trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 179 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Lättnad
Jag kastade påse efter påse fylld med våra tidigare ägodelar. Ut med hans gamla orkidéer, ut med alla krukor, ut med diverse kryddpåsar och teer vi fått av hans pappa. Ut med tatueringspappret. Ut med äckellådan. Ut, ut, ut. Det känns så skönt att ha kastat saker. Kastat dödvikt. Kastat minnen som bara höll mig tillbaka. Höll mig kvar i djävulskapen. Åh, vad jag kastade. Och ännu mer ska det bli. Mycket mer måste det bli. Vilken lättnad när allt är borta. Vilken otrolig lättnad.
 
Funderar på att låta släkt och vänner ta vad de vill ha ur mina köksskåp. Jag var en hamstrare av rang och spenderade mycket tid bland porslinshyllorna på Ikea, Indiska och Åhléns. Även om jag objektivt fortfarande tycker att det är fina saker, är det som att de har tappat sin gnista. Tappat glädjen. Tappat betydelsen. Porslinet trängs i mina skåp och vittnar om gamla födelsedagsfester vi har haft där hela tjocka släkten tryckt in sig i våra olika lägenheter. Jag orkar inte se det mer. Jag orkar inte rusta för att vara den perfekta värdinnan mer. Nej, hädanefter, när folk kommer hem till mig kommer porslinet inte att matcha ett dugg. Så det så.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Starta om! Börja om! (Jag vet att du inte vill!) På ny kula och med en jävla massa kraft! Power och kärlek till dig!

    2014-04-26 | 15:17:36
  • Emma säger:

    Så bra! Alltså jag har själv rensat idag. Lämna tre kassar kläder till bistånd. Sån skön känsla. Du kanske kan lämna till second hand eller liknande...? Så känner du att du gör nån nytta.

    Svar: Ja! Allt som är i någorlunda skick går till välgörenhet.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-04-26 | 15:47:18
  • Larah säger:

    Ut med det gamla och in med nytt,,bra tjejen<3

    2014-04-26 | 16:07:31
  • agnes säger:

    bort med allt gammalt bara. sen när vi kommer hem till dig och har brustna-hjärtanmys så kan alla ta med sig något nytt till lägenheten. så får du börja om och alltid ha oss med dig <3

    2014-04-26 | 17:05:15
  • Julia säger:

    Håller med ovanstående!! Vi är alltid med dig <3

    2014-04-26 | 17:48:40
  • A säger:

    Bra gjort! In med nytt. Både tankar och saker.
    ❤️

    2014-04-26 | 18:06:35
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Klara säger:

    Hurraaa! :) Ut med skiten! du kan köpa nytt som är ännu finare och bara ditt eget! Som du kan skapa nya minnen med!

    2014-04-26 | 18:20:03
  • GC säger:

    Åh, så härligt att höra. Jag blir riktigt lätt om hjärtat av att höra va du gör. Toppen. Kramar till dig.

    2014-04-26 | 18:50:04
  • Natalia säger:

    Du är så ju fantastiskt stark!

    2014-04-26 | 21:55:57
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se

Kommentera inlägget här: