trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Förlåt

Kategori: Allmänt

Ett förlåt. Ett förlåt jag har väntat på i snart fem månader. Ett förlåt som jag faktiskt tror är helt äkta. Så varför gör det så ont? Varför hugger det om och om igen i mitt bröst? Och varför bränner det konstant bakom mina ögonlock? Jag vet ju redan att han inte älskar mig. Det har han berättat för varenda människa.
 
Det är inte det att jag tror att han en dag helt plötsligt ska säga att han älskar mig igen. Det tror jag inte. Det är bara det att han fram tills nu har varit som ett spöke för mig. En skuggfigur som jag försöker låtsas inte existerar. För den person som jag älskar har inte funnits där. Nu ber han om ursäkt från djupet av sitt hjärta och jag inser att den person som jag älskar är tillbaka. Han är tillbaka, men han väljer ändå att stanna hos henne. 
 
Han kommer alltid att sakna mig, skrev han. Men det betyder inte att han vill ha mig i sitt liv. Jag, å andra sidan, kommer inte bara alltid att sakna honom, jag saknar honom obarmhärtigt mycket i detta nu. Varje sekund skär saknaden i mig som rakblad mot tunn hud. Och tårarna rinner som blod ur ett öppet sår.
 
Jag har tryckt bort honom ur min verklighet länge nu. Och det har gjort att livet har känts lite lättare. Nu har han med sitt förlåt återigen tagit över hela mitt sinne, och varenda tanke jag tänker rör återigen honom. Han som har gjort mig så illa, han som inte vill ha mig i sitt liv, men som jag ändå skulle ge upp allt för. 
 
Just när jag behöver mer jävlar anamma än vad jag någonsin har behövt förut kommer han med sitt förlåt, och det enda jag återigen kan känna är villkorslös kärlek och obarmhärtig saknad. Kärlek och saknad som gör mig precis så förtvivlad och uppgiven som jag har kämpat mig blodig för att slippa vara. 
 
Jag vill bara att han håller om mig en gång till. Jag vill bara få känna hans famn och andas in hans lukt en enda gång till. Jag saknar honom så ofattbart mycket. Och jag hatar mig själv för det.

Kommentarer

  • maja säger:

    obs obs kom ihåg allt som hänt innan. innan hans förlåt. ett förlåt-mail kan inte väga upp mot det. håll fast i ilskan för din egen skull.

    dock. gud vad jag fattar att det är tungt nu.
    men kom ihåg att tiden alltid bleker, suddar ut. det som svider utav bara helvete idag kommer lätta. håll ut. <3

    Svar: Ja, fy fan vad det svider, Maja. Jag vill bara ha bort honom ur min hjärna. Men det går inte idag.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-01 | 19:38:42
  • A säger:

    Precis som Maja skriver: kom ihåg vad som hänt innan. Du är stark och saknar men det kommer att bli bättre och bättre!
    ❤️❤️

    2014-02-01 | 19:50:16
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • Greta säger:

    Jag förstår om det känns piss nu. Du lyckas beskriva det väldigt bra. Som att bli kastad tillbaka till dag 1 kanske. Men vet du, du tar dig tillbaka fortare den här gången. Du är starkare nu. Även om du inte kommit ända fram, och du fortfarande är helt förkrossad, så har du gått framåt. Och du ÄR inte tillbaka på dag 1. Det du byggt upp i dig själv kommer han inte kunna ta bort från dig. Även om det kanske känns så. Även om du inte känner dig starkare, så har du fått en till erfarenhet som i slutändan gör dig starkare.

    Kämpa på. Tiden är din vän. Du kommer läka. Jag lovar! Jag vet att det är som att skriva grekiska typ, för jag minns att jag inte för fem öre kunde ta in någonting, och inte heller förstå hur det nånsin skulle kännas bra igen. Men det gick Sara. Det gick. Jag klarade mig, och du kommer också klara dig.

    Kram

    2014-02-01 | 21:44:39
  • Anne säger:

    Styrka till dig.

    2014-02-01 | 21:54:59
  • Elsa säger:

    Näeee alltså FY FAN, precis detta hände mig! När jag precis hade bestämt mig för att han är någon annan, han är inte värd min kärlek efter allt elakt han sagt och gjort, att jag vill på riktigt gå vidare... Då ber han om ursäkt. Kändes som att jag föll ner igen i den där avgrunden.

    Men en vän sa till mig att det får vara lite såhär, två steg framåt och ett steg bakåt. Men du klarar det här. Jag klarar det här. VI klarar det här. Kom ihåg att det här förlåtet faktiskt inte ändrar något, men låt dig själv sörja just nu. Du är bäst.

    2014-02-01 | 22:33:48
  • Anonym säger:

    Snälla, svara inte på det där mailet. Visa att du är starkare än så än så och är värd mycket bättre än falla ner i allting så fort han skriver..

    2014-02-01 | 23:36:38
  • Sarah säger:

    Jag tycker att du ska testa att boxas. Det är sjukt befriande att slå ur sig alla känslor.

    2014-02-01 | 23:39:00
  • Anonym säger:

    "Jag kunde dö för dig, nu är du död för mig". Så hade mitt svar varit, hur svårt det än må vara. Låt honom smaka på samma medicin. Han försöker få "closure" såklart. Ge honom det inte. Du är inte skyldig honom NÅGOT.

    Å snälla fina du, försök komma tillbaka till verkligheten. Tror du verkligen på fullaste allvar och djupt i din själ att det hade funkat? Hade du verkligen kunna ta tillbaka honom och leva lycklig igen? Jag tror innerligt och genuint inte det.

    2014-02-02 | 00:04:39
  • C säger:

    Det hände mig också, bara för några dagar sedan. Just när jag har slutat tänka på honom varje sekund, utan kanske bara varannan, hör han av sig. Säger att han saknar mig så himla mycket samtidigt som han "har kommit en bit på väg" med att gå vidare. Tårarna slutar inte rinna. Önskar jag kunde säga något till tröst men du är iallafall inte ensam.

    2014-02-02 | 00:10:19
  • Anna säger:

    Ge honom ingenting! Svara inte ens på hans mail. Han vill att du ska säga att allt är bra och att du kommer förlåta honom för att han vill lätta på sitt samvete. ge honom inget alls. Vet hur svårt det är men tänk på dig själv och inte på hans känslor.
    Kram och all styrka till dig.

    2014-02-02 | 09:15:22
  • alex säger:

    Varför i hela helvetet är det ALLTID så att såfort man slutar tänka på killen så hör han av sig?? Det har stämt varje gång i mitt fall och även mina vänner.
    Det är precis som att någon säger till dem här killarna : "Hörru hon tänker inte på dig längre, gör något och gör något nu!!" Typ..

    2014-02-02 | 09:59:32
  • Emeli säger:

    Usch vad jobbigt! Stor kram gumman❤️
    Men som några skrivit här tidigare, ge honom inte ett svar så att han kan känna att "han bett om ursäkt och nu är allt ok".
    Han vill lätta sitt eget dåliga samvete genom att bolla över det på dig. Ger du honom ert syrligt svar kommer han kunna känna/säga att han "försökt" men att du var bara elak tillbaka.
    Om du skickar ett brev där du skriver att du vill att han ska komma tillbaka så ger du honom makt över dig som han inte förtjänar.
    Så låt honom dingla i ovisshet. Efter allt han har gjort borde han åtminstone kunnat be dig om förlåtelse öga mot öga. Nej en feg skit är vad han är.
    Stor kram och håll ut!

    2014-02-02 | 10:21:35
  • Bea säger:

    Är glad att jag inte är hans nya tjej, det kan inte vara så kul för henne att hennes pojkvän skickar ett sånt mail till sitt ex. Men se hans mail som att det ni hade betydde någonting för honom också och se ursäkten som det riktiga avslut du aldrig fick ... Då kanske du äntligen kan gå vidare.

    2014-02-02 | 15:25:21
  • A säger:

    Har inte fått en endaste ursäkt av mina x som behandlat mig illa, idag vill jag inte vara med nån av dom men jag är bara så inihelvetes jävla förbannad när jag tänker på avsluten med dom. Fan, var finns detdär mänskliga schysta sättet att behandla någon annan människa fastän man inte har känslor för just den personen? Jag kan bara inte fatta de.
    Förstå inte mig fel nu, men kanske var det bra att han skickade detdär majlet. Du har fått honom att må skit, du har påverkat hans samvete å han vet att han har gjort fel mot dig. Skulle jag ha fått ett ursäkt av mina x så skulle jag ha sååå mycket enklare att gå vidare i livet och inte älta med denna ilska ja har kvar. Men förstås är min livsituation annorlundare än din för tilllfället, och alla reagerar vi ju olika.
    Svara inte till honom, försök se detta som ett avslut. Inget slut känns alltid så rättvist eller lätt oberoende vad, men var glad att du iallafall fick en ursäkt.

    2014-02-02 | 18:29:35
  • Karin säger:

    Kan bara försöka att sätta mig in i hur du känner just nu...en stor kram till dig!
    Dock tror jag att hur det än känns för dig nu så kommer du i framtiden vara "glad" över att du fått denna ursäkt från honom. Det som jag efter över 3år fortfarande kan känna sorg över efter att mitt ex var otrogen var faktiskt att han aldrig bad mig om ursäkt för hur han hade behandlat mig. Jag har kommit över honom sedan länge men jag har fortfarande inte kommit över att han aldrig bad om ursäkt!

    Styrkekramar till dig på din resa mot lyckan igen! Jag hejar på dig!!

    2014-02-02 | 20:50:10
  • Anonym säger:

    Till a: han mår inte dåligt över det han gjort, han vill bara ha kakan och äta den...(förlåt du som skriver bloggen)

    2014-02-02 | 20:51:17
  • A säger:

    Till Anonym: de kan väl vara så också, men tänkte liksom bara då han överhuvudtaget ändå sa förlåt. Dock är de ju väldigt fegt när han skickade de via majlet istället för att säga det face to face, och förstår no tanken med att han kan försöka få "all credits" med detta. Därför tycker jag att han inte skall få ett svar tillbaka.
    Missförstå mig inte, de var min synsätt på saken :P

    Och du som har bloggen: läser din blogg varje dag och följer med dig och hejjar på dig! Du kommer nog att klara detta, ja tror på dig!

    Svar: Tack snälla du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-02-02 | 22:07:11
  • Emilia säger:

    Jag vet inte om jag tycker att han ens borde ha skickat det där mejlet. "Förlåtmejl" brukar mest skickas när man inte står ut med sitt eget dåliga samvete. Om han verkligen hade DITT bästa i åtanke skulle han bara ha låtit dig vara. Eller tagit kontakt först när han inser att han har gjort ett fruktansvärt misstag och vill ha dig tillbaka. Jag vill bara dänga till honom i huvvet med en jävla sko.

    2014-02-03 | 08:25:15
  • Helena säger:

    Jag håller med Emilia. Han är ett egoistisk jävla svin. Han ber ju endast om ursäkt för att han själv ska må bättre. För att han fortfarande ska kunna ses som the good guy. Han fick helt plötsligt dåligt samvete och så ville han göra något åt det, utan att tänka på vad som hade varit bäst för dig.

    2014-02-03 | 10:33:44
  • Anonym säger:

    Du fick iallafall ett förlåt, det är en bekräftelse på att han värdesätter den tiden ni hade tillsammans. Jag önskar så innerligt att jag också hade fått det när mitt ex valde att avsluta det på liknande sätt. Angående att svara på det, så tror jag att det är bäst att låta bli. Hans förlåt suddar inte ut hur du har mått sen han valde att lämna dig som han gjorde. Och ett svar från din sida kanske innebär en önskan att han svarar tillbaka och gör han inte det gör det troligtvis bara ondare.

    2014-02-03 | 21:31:37
  • Hanna säger:

    Hej!
    Ville bara skriva en rad till dig då jag har upplevt samma sak som du. Jag blev lämnad efter 7,5år. Jag kan säga att jag dog lite som människa när jag blev lämnad. Jag levde i en bubbla där allt var avstängt inuti mig och det var bara min kropp som förde mig framåt. Jag hade inte bara psykiskt ont utan även fysiskt och ville bara sova eller gråta. Det var så sjukligt jobbigt att jag aldrig mer vill uppleva det!
    Dock vågade jag tillslut bli kär igen och idag har jag hittat någon som är mer rätt för mig än jag någonsin kunnat ana!
    Det är sjukt stark av dig att skriva en blogg om din resa och dina känslor tycker jag! Önskar att jag hade haft samma styrka som du!

    Styrkekram/ Hanna

    2014-02-06 | 11:54:19
    Bloggadress: http://hannaviktoria.blogg.se

Kommentera inlägget här: