här: