trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 100

Kategori: Allmänt

En helt ny nivå av kallsinnighet
Hörni, jag tycker inte att han är en psykopat. Det min kollega reagerade på och som jag också tycker är väldigt obehagligt är det faktum att han så kallsinnigt ljög och låtsades så länge. Han låtsades älska mig mer än någonsin men säger nu att han bara visade kärlek på rutin, att han visste hur han skulle göra för att han hade gjort det så länge. 
 
Det obehagliga är också att han helt kallsinnigt utan eftertanke gav henne nyckel till vår lägenhet, till vårt hem, och på så sätt gav henne tillträde till det som vi byggt upp tillsammans. Fullkomligt känslokallt har han använt mina saker i deras relation. Utan att blinka skickade han henne låtar som har varit våra, låtar som har följt med oss i alla dessa nio år. Han skickade till och med den låt vi skulle spela på vårt bröllop med orden att det är deras låt. 
 
Det här är alltså en person som aldrig någonsin har höjt rösten mot mig och som alltid har varit absolut genomsnäll, ärlig och lojal. När hans otrohet uppdagades anklagade han mig, som bara satt och skakade, för att ha förstört hans relation med sin mamma och bror genom att berätta om hans lögner för dem.
 
Allt det kan jag tycka är fruktansvärt obehagligt, inte bara för att det är elakt, utan för att han har handlat med sån fullständig kallsinnighet. Han höll om mig och var ofattbart kärleksfull och dagen efter ville han aldrig mer träffa mig. Han ville ha mig och allt som rörde mig ur sitt liv fortast möjligt. Och det var inte för att jag skrek och var jobbig eller sa elaka saker till honom. Jag sa ingenting. Jag bara skakade. Och han utnyttjade min kärlek till honom för att krossa mig fullständigt.

Kommentarer

  • Karin säger:

    Kan inte låta bli att tycka synd om hans nya tjej (lite grann). Hon vet nog inte om att en hel del saker som hon ser som "deras" egentligen är taget från ert förhållande. Känns som ett fel sätt att bygga en telation. Han kanske inte är någon psykopat men skulle du någonsin kunna lita på honom igen om han kom tillbaka? Skulle du inte tveka varje gång han sa något snällt till dig??? Glöm inte att du är underbar som människa och det finns någon för dig med. Fortsätt kämpa!!!

    2014-02-07 | 17:58:20
  • klara säger:

    Har sagt det förut och säger det igen: Vilket jävla svin. Man behöver egentligen inte sätta ord på vad han är, att studera hans handlingar räcker gott och väl. De säger det mesta om hur han är som person och om hans karaktär. URK!

    2014-02-07 | 19:37:19
  • Anonym säger:

    Du kan förmodligen inte tänka tanken just nu men jag tycker du ska vara glad som slipper spendera ditt liv med en sådant svin!! Har svårt att förstå hur en människa kan ändras så radikalt och även om jag verkligen förstår att du sörjer det ni hade och den han var förut så hoppas jag att du inser att du är värd så mkt mer. Jag hejar på dig & är så tacksam över att få följa din resa. Kram på dig!

    2014-02-07 | 20:03:14
  • Anne säger:

    Bra inlägg, S. Förstår dig till fullo. Du är klok.

    2014-02-07 | 22:26:48

Kommentera inlägget här: