trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 112

Kategori: Allmänt

En större bild
Jag har precis varit hos psykologen. Och jag grät och grät och grät. Smulade sönder minst sex näsdukar. Psykologen frågade om min barndom. Försökte måla en större bild. En bild som går utöver honom. Hon frågade hur gammal jag var när mina systrar föddes. Hon frågade vilka vänner jag har och när och var i livet jag träffade dem. Bilden som tog form gav en stark känsla av otillräcklighet. Otillräcklighet i relationer, otillräcklighet generellt i livet. Vi pratade om att tvingas bli vuxen för tidigt. Vi pratade om faran med att lägga alla sina ägg i en korg. Vi pratade om undvikande och rädsla. Vi pratade om ilska. Precis som alla jag har pratat med förut frågade hon: Var är din ilska? Ja, var är min ilska? Det undrar jag också. Jag spenderar större delen av dagarna med att vara rädd istället. Ilskan kan komma, men den är så flyktig, så flyktig, och lämnar alltid efter sig för mycket tårar. Alldeles för mycket tårar.
 

Kommentarer

  • Lina säger:

    Lilla gumman, stor kram!

    2014-02-19 | 10:31:24
  • Cathrine säger:

    Jag tror att det är lätt att undvika ilskan just för att man blir så ledsen efteråt, så var det för mig med, men jag tror att det kommer gå till sig efterhand. Du har ju visat på ilska i inlägg tidigare så den finns där - du orkar bara ta i det lite i taget. Men det kommer gå till sig!

    Det där med att lägga alla ägg i en korg förstår jag vad han menar med. Jag har alltid varit rädd för det själv. Vägrat flytta ihop med tidigare pojkvänner, velat vara min egen och känna mig själv innan. Till och med nu när jag har sambo (som jag älskar så mycket) kan jag ändå känna att balansen är off mellan vi och "mig". Inte för att jag är en egoistisk person, men för att jag är rädd för att förlora styrkan i att veta att jag klarar mig själv.

    Allteftersom dagarna går bygger du ju nya minnen utan honom, nya relationer (vänner och din kusin t.ex) och får upp intresset för mat igen. Du håller på att upptäcka hur det är att vara bara du.

    Och vet du vad, det är minst lika bra att vara ett "jag" som ett "vi"!

    Du kommer klara det här <3 Och ilskan kommer

    2014-02-19 | 11:12:20
  • Linda säger:

    Du har iallafall tagit ett stort steg. Känn dig stolt. se tårarna som en bra grej. de måste ut och efteråt mår kroppen lite bättre....

    2014-02-19 | 11:18:21
    Bloggadress: http://Bambiloves.blogg.se
  • Michael säger:

    Jättebra att du går och pratar med någon som kan få dig att se helheten. Jag tror på dig:-) Kram

    2014-02-19 | 12:23:01
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • sanna säger:

    Kram.
    du vet att jag finns på mejlen.

    2014-02-19 | 13:29:24
  • Kim säger:

    Jag tror att det är väldigt bra för dig att ha en psykologkontakt. Det verkar utifrån hur du skriver som att det faktiskt inte bara är att din relation tog slut som är problemet. Det verkar finnas mycket annat som också behöver bearbetas, sjukdomar osv, som kanske gör att du fokuserar extra mycket på "honom" för att slippa ta tag i det där andra och resulterar i att du fastnar ännu längre ner i träsket. Se till att du får ha kvar din psykolog tills du känner dig helt klar. Om de vill avsluta kontakten, skaffa en privat. Jag avslutade min psykologkontakt alldeles för tidigt för att jag inte ville vara till besvär.

    2014-02-19 | 18:51:02
  • Kim säger:

    Jag tror att det är väldigt bra för dig att ha en psykologkontakt. Det verkar utifrån hur du skriver som att det faktiskt inte bara är att din relation tog slut som är problemet. Det verkar finnas mycket annat som också behöver bearbetas, sjukdomar osv, som kanske gör att du fokuserar extra mycket på "honom" för att slippa ta tag i det där andra och resulterar i att du fastnar ännu längre ner i träsket. Se till att du får ha kvar din psykolog tills du känner dig helt klar. Om de vill avsluta kontakten, skaffa en privat. Jag avslutade min psykologkontakt alldeles för tidigt för att jag inte ville vara till besvär.

    2014-02-19 | 18:51:04
  • Kim säger:

    Mina poster blir dubbla av någon anledning. Ber om ursäkt för detta, kan vara mobilen som bråkar.

    Svar: Det gör så klart ingenting alls, Kim. Tack för din kommentar.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-19 | 18:53:31

Kommentera inlägget här: