trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 119

Kategori: Allmänt

Chocolate Therapy
Har tittat på mobilen i tio minuter nu. Försökt forma meningar som rättvist porträtterar vår flygresa och de timmar vi hittills har spenderat med vår faster, vår ingifta farbror och våra fyra fantastiska kusiner här i Boston. Jag inser att det är mycket svårare än jag trodde. För hur beskriver man en resa där man omvartannat har fått uppleva både härligt gapskratt och vidrig avgrundsångest? Det är svårt. Men en sak är helt klar. Det var mycket mer gapskratt och uppsluppet fnitter än helvetestankar. 
 
I Sverige har natten snart blivit morgon nu och jag märker att jag är lite för trött för att hitta de rätta orden. Men i stort innefattade resan allt ifrån en metallstång i huvudet under dramatiska omständigheter till en Ben & Jerry's-glassfrossa och "tut tut-tågkörning" under mellanlandningen. Jag råkade gå in i en ställning proppad med NYPD-saker (New York-polisen som vi spenderade timmar med att studera och prata om i somras) vilket nästan gjorde mig svimfärdig. Jag svalde hårt och en halvtimme senare  satt vi med en gigantisk glass framför oss. En glass innefattandes smaken Chocolate Therapy. Terapi. Ja, det är nog precis just vad jag behöver. In any shape or form.

Kommentarer

  • Ann säger:

    Åh! Du gör allt så rätt, fast du kanske inte förstår det själv än. Min magkänsla känner hopp när jag läser detta inlägg. Fyll hjärnan och kroppen med nya minnen och upplevelser. Keep on going girl!!

    2014-02-26 | 09:52:53
  • Cathrine säger:

    Åh vad härligt att ni är framme! Självklart kommer saker vara jobbiga, men tänk på att du gapskrattar om vartannat! Jag älskar att de hur du kommer allt längre i din process, även om det inte känns så.

    2014-02-26 | 09:56:51
  • Emma säger:

    Haha söt du är!!

    2014-02-26 | 13:58:53
  • Anonym säger:

    Åh jag vet inte om du känner det själv, men när man läser din blogg märker man så jävla tydligt att du är på väg uppåt. Det kommer bli jättebra för dig även om saker känns hopplösa. Jag lovar, du har redan tagit flera steg. Kram <3

    2014-02-26 | 17:58:27
  • Elsa säger:

    Chocolate Therapy är SÅ. HIMLA. GOTT. Passa på att äta så mycket du kan, en skam att det inte finns i Sverige.

    2014-02-26 | 18:48:19
  • Anonym säger:

    Du är så stark, och jag hoppas du känner det hopp som man känner när man läser det här inlägget! Fortsätt kämpa, du gör det så bra

    2014-02-26 | 19:28:03
  • Natalia säger:

    Njut av Boston!

    2014-02-26 | 22:30:58
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/Natalia

Kommentera inlägget här: