trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 95

Kategori: Allmänt

Levande död
Jag känner mig väldigt illa till mods idag. Obekväm med en känsla av att något hemskt väntar. Det är tungt att andas. Men jag håller mig lugn. Rör mig långsamt och tar en minut i taget.
 
Han finns där. Hela tiden finns han där. Jag stirrar intensivt på TV:n för att trycka bort. Går ut på en promenad och spelar samma låt om och om igen. På hög volym. Jubel med Klingande. Trycker bort för att inte bli galen. Jag mår så konstigt. Vill gråta, skrika, lägga mig på golvet och få ut allt. Men det känns så tomt. Tomt, tungt, ensamt, sorgset, svart.
 
Jag försökte ta tag i mig själv och gjorde tillsammans med en syster lunch. En wok med nudlar, bacon, rödkål, morötter och sockerärtor. Jag smakade av, tillsatte lite salt, men egentligen kände jag ingenting. Mina systrar var glada och sa att det var gott. Jag åt. Jag åt både mat och godis. Och kände en sekunds ytlig tillfredsställelse av att ha något att tugga på, men inuti känns det fortfarande ingenting.
 
Allt är bara tomt, svart och ensamt. Missförstå mig inte. Jag är så tacksam för att jag äter antidepressiva nu. De gör att jag lyckas hålla mig över ytan. Men samtidigt undrar jag, är det så här det känns att vara levande död?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Svarade du på hans mejl?

    2014-02-02 | 18:18:14
  • A säger:

    Du är levande och snart ser du ljuset bakom allt det svarta. Du kommer ramla ner i hålet men inte lika djupt varje gång.
    Stor kram ❤️

    2014-02-02 | 20:32:30
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • anna säger:

    Det blir bättre.

    2014-02-03 | 06:36:19
  • Carro säger:

    Jag kom och tänka på dig igår. Jag provade för första gången på Yoga. Ibland kan man bara vilja fly alla tankar, försvinna till en annan plats och jag kan tänka mig att du behöver det mer än någonsin. När hon startade passet och sa något i stil med "vi kommer nu att befinna oss här, endast här och bara med oss själva och inte tänka på någonting annat" tänkte jag att yeah right. MEN till min stora förvåning. Yoga kräver så mycket koncentration så mycket ansträngning att man försvann från allt annat även om man inte kom på det förrens efteråt.

    Tänkte bara tipsa om det, för det var verkligen en frihetskänsla.

    Kramar till dig!

    2014-02-03 | 10:46:55
    Bloggadress: http://justblonde.blogg.se
  • Caroline säger:

    Vilken kampe du ar verkligen!!

    Genom din blogg forsoker jag forsta vad min pojkvan gatt igenom innan mig. Han blev lamnad av sitt ex, (dock for andra anledningar, men pa ett lika abrut satt), och min pojkvan och jag traffades ungefar 8 mander efter detta skedde.
    Jag har forstatt att detta avsked ar nagot han fortfarande "tanker pa". Det kan vara tufft for mig ibland, for mina kanslor och sjalvkansla tar ju lite stryk. Men efter att ha last din blogg sa forstar jag hur OTROLIGT tufft det ar for en personer som du och min pojkvan just hamnade i. Ni bada befann er utan nagon kontroll eller forstaelse for situationen, allt blir lite som en olycka som man plotsligt ska borja bearbeta...
    Jag tycker det ar starkt och modigt att du vill dela med dig av dina tankar. For mig oppnas en helt ny varld och antligen efter sa lang tid med min pojkvan kan jag borja forsta. Jag har inte gjort det innan... och han har saklart haft svart att forklara for mig, och du lyckas ge ett mycket intressant perspektiv.

    Idag ar det ungefar 2 ar och 3 manader sedan det tog slut mellan hans ex och min pojkvan. Jag tycker han ar en superglad, positiv och harlig pojkvan. Han ger mycket karlek och jag kan se att han gatt vidare. Han grat konstant i 6 manader berattade han, sedan "ryckte" han upp sig, helt pa egen vilja, sokte nytt jobb, traffade lite nya kollegor... traffade mig sedan en kvall ute pa en bar... och allt borjade kannas lattare, men han understrycker att sorgen och det abrubta avslutet ar nagon en person har svart att acceptera och "bara lata vara" i sitt minne, men att allt blir battre med vanner, familj och intressen.



    Kampa pa!! kramar!

    2014-02-03 | 12:13:57

Kommentera inlägget här: