trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 116 Fortsättning

Kategori: Allmänt

En fingertopp
För en timme sen skar jag av mig fingertoppen inklusive en bit nagel. Hackade morötter och slant fullständigt med kniven. Jag var helt borta redan innan fingret rök. Helt borta med ångestmonstret dansandes i bröstet. När jag slant blev jag inte ens förvånad. Jag försökte hålla mig lugn. Men det gick inte. Smärtan gjorde att jag tappade det helt. La mig på golvet och grät. Inte för att det gjorde ont, utan för att fasaden fullständigt brast för mig. Båda mina systrar såg skärrade ut. Jag ville inte förstöra kvällen. Inte idag. Jag skärpte mig. Jag skärpte mig hundra snäpp och nu sitter vi i soffan och äter.
 
Detta är tredje gången jag skär mig kraftigt de senaste tre månaderna. Innan har jag råkat skära mig en enda gång någonsin vad jag kan minnas. Jag har ganska allvarliga problem att fokusera nu för tiden. Tankarna är någon annanstans och jag drabbas ofta av såna obehagliga overklighetskänslor. Jag ser att mina händer rör sig men jag förstår inte varför. Allt sker automatiskt. Och i de stunderna räcker en minnesbild, en glimt framför mina ögon, för att jag ska tappa all kontroll. Tappa all kontroll och idag också en fingertopp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: