trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 167

Kategori: Allmänt

Fortfarande

Jag mår bättre nuförtiden.

Jag mår så oerhört mycket bättre än vad jag någonsin trodde var möjligt.

Men det enda jag fortfarande vill ha, det enda jag fortfarande drömmer om, är honom. Jag kan leva här och nu utan honom. Det kan jag. Men inte ett helt liv. Det vill jag inte. Det klarar jag inte. Det kan jag inte.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det har gått ett för mig, historian är såklart annorlunda - tomheten och ensamheten känner jag dock igen. Det glädje rmig att du känner att det blir bättre. Någon gång kommer du förstå att du inte ska nöja dig med en sån människa. Jag har inte hittat någon annan, eller ens lyckats låta någon annan röra mig än, men det närmar sig tror jag, att våga träffa någon annan som inte alls är rätt, jag är dökär i mitt ex fortfarande.. jag tror att tiden bara lägger lager på ärren, det växer ny hud. Men ärren ligger kvar. Visst kommer detta påverka vårt val av partner, vår syn av kärlek, vår rädsla för svek föralltid men jag tror också att det är upp till oss hur mycket vi låter dem spöka hos oss.. man vä'ljer sina strider.

    2014-04-14 | 08:25:06
  • GC säger:

    Så skönt att höra att du kan leva i vardagen och må skapligt. Det som är sant är att drömmar bleknar med tiden. Även om man inte vill så gör dom det. Ha det bra idag rara flicka. Kram.

    2014-04-14 | 10:06:38
  • Maria säger:

    Hejsan! Fram tills helgen pågår en Veckans Blogg-tävling hos mig där du enkelt kan anmäla dig, det ända du behöver göra är att skriva "jag är med" samt motivera varför just du ska vinna :) Här hittar du tävlingsinlägget: http://www.nattstad.se/HallonMia/vinnarna-utav-veckans-blogg-ny-omgang-13448297
    Lycka till och jag ber om ursäkt ifall du inte gillar dessa inlägg :)

    2014-04-14 | 11:48:15
    Bloggadress: http://nattstad.se/HallonMia
  • Neda säger:

    Hej,

    Jag har under några veckor tid kommit in och läst lite på din blogg. Tycker att du är väldigt duktig på att uttrycka dig. Vill bara posta en sak här till dig och jag hoppas verkligen att du läser den. Det handlar om mig och en annan typ av sorg. Missförstå mig rätt, tror inte att det du känner skiljer sig så pass mycket från det jag gör, men dessa är mina känslor.
    http://fourmonthstowedding.blogg.se/2014/april/tiden-sorgen-och-karleken-3.html

    Hoppas att tiden läker dina sår,
    MVH
    Neda

    Svar: Tack Neda. Jag har läst ditt fina inlägg om din pappa och jag känner med dig. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-14 | 13:37:05
    Bloggadress: http://fourmonthstowedding.blogg.se
  • emma med litet e säger:

    Fast tänk på att "ett helt liv" egentligen bara är en massa "nun". Så om du leva utan honom nu kan du leva utan honom ett helt liv.

    2014-04-14 | 15:59:31
  • A säger:

    Skönt att du känner att du mår bättre! ❤️

    2014-04-14 | 18:25:52
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Emeli säger:

    För några veckor sedan trodde du inte att du skulle må såhär bra som du gör nu eller hur? Ge det tid så ska du se att du kommer förvåna dig själv ännu mer❤️
    Kram!

    2014-04-14 | 18:38:45
  • Lilla Lii säger:

    Exakt det där känner jag nu också.

    2014-04-16 | 16:43:01
    Bloggadress: http://www.lillalii.se

Kommentera inlägget här: