trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 109

Kategori: Allmänt

Jävlar anamma och lånad glädje
Jag har sprungit igen. Oh yes. Det var hemskt. Men jag kände ett sånt jävlar anamma så ni anar inte. Det var skönt, om än lite för kortvarigt.
 
Nu sitter jag i soffan och känner obehagligt nog hur tomheten och ledsamheten tassar runt hörnet. Men det känns ändå bra att ha tagit tjuren vid hornen och gått ut och sprungit, trots regnet och den eviga orkeslösheten.
 
Och svenska skidlandslaget bjöd återigen på glädje. Det är jag tacksam för. Att kunna låna lite glädje av andra när det är svårt att hitta någon på egen hand. Det är fint.

Kommentarer

  • Frida säger:

    Bra! Vet ingen mer ångest/nerstämdhetsdämpande än att springa. Ibland känner jag riktigt hur de dåliga känslorna arbetas ut genom musklerna och ersätts med energi. Det är underbart.

    Svar: Ja, du har så rätt.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-16 | 14:58:15
  • Klara säger:

    Du är duktig! <3

    Svar: Om du hade sett mig hade du kanske inte tyckt det, men tack snälla du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-16 | 15:23:27
  • Michael säger:

    Det värmer att se hur du låter kraften få komma till uttryck - för visst är du mer en smärtan och ensamheten? All värme till dig:-)

    2014-02-16 | 18:24:16
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • maja säger:

    hej. ville bara flika in och säga att det inte är lånad glädje. det är din glädje. all glädje du känner är din egen och kommer från dig själv.

    Svar: Jo, så är det kanske. Men jag lånar glädjekällan i alla fall. Kram på dig Maja.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-16 | 19:53:20
  • A säger:

    Åh, vad bra du är!!!
    ❤️

    2014-02-16 | 22:41:34
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: