trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Fnitter

Kategori: Allmänt

Min ena syster och hennes kompis sitter och tittar på Youtube-klipp. De skrattar och fnittrar hejdlöst. Det orsakar en viss irritation hos mig och den andra systern. En vänskaplig irritation det vill säga. För vi förstår ju inte vad som är så kul, och Herre Jesus vad frustrerande det känns. Den icke-skrattande systern vräker då ur sig: ”Arslen!” till den skrattande systern och kompisen. Skrattsystern tittar då på oss och frågar: ”Är ni bittra på livet eller?” Eftersom stämningen är väldigt uppsluppen och det egentligen inte är någon som är arg kontrar jag snabbt: ”Nej då, jag är inte bitter, mitt liv är precis så som jag vill...!” Det var roligt. Det var faktiskt roligt.

Andra lustiga saker som min syster har sagt under kvällen är: ”Flytta på dig, du ligger som en klumpsumma ju. Eller… klump menar jag.” Alldeles nyss deklarerade hon dessutom högt: ”Kom nu knubbsälar så går vi med hunden.” Tätt därefter följde: ”Knubbsäl 1 (det vill säga jag), ska du med eller?!” Alltså, när jag skriver ner det nu ser det ju inte så kul ut, men det var kul. De är faktiska himla roliga mina systrar. Och bäst är när vi alla fnittrar i kör. Då mår jag faktiskt bra på riktigt. Det gör jag.

Kommentarer

  • Em säger:

    Va tur att ni har varandra. Har faktiskt tänkt på att man ofta får tid för andra när nån försvinner. Personer man inte Gett den tiden.

    Kram

    2014-02-14 | 23:16:58
  • Fanny säger:

    Haha, skrattade.
    Så himla bra :)

    2014-02-15 | 09:35:03
    Bloggadress: http://thewildheart.blogg.se
  • Frida säger:

    Så fint!

    2014-02-15 | 10:07:03

Kommentera inlägget här: