trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 168

Kategori: Allmänt

Skratten, lugnet, glädjen, ljuset

Jag sov hos en vän i natt. Världens finaste och klokaste vän. Det var bestämt sen några dagar tillbaka och även om jag bara ville gå hem och gråta igår efter jobbet styrde jag stegen mot tunnelbanan. Mot tunnelbanan, mot söder, mot något som åtminstone liknar en fristad innanför tullarna. Hon hade lagat mat och hällt upp godis. Hon är en så osannolikt bra vän den människan. Inte bara är hon snäll. Hon är dessutom inspirerande på så många sätt.

Efter timmar av prat och skratt insåg jag att det äntligen kändes bättre. Mycket bättre. Vi tittade på ett klipp från tv-programmet Robins där vår favorit Jesper Rönndahl var med. Vi jämförde konstiga sms på längden och tvären. Och så skrattade vi. Stillsamma skratt, högljudda skratt. Det är underbart att ha en så fin vän att kunna skratta med. Nu gäller det bara att hålla fast vid det. Hålla fast stenhårt i skratten, lugnet, glädjen, ljuset.

Kommentarer

  • GC säger:

    Härligt att höra. Goda vänner är guld värda :)

    2014-04-15 | 12:15:40
  • A säger:

    Åh, det är det bästa med vänner. Jag hade inte klarat en dag utan dem! ❤️❤️

    2014-04-15 | 18:17:09
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: