trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Tårar i natten

Kategori: Allmänt

För flera år sen var vi på promenad. Det var vinter och isen låg tjock i viken. Av någon anledning tog han upp telefonen och spelade in en film. Världens töntigaste film blev det. Jag såg ut som att jag var tolv år gammal och pratade som att jag var fyra. Den där filmen brukade han ta fram ibland. Och som han skrattade. Jag skrattade också. Alla som såg den skrattade. 
 
Jag vet inte om någon av er någonsin har spelat dataspelet Backpacker, men jag lät precis som personen gör när hen ringer hem efter mer pengar. En referens som uppskattningsvis två av er förstod. Sorry för det. 
 
I vart fall var den där filmen härlig. Det var en strålande vinterdag och jag log med hela ansiktet. Hans skratt hördes bakom kameran. Jag hade världshistoriens fulaste mössa på mig. Äggmössan kallade vi den för. Jag hade nämligen på mig den en gång när jag klädde ut mig till ägg på jobbet. Förutom mössan hade jag då satt på mig helt vita kläder med två kuddar instoppade på magen respektive ryggen. 
 
När jag kom till jobbet i denna utstyrsel hade mina kollegor bara satt en fjäder bakom örat. Samtidigt som jag såg ut som ett ägg. Man kan säga att jag inte riktigt hade uppfattat hur hög svårhetsgrad vi skulle ha på utklädnaden... Det blev i alla fall roligt och bilderna han tog av mig när jag provade ut min äggdräkt skrattade vi åt hundra gånger efteråt. 
 
Så många minnen. Så mycket skratt. Så mycket kärlek. Och nu är allt bara borta. Raderat som om det aldrig funnits där. Raderat för evigt. Hur kunde det bli så?

Kommentarer

  • Linda säger:

    Det är svårt. Jag tror att minnena bleknar med tiden även om de alltid finns där. Till slut så kommer man inte att känna den där jobbiga känslan längre. I början tror man att man alltid kommer att må skit,men det är sällan man känner så hela livet skulle jag tro. Han är ett kapitel i ditt liv. Jag tycker att du ska unna dig något gott nu när det är alla hjärtans dag. Älska dig själv lite extra för det är du värd.


    styrke kramar

    2014-02-14 | 02:54:40
    Bloggadress: http://Bambiloves.blogg.se
  • Sara S säger:

    Jag var en av de två som förstodbackpacker referensen ! Hihi

    Jag förstår dock inte varför du måste låtsas för oss som bloggläsare. Om vi inte gillar att du upprepar dig så har vi valet att sluta läsa. Men jag tror de flesta är mer intrresserade av sanningen. Av hur du verkligen mår. Av det som får dig att känna dig lättare . Om det är lättare för dig att trycka bort tankarna även i bloggen så absolut, gör det. Men inte för vår skull.

    2014-02-14 | 07:32:25
  • RAWBrand säger:

    Hej!

    För att fira lanseringen av vår nya e-butik - RAWBrand.se bjuder vi in till en tävling!

    Hur du deltar och vad du kan vinna finner du på:
    http://rawbrand.blogg.se/

    2014-02-14 | 09:25:55
    Bloggadress: http://rawbrand.blogg.se
  • E säger:

    Jag är den andra som förstod Backpacker-referensen (hahahaha!) och delvis på grund av den fick det här inlägget mig att verkligen le och det behöver jag idag. Så tack.

    2014-02-14 | 11:18:05
  • A säger:

    Hahaha, åhh, jag minns Backpacker och den rösten! Det låter som ett fantastiskt minne att hålla kvar vid! Jag tycker det är bra med dina positiva inlägg, även om du tycker det känns fejk. Det är bra att försöka lura hjärnan till lycka.

    Ta hand om DIG lite extra idag!

    Varma kramar,
    "A"

    2014-02-14 | 12:10:55
    Bloggadress: http://www.ivfresantillettbarn.wordpress.com
  • Anna säger:

    Nu är vi FYRA som fattat referensen :) Att förneka (tränga undan) är också en fas, så det är ett steg framåt. Alla känslor är okej, kanske inte bara överallt och alltid. Men på din blogg måste du få bestämma. Alltid! Jag håller med Sara S, skriv inte om annat för vår skull, men gärna för din egen!

    2014-02-14 | 14:26:48
  • Charlotte säger:

    Jag är den 5:e!

    Det är den här typen av minnen som känns svåra att tänka på, men det är som att man måste gå igenom alla innan man kan gå vidare. Du är stark. Ha en fin helg! <3

    2014-02-14 | 17:28:36
  • agnes säger:

    jag är den 6:e, älskade backpacker!!!
    stor kram till dig du är fin <3

    2014-02-14 | 17:41:08
  • Josephine säger:

    Jag tror inte du behöver tänka att minnena är raderade. Dem finns där och ger sorg, glädje och saknad. Jag tänker att du kan tänka att han var som en speciell plats. Han var din första plats och den som har tagit all din tid och kärlek under väldigt många år. Han kommer alltid betyda mycket och ni kommer alltid dela något fint. Ni delar gamla gator, goda viner, varma stränder, gnistrande snöflingor, sömnlösa nätter och hemliga gömställen. Men du kommer hitta en ny speciell plats i någon ny partner. Och då kommer ni att dela den nya platsen tillsammans. Och det är så det går runt. Du och han som delade den förra platsen kommer alltid att vara sammanlänkade tillsammans där. Det finns ingen som kan ta ifrån er det. Det är bara ert. Men efter ett tag, så hittar du någon ny plats med någon ny. Det betyder inte att den förra platsen försvinner, den finns alltid kvar där. Men den nya platsen kommer vara nuet och framtiden och då blir det bara ditt och den nyas.

    2014-02-14 | 19:37:22
  • Signe säger:

    Jag minns också backpacker. Lärde mig typ spela efter noter tack vare det spelet. (Man kunde tjäna pengar i Ryssland genom att spela piano.)

    Sen ville jag bara säga att det kanske känns som du spelar just nu. Men det kommer komma en dag då du står där och märker att glädjen inte är på låtsas längre. Och då är du klar. <3 Så låtsas så du länge du behöver, det kommer bli något annat av sig själv så småningom. Kram

    2014-02-14 | 21:24:36
    Bloggadress: http://svettigmenstolt.shapemeup.se/
  • Citrin säger:

    Jag förstod också Backpacker-referensen! ;)

    Kram på dig! Jag tycker ändå du verkar gå framåt nu och det gör mig jäkligt glad <3

    2014-02-15 | 19:07:47
    Bloggadress: http://nolovestory.wordpress.com

Kommentera inlägget här: