trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 154

Kategori: Allmänt

På låtsas
Konstigt nog lämnade inte gårdagens berättelse efter sig några djupare sår. Jag var beredd på det. Men musiken som strömmade i mina lurar i morse var glad. Glad, trevlig musik som gjorde att jag log. Log mot alla som kom emot mig och mötte deras blick. Det är fint, men ibland också lite läskigt. För ganska ofta kommer en overklighetskänsla över mig och jag undrar om allt är på låtsas. Hur kan jag le i en värld som ser ut så här? Hur kan jag le när allt jag trodde var sant och givet har rasat? Min enda utväg är att tänka: okej, jag kanske ler på låtsas men det är ändå så himla mycket bättre än det jag levde i förut. Och en dag kanske låtsasverkligheten jag har skapat känns på riktigt. En dag kanske den faktiskt gör det.

Kommentarer

  • Ellen säger:

    Ja, ibland är det nog så.. "Fake it til you make it" som man säger! Låtsas tills det funkar igen, för du kommer le på riktigt förr eller senare. Kram

    2014-04-02 | 11:44:03
  • Erika säger:

    En dag kommer det vara på riktigt och bara att du känner en känsla att det kan vara det visar att du är på god väg närmare målet än slutet.

    Tiden går bara framåt och tiden går aldrig att stoppa. Det är det bästa med tiden.

    Du förtjänar att le hela tiden.

    2014-04-02 | 12:43:14
    Bloggadress: http://ericaceae.blogg.se
  • Madelene Nybro säger:

    Vad glad jag blir av att läsa detta :) you go girl!

    2014-04-02 | 12:59:49
    Bloggadress: http://madelenenybro.blogg.se/
  • Terese säger:

    Det som på någon konstig sätt fick mig att må bra och komma vidare var tanken att "var sak har sin tid" och att livet som var då med honom var på ett sätt, men nu är livet annorlunda, på ett bra sätt! Det är med mig själv i fokus, med som du säger glad musik, som en ny lite värld, den bubbla som man faktiskt var i förut har spruckit och det känns som att man är i en låtsasvärld för den känns så ny. Den här låtsasverkligheten går så småningom över till att bli den riktiga verkligheten! Känslan att vara full av liv och att vara oberoende är helt fantastisk, den är främmande i början men blir ens bästa vän efter ett tag.

    2014-04-02 | 13:32:04
  • Michael - guidar dig genom separationen säger:

    Vi har många rum i våra känslomässiga hus - några av dem rymmer sorg, några glädje och andra kärlek. Vi är allt det där tillsammans. Ser ditt växande:-)

    2014-04-02 | 13:33:47
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Greta säger:

    Le, le så ofta du orkar även om det känns skit. Det frisätter ämnen som man mår bra av :) kroppen luras att frisätta dem även ifall leendet inte är äkta! Kram på dig!!! Kämpa på!!!!!!

    2014-04-02 | 15:23:09
  • A säger:

    Du ler! Det är viktigast. Stor kram ❤️

    2014-04-02 | 18:28:51
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: