trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 100 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Berg- och dalbana och grader i helvetet
Alldeles nyss skrev jag "bitter much?" Mer passande är kanske "schizofren much?" Sekunden efter att jag publicerade mitt senaste inlägg svängde min sinnesstämning radikalt. Mitt humör är just nu som en berg- och dalbana av värsta sorten. Upp och ner, högt och lågt, hela tiden. 
 
Jag har idag gått från att imorse må pyton, bli likgiltig, känna mig okej, bli nedstämd och ledsen vid lunch, må okej igen och plötsligt känna ilska och irritation tätt följt av en våg av bitterhet och uppgivenhet.
 
Men vet ni. Jag är inte så bitter nu. Jag ligger i soffan hemma hos familjen. Brasan brinner här bredvid och vår fina hund ligger som en sån där kataloghund på mattan och myser. Jag mår helt okej igen.
 
För 100 dagar sen bestämde jag mig för att nu får det vara nog. Jag var på riktigt nära att gå under av sorg och förtvivlan. Jag bestämde mig för att jag skulle ge mig själv ett år och under det året göra allt jag kunde för att kravla mig uppåt. 
 
Det finns fortfarande många stunder då jag mår väldigt dåligt, då jag faktiskt inte vill fortsätta leva. Men de stunderna har minskat oändligt mycket i jämförelse med hur det var för 100 dagar sen. 
 
Ofta tänker jag att det är som grader i helvetet. Jag började på 1000 grader och nu är det kanske 500, det bränner och svider fortfarande som syra mot min hud, men det är en skillnad. Det är en skillnad till det bättre. Och det är jag så tacksam för. 
 
Jag hoppas att ni får en mysig fredagskväll, världens finaste ni. Och ursäkta både min ilska och min irritation, mitt eviga upprepande av hans handlingar och min otacksamma bitterhet. Det är inte meningen, men jag antar att det är en del av mig nu. Och jag försöker lära mig att leva med det, utan att för den sakens skull glömma allt det andra jag också är och brukade vara. Jag hoppas att allt det där andra snart vågar sig fram ännu mer. Jag hoppas att jag snart kan känna mig lite mer som mig själv igen.

Kommentarer

  • R säger:

    Be ALDRIG om ursäkt för dina känslor och tankar!

    2014-02-07 | 18:48:42
  • kerstin säger:

    Tänk vilken hel människa du kommer att vara senare i år=) Du är helt fantastisk som låter oss följa med på din resa. Är helt övertygad i din känslobana så hjälper du många fler än du kan räkna på dina fingrar. Ha en helt underbar okejfredag,så hörs vi nästa gång fina du=)

    2014-02-07 | 18:56:21
  • Klara säger:

    Be inte om ursäkt! Herregud, om jag var du skulle jag känna precis likadant och reagera precis likadant! Om det när någon gång man får vara jävligt arg, bitter, cynisk och negativ och ledsen är det väl nu?
    Du är bäst! Puss och kram!

    2014-02-07 | 19:39:58
  • Veronica säger:

    Tänk hur långt du kommit på 100 dagar, du är GRYM!!! Kämpa på, njut av stunderna som känns OK, de kommer bli fler och fler <3

    2014-02-07 | 20:10:36
  • Maria säger:

    Vilken skillnad det är på dina blogginlägg mot bara för några veckor sedan, känns som du mår lite bättre nu, det gläder mig. Din blogg är fantastisk och jag längtar till varje nytt inlägg. Du borde bli författare, skriver så otroligt bra. Styrkekramar till dig!

    2014-02-07 | 21:05:10
  • A säger:

    Det kommer att bli bättre med humöret. Bra att alla känslor kommer. Då kan du bearbeta dem.
    Ha en fin kväll❤️❤️

    2014-02-07 | 21:27:42
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Michael säger:

    Det här inlägget gör mig riktigt glad. Du är på g även om det är en berg och dalbana. Kram till dig.

    2014-02-07 | 21:45:01
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Ellen säger:

    Det går framåt!!! Kram och ha en skön helg

    2014-02-07 | 21:58:24
  • Anne säger:

    Vi vill ju läsa om dina tankar utan censur, så be inte om ursäkt för nåt! Du skriver grymt. <3

    Tänk så mycket bättre du kommer må i vår då, efter ytterligare 100 dagar. Skillnaden kommer vara enorm.

    2014-02-07 | 22:38:54
  • Jennie säger:

    Vill bara krama dig! Starka och kloka människa ❤️ Karma kommer ge han en vacker dag.. Bad for him!

    2014-02-08 | 01:50:46
  • Anonym säger:

    https://www.youtube.com/watch?v=11Jgrpr0cTk

    Tänkte på dig och det du går igenom när denna låten kom i min spellista. Kram på dig!

    2014-02-08 | 11:16:59
  • Matilda säger:

    Man klarar mer än man tror. Jag har själv varit med om uppbrott några gånger, inte efter lika många år men det har gjort lika ont för det, jag har känt igen mig i varje ord du skrivit vissa dagar. Och för mig har det känts som det varit tyngre varje gång men gång på gång förvånas man av hur mycket man som människa tål och klarar av. Och jag tror och kan nog lova dig att när du tagit dig ur det kommer du se tillbaka och tänka att du gjorde något du aldrig trodde du skulle klara!

    2014-02-08 | 11:48:04
    Bloggadress: http://matildatarning.blogg.se
  • livetmedtinnitus.blogg.se säger:

    Ha en bra dag! Kämpa på, det går ju åt rätt håll! Även om det är jobbigt ibland. Kram

    2014-02-08 | 16:02:38
    Bloggadress: http://livetmedtinnitus.blogg.se/
  • only- säger:

    Ge inte upp!
    Stay strong!

    2014-02-08 | 18:25:54
    Bloggadress: http://onlyfp.blo.gg
  • Julia säger:

    <3

    2014-02-15 | 10:33:10
  • Julia säger:

    <3

    2014-02-15 | 10:33:10

Kommentera inlägget här: