trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 166

Kategori: Allmänt

Pannkakor, godis och infall

Det här med att bestämma sig för att bli lite nyttigare och inse att dagens matintag bland annat har bestått av sammanlagt åtta ituklippta och uppstekta pannkakor i kanel och socker med både jordgubbssylt och nutella till... Ja. Det är inga pluspoäng på självbehärskningskontot men en himla massa poäng på andra konton. Njutningskontot till exempel. "Göra farmor och farfar (som stekte pannkakorna) glada-kontot". Och såklart "lev nu-kontot".

Som om inte pannkakorna vore nog har jag, systrarna och pappa suttit och fullkomligt frossat i lösgodis hela kvällen. Nej, fy fan, det är inte trevligt. Både jag, en av systrarna och min pappa har ett lite läskigt okontrollerbart hetsätarbeteende när det kommer till godis. Det är faktiskt obehagligt. Och framförallt illamåendeframkallande. Usch.

I höstas när jag mådde riktigt dåligt åt jag absolut inget godis (åt just inte mycket av något alls). Kommer ihåg att jag på något sjukt sätt var nöjd med det. Nöjd med att jag äntligen släppt sockerberoendet. Haha. Det kom tillbaka. Det jäkla sockerberoendet kom tillbaka. Och även om jag i en optimal värld inte skulle stoppa i mig ett enda sockergram (ja, det är extra dåligt för en sån som mig som har tarmsjukdomar och annan skit), så ids jag inte riktigt lägga energi på att stoppa godisätandet just nu. Nej, det får vara. För nu i alla fall.

Sannolikheten finns i och för sig för att jag imorgon får ett infall som gör att jag slutar med godis abrupt. Jag får faktiskt såna där infall nästan jämt. Haha, det är verkligen en sak som är säker med mig. Man kan alltid räkna med ett jämt flöde av diverse infall och idéer av olika slag. Ja, vi får helt enkelt se vad morgondagen för med sig. Rätt spännande egentligen. Kanske blir det något radikalt. Kanske bestämmer jag mig för att bestiga ett berg. Eller så använder jag bara mina högklackade på jobbet. Eller kanske jag gör en fläta längs med hela huvudet. Eller varför inte lite övning av handstående (som fortsättning på ett infall häromdagen om att jag banne mig vill bli grym på att stå på händer igen). Ja, det känns som att det nog kan bli både det ena och det andra. Den som lever får se.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Har du funderat på att vända dig till Gud någonting?

    Svar: Nej, inte riktigt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-13 | 21:55:58
  • Johanna säger:

    Åh följ dina infall! Så himla härligt att läsa om dem! För länge sedan fanns inte viljan att göra något men att du har infallen tillbaka betyder ändå att lite av livsglädjen finns där! love it!

    2014-04-13 | 22:29:08
  • Johanna (inte samma som kommentaren ovan) säger:

    Hej!
    Jag ramlade in på din blogg för att den nästan alltid står med på listan på förstasidan blogg.se, och har fortsatt komma tillbaka. Hade tänkt skriva något mer medkännande om jobbiga känslor kring ett uppbrott, att jag känner med dig trots att situationen jag var i antagligen är i en mindre skala. Svårt att gå in på utan att gå in på liksom, det kan jag göra en annan gång :P Men du verkar glad just nu och då vill jag inte regna på din parad, så därför tänkte jag bara tipsa om Michaela och Dashas blogpod, så himla mycket pepp och stöd i allt möjligt, och efter en promenad med dem i lurarna känns det som att man kan bestiga ett berg och simma genom ett hav samma dag! Ta hand om dig :)

    2014-04-13 | 22:47:39
    Bloggadress: http://johannasvarld.blogg.se/
  • A säger:

    Nutella är lycka! ❤️❤️

    2014-04-13 | 23:42:30
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Julia säger:

    Hej! Nu när du verkar må bättre så är jag nyfiken på en sak; vill du fortfarande ha tillbaka ditt ex, eller känner du att du inte vill det längre?

    Kram!

    2014-04-14 | 01:47:32
    Bloggadress: http://youcouldcallitfiction.blogspot.se
  • elsa c.c. säger:

    ÅHHH vad du är bra! Ska fan också ha högklackat på mig imorgon på jobbet.

    2014-04-14 | 01:51:45
    Bloggadress: http://elsacharlottachristina.blogg.se
  • Linnea säger:

    Det finns klasser där man kan lära sig att stå på händer. Exempelvis här: http://www.poledance.se/klasser/
    Kanske kan vara bra att skaffa sig en hobby? :)

    2014-04-14 | 09:09:39

Kommentera inlägget här: