trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 157

Kategori: Allmänt

Ett, två, tre, slut
Vaknade drypande av svett idag. Vaknade med ett ton bly i bröstet. Vaknade och ville inte fortsätta en sekund till.
 
Jag drömde. Jag drömde att luften plötsligt tog slut. Ett, två, tre, slut. Jag drömde att jag bönade och bad. Jag drömde att jag bad om ett till försök. I desperation bad jag honom att inte ge upp oss.
 
Jag låg på golvet i vårt vardagsrum, oförmögen att hålla mig upprätt, och kippade efter andan. Det kändes som att jag sakta dog. Det kändes som att hans blick sakta utplånade mig till ingenting. Ett, två, tre, slut. Slut, borta, död.
 
I sömnen är sorgen fortfarande härskare över min kropp. Då domderar den som den vill och river och drar hänsynslöst i mig tills jag inte orkar mer. När tar det slut? Gör det någonsin det? Ett, två, tre, slut. Slut på smärta. Slut på sorg. Slut på kärlek. När händer det?

Kommentarer

  • Tove säger:

    Jag var med om en långdragen traumatisk händelse i artonårsåldern. Jag drömde att jag var tillbaka under flera år men mindre o mindre ofta. Efter ett par år blev det ganska sällan. Nu är jag trettiofem o kanske drömmer om detta em gång per år. Kram hjärnan fortsätter bearbeta tills den är klar. //tove

    2014-04-05 | 10:17:58
  • Anonym säger:

    Allt du skriver känner jag tyvärr igen. Kanske inte är någon tröst(varför skulle de vara de) Jag läser din blogg ofta kanske inte varje dag, men på något sätt lever jag för dina inlägg. Behöver få läsa dina ord. Läsa dina tankar. .nu låter jag helt crazy..ursäkta!

    DE jag vill komma fram till är att jag verkligen tycker om hur ärlig du är. Hur du inte döljer din inre smärta..som jag ofta själv gör. Din blogg ger mig iaf viljan att leva vidare. Om du kan leva med din inre smärta och sorg. Kan jag leva med min!

    Ha en bra kväll och helg!

    // Shanna

    Svar: Åh, Shanna. Så fint skrivet, tack. Ta hand om dig, rara du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-06 | 15:41:15

Kommentera inlägget här: