trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Drogad men uppåt

Kategori: Allmänt

Vid lunch fick jag fruktansvärt ont i magen. Vet inte varför. Jag åt inget konstigt. Sen spenderade jag två timmar i kaosartade plågor. Magen skrek. Och om och om igen fick jag pikar om detta från min kollega. Till slut tog jag en tablett smärtstillande. Tramadol heter medicinen. Min psykiatriker har sagt att jag bara ska ta den i nödfall. Rävgift kallade hon den. Jag har inte tagit den sen hon sa det till mig för fyra veckor sen. Men idag var jag tvungen. Och nu har jag bara lite magont kvar. Men framförallt är jag oerhört uppåt i humöret. Jag skrattar och skämtar. Känner mig nästan lite dåsig och flamsig.
 
Jag gjorde till exempel just ett stort skämt av mig själv genom att berätta för de andra att jag förra veckan bara duschade två gånger. Det tyckte de var fasligt äckligt. Det kanske det är också, men sanningen är att jag inte orkar mer just nu. Förr i tiden duschade jag varje dag, men jag har helt lagt ner det. Jag orkar bara inte. Egentligen är det kanske mest sorgligt, men samtidigt finns det också något humoristiskt i det hela. Det tyckte i alla fall mina kollegor som skrattade gott och länge åt mina kommentarer om att de skulle lukta på mig för att känna att jag faktiskt inte luktade så äckligt.
 
Nåja. Det bjuder jag på. Det bjuder jag med glädje på.

Kommentarer

  • Sofi säger:

    Var inte du hemma från jobbet i två veckor? Eller slapp du det?

    Svar: Jag slutar på tisdag...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 17:30:14
  • Samira säger:

    Gud vad du har gått igenom! Jag får nästan ont i magen bara av att läsa dina texter, din historia.
    Jag träffade en kille under en lång tid och det visade sig att han hade träffat en annan under hela tiden. Jag som trodde att vi var så kära. Nu drömmer jag mardrömmar om honom och vaknar alldeles svettig om nätterna. Och då var inte det i närheten av dina 9(?) år med den här mannen.
    Att skriva är som terapi för själen! Jag kan nästan ta på din smärta, dina ord är så verkliga, du borde skriva en bok!
    En dag hoppas jag att du ska kunna läsa dina egna rader från en helt annan plats, ett helt annat tillstånd. Och jag hoppas att du ska känna att den här perioden gjorde dig ny och lärde dig så mycket om livet och om dig själv.
    Från en sårad själ till en annan,
    Massor av kärlek.

    2014-02-03 | 17:39:15
    Bloggadress: http://bouaradajetaime.blogspot.com
  • Samira säger:

    Gud vad du har gått igenom! Jag får nästan ont i magen bara av att läsa dina texter, din historia.
    Jag träffade en kille under en lång tid och det visade sig att han hade träffat en annan under hela tiden. Jag som trodde att vi var så kära. Nu drömmer jag mardrömmar om honom och vaknar alldeles svettig om nätterna. Och då var inte det i närheten av dina 9(?) år med den här mannen.
    Att skriva är som terapi för själen! Jag kan nästan ta på din smärta, dina ord är så verkliga, du borde skriva en bok!
    En dag hoppas jag att du ska kunna läsa dina egna rader från en helt annan plats, ett helt annat tillstånd. Och jag hoppas att du ska känna att den här perioden gjorde dig ny och lärde dig så mycket om livet och om dig själv.
    Från en sårad själ till en annan,
    Massor av kärlek.

    Svar: Tack Samira. Du skriver så vackert själv på din blogg. Är så ledsen att du också fått din själ sargad. För det gör så ont, så ont. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 17:39:20
    Bloggadress: http://bouaradajetaime.blogspot.com
  • agnes säger:

    var du på jobbet iallafall? skulle du inte vara borta i två veckor? <3

    Svar: Jag slutar nästa tisdag. Och då får vi se hur länge jag blir borta...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 17:40:40
  • Victoria Estelle säger:

    Ville bara skicka en styrkekram, hur fånigt det än låter. Så, stor kram till dig och ta hand om dig.
    Kämpa på! <3

    Svar:
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 17:41:03
    Bloggadress: http://victoriaestelle.se
  • Martina säger:

    Läser din blogg och tycker så mycket om den människa som framträder, dvs du:-) Har varit där du är. Vill bara säga två saker:
    1: Fina du, det går över. Det tar en evinnerlig tid, men det går över. För mig tog det tre år. Efter tre år kom jag på mig själv med att inte ha tänkt på personen i fråga en enda gång. På en hel dag. Tre år kan låta långt, men smärtan minskar hela tiden gradvis. Glädjen kommer tillbaka.
    2. Akta, akta dig för tramadol. Din läkare har rätt, ett riktigt rävgift är de. De är extremt beoendeframkallande och det är den lätt amfetaminliknande antideppeffekten - den som gör att du blir lugn och uppåt på samma gång - som är så lätt att vilja känna, igen och igen. Speciellt när man mår dåligt.
    Skickar dig respekt och omtanke!

    Svar: Åh, jag vet Martina. Angående Tramadolen. De är läskiga. Men det enda som hjälper mot riktig magkramp. Sån där kramp där man måste lägga sig på golvet för annars faller man ihop. Men du har rätt. Rävgift är det. Jag vet och jag undviker dem numera som pesten. Och tack för dina ord i övrigt. Jag tror också att det kommer ta evinnerligt lång tid. Ibland känns det som att det kommer ta en hel livstid. Stor kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 18:06:42
  • Tina säger:

    haha ja duschar oxå två gånger i veckan :P så äckligt e de väl endå inte??:)


    Svar: Nej, jag tycker inte det, men tydligen tycker andra det...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 18:37:17
  • linda säger:

    Har läst många av dina inlägg och jag är själv i liknande sits och det är något som jag funderat över.

    Blev helt chockad när min man lämnade mig jag trodde vi skulle vara tillsammans hela livet. Men har nu när jag fått lite distans fått upp ögonen på saker som inte var bra. Han var inte bra för mig, jag ansträngde mig för mycket för att han skulle tycka om mig, han var tyst och stängde ute mig. Har förstått nu att han nog är ganska kall och väldigt egoistisk såklart då han bara tänkt på sig själv och inte ens en sekund på vår son.

    Nåja vad jag ville ha sagt var att jag inte kan minnas att du skrivit något som helst negativt om ert förhållande. (Vilket du kanske gjort, ber om ursäkt i så fall). Har mycket svårt att tro att det var perfekt. Tänker också att kanske vill du inte prata illa om er som par ifall att han skulle komma tillbaka, för att du fortfarande inte kan släppa taget. Detta är helt ok men du bör ändå fundera över det som inte var bra i ert förhållande för att du ska komma vidare och komma över honom.

    Och precis som andra sagt tidigare gör bara saker för dig, för att du ska må bra. Svara om det får dig att må bättre inte annars.

    kram

    Svar: Hej Linda. Är så ledsen för vad du måste gå igenom. Bra att du ser saker som inte var bra. Det gör det nog lättare. Men nej. Jag gör inte det. Vi hade det löjligt bra - tyckte jag vill säga. Ja, jag retade mig på ett par fula byxor han hade, på hans hår som låg överallt. Men det är ju inte viktiga saker. Som person var han allt jag kunde önska mig. Fan, att det är så. Fan, fan, fan. Det känns ju helt orimligt med tanke på vad som hänt, men jag antar att felet låg hos mig. Lycka till i din egen kamp, och ta hand om dig.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 18:47:02
  • The Mimz säger:

    Men usch vad läskigt med magsmärtor. Kanske borde kollas upp? Låter inte normalt att få det bara sådär :/ Fyfan, att du ska behöva få såna besvär när du redan går igenom en så svår period! <3


    Svar: Det är så fint att du bryr dig, men det med magen vet jag om, jag har en tarmsjukdom...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 20:15:31
    Bloggadress: http://themimz.blogg.se
  • Emmelie säger:

    Va bra att du va uppåt idag men va försiktig så du inte blir beroende av detta "rävgift". Kämpa på, du är förbaskat stark även om du inte alltid tror det :)
    Kram Emmelie

    Svar: Åh, jag vet. Jag ska inte ta det mer.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 21:41:58
  • A säger:

    Stor kram till dig ❤️❤️

    Svar:
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-03 | 22:42:43
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • S säger:

    Vill också skicka dig lite kärlek, så här kommer massor <3 <3 <3

    2014-02-04 | 00:52:56
  • Caroline säger:

    Hehe härligt! :) Och lite roligt att din hy troligen mår bättre än deras, det sägs ju att man duschar för mycket och tvålar av sig hudens naturliga skydd ändå.

    2014-02-04 | 07:06:27
    Bloggadress: http://goforcharm.blogspot.com
  • Sandra säger:

    Var försiktig med tramadolen, den där sköna känslan är farlig. Jag var fast, var nära på att dö eftersom man får tollerans och att få den där känslan igen var något jag behövde i mitt dåvarande helvete.. Vilket slutade med att doserna blev alldeles för höga tillslut, var nära att jag inte klarade mig. En vän dog av en för stor dos tramadol + sina lugnande i vanlig dos.

    Vill inte skrämma dig, tramadol är bra mot smärta och jag kan nu mer ta den och hantera det bra men var försiktig, just pågrund av att det kan kännas så bra och lätt att fly till den underbara känslan den ger en.

    2014-02-04 | 15:52:19

Kommentera inlägget här: