trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 163 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Sugrör, sushi och kloka beslut

Idag har jag träffat en fantastisk kvinna. En kvinna som är sådär okonstlat genuin och omtänksam. Jag har skrivit om henne förut. Det var hon som kontaktade mig via bloggen och mer eller mindre propsade på att vi skulle träffas (ja, så kan man göra). Idag träffades vi igen. Åt sushi och småpratade om allt möjligt. Med sig hade hon en present. En present från Leila's General Store. Vrålcoola sugrör, superfina popcornpåsar och en fantastisk flaska som hon gav med motiveringen att jag kunde ha mina dressingar i. Men herre gud, va glad jag blev. Så oerhört påhittigt och omtänksamt.

Hon är äldre än mig. Nästan femton år faktiskt. I och för sig ser hon inte ut att vara en dag över trettio. Och det är faktiskt helt sant. Det är i alla fall så himla skönt att hon är just äldre. Mina problem har varit hennes problem. Dessutom är hon så himla klok. Jag märker hur lugn jag blir när jag träffar henne. Det är på något sätt skönt att få vara yngst. Yngst och lite förvirrad. Haha, jag låter henne bestämma lunchställe och rent allmänt bara intar en efterföljande position. Det är så skönt. Inget storasystrande på långa vägar. Såklart älskar jag att vara storasyster och fixa, rodda och se till att alla mår bra, men det är också ganska härligt att bara få hänga med. Bara få vara yngst och följa någon annans kloka beslut. Beslut som utstrålar trygghet. Det är skönt.

Kommentarer

  • Verzweiflung säger:

    Jag bjuder dig hem till mig i Örebro! :) god mat och mysiga kvällar med gott fika är garanterade! Vi skulle prata om allt möjligt och bara vara. Skriv till mig!


    Svar: Men vilket fint erbjudande! Bli inte förvånad om jag en dag tar upp dig på det. <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-11 | 04:18:26
  • GC säger:

    Så trevligt. Det finns bra människor. Jag blev verkligen glad av att höra om erat möte. Hälsa henne så gott. Kram :)

    2014-04-11 | 07:19:58
  • Erika säger:

    Jag kommenterade mkt på din blogg i början. Jag har varit med om typ exakt samma sak som dig och jag tjatade enromt mkt om TID då jag kommenterade. Det skulle jag fortfarande kunna göra eftersom jag vet vad just tiden betyder.. MEN, det ska jag inte göra. Jag ska inte tjata om nåt :) Jag ville bara skriva att jag blir så glad av att läsa det du skriver. Jag är oxå en massa år äldre än dig... Typ 15 skulle jag tro? (Jag är 39) och jag har verkligen velat "ta hand" om dig, och blir så glad att läsa att någon har "tjatat" till sig det :) Ojojoj.. det här blev verkligen en massa gojja. Det jag ville komma till är att det är så himla härligt att "höra" dig med en liten gladare ton... Det känns som att det tänts ett litet hopp.. Och du en annan sak.. Den där Göteborgaren. Se honom som en språngbräda.. Hemskt att säga, men dom är toppen och dom hjälper faktiskt mer än vad man tror och man "kommer över" dom snabbt, men bara att känna ett litet pirr i magen då det kommer ett sms eller bara tanken på en annan över huvudtaget gör ju faktiskt så att man känner att man lever, om än bara lite, så lever man faktiskt upp av dessa stunder. Kram till dig!

    2014-04-11 | 11:04:11
  • linda säger:

    Till S och alla andra som lider av ett krossat hjärta eller har gjort det tidigare och förstår hur det känns. Tack för alla hoppingivande kommentarer, allt stöd och goda råd. Är helt övertygad om att ni får S, mig och många många fler att orka lite lite till. Ni är toppen! Tack!

    Kram från en dumpad

    Svar: Åh, kram till dig Linda.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-11 | 12:06:58
  • Verzweiflung säger:

    Till författaren:

    Ja! Gör det, jag menade ju det! :)

    Svar: Du är för snäll!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-11 | 13:39:38

Kommentera inlägget här: