trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 115 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Papiljotthunden och en ung gud!
Jag och min ena syster är nyss hemkomna från en fikastund hos farmor och farfar. De var så himla glada. Hade tänt en marschall och köpt munkar. De riktigt strålade faktiskt. Och det spred sig en behaglig värme i mitt bröst när jag såg det. Fina farmor och farfar. Vår hund var med och sprang runt så glatt. Efter en snifftur i jakt på något ätbart stod han plötsligt framför oss med en papiljott i skägget. Den hade legat på golvet och fastnat där under hans sniffande. Och jag skrattade. Jag skrattade och tog kort som jag skickade till mamma och pappa där jag skrev att hunden vår var i full färd med att rulla håret.

Sen pratade vi med farmor och farfar om allt möjligt. I flera timmar tror jag faktiskt att vi satt där. De berättade historier om elever som farmor hade haft under sin tid som gymnasielärare. Historier om Felix Herngren som från början hette Tobias. Historier om Jonas Gardell som farmor direkt hade förstått skulle bli en fantastisk författare. De berättade om olika litterära mästerverk. Sen kom en historia som jag och min syster särskilt uppskattade. Farmor berättade om hur fin och väldoftande farfar alltid är när han har styrelsesammanträde eller liknande. Hennes exakta ord var: ”Då ser han ut som en ung gud, gubben min!” Fina farmor och farfar. De delar något alldeles speciellt. Historier, minnen, kärlek och en väldans massa glädje. Jag är så glad för att jag har min farmor och farfar. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vi är så lika du och jag, jag ser mig själv i dina texter. Bedragen, smutskastad och bortglömtäd, jag vet hur det känns. Känslan när jag läser är så påtaglig & nära, i princip varenda rad du skriver så igenkännande. Jag vill ta dig i min famn, jag vill så gärna krama om dig. Jag vill inte prata med dig och inte älta, jag vill bara krams om dig och finnas där & låta dig gråta ut. För jag vet, oj vad jag vet hur ont det gör, men älskade fina du, jag tänker på dig och sänder dig all styrka jag har. För en text om att det går över och att det finns fler får du gott om iallafall , jag vill istället bara säga att faaaan va stark och duktig du är, trots motgångar (man är ju inte mer än människa). Du är så stark och inspirerande!!! Jag tänker på DIG så ofta! Kärlek & styrka <3// ett ensamt s

    2014-02-23 | 05:41:00

Kommentera inlägget här: