trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 94

Kategori: Allmänt

Ett mail med ett förlåt
Klockan 00.41 i natt fick jag ett mail från honom. Jag vågade inte läsa det på hela morgonen. Läste det till slut samtidigt som en vän var på andra sidan luren. Han skrev förlåt. Han skrev att han var ledsen över hur han valde att avsluta vårt förhållande. Han skrev att jag alltid kommer att ha en speciell plats i hans hjärta. Han skrev att han alltid kommer att sakna mig. 
 
Hans förlåt kanske borde göra mig glad. Men det fick mig att må värre än någonsin. Fram till nu har han varit i en bubbla där han inte har tyckt att han har gjort något fel. Nu inser han vad han har gjort mot mig. Men han ångrar sig inte. Han fortsätter sitt liv med henne. Han älskar inte mig. 
 
Jag vill inte ha en speciell plats i hans hjärta. Jag vill inte finnas där bredvid den stora plats han har avsatt för henne. Jag klarar inte det. Jag gör faktiskt inte det. Han ångrar bara hur han lämnade mig, inte att han lämnade mig. Det beslutet är han nöjd med. Han älskar någon annan nu. Och det gör lika ont idag som när han sa att han inte älskade mig natten den 5 september. Det gör fortfarande lika vidrigt ont. För jag älskar fortfarande honom mer än något annat.

Kommentarer

  • Marie G säger:

    Jag kan trösta dig med att förhållanden som börjar så som deras, inte brukar hålla för evigt.
    Att tro att man kan vandra från den ena till den andra, utan att först städa upp och bearbeta, se till att det blir värdigt; är befängt. Det kommer ikapp honom, det kan jag lova dig. Det kommer att slå våldsamt hårt tillbaka mot honom själv. Ingen tröst just nu, men så är det i regel.
    Går som sagt själv igenom en kärlekssorg med full kraft, och jag brukar säga "det du gör mot andra kommer du att råka ut för själv".
    Tro mig, det spricker där mellan dom. Kanske inte idag, kanske inte i år. Men det kommer.

    2014-03-17 | 10:25:13
    Bloggadress: http://mariegranelli.blogg.se

Kommentera inlägget här: