trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Utanför

Kategori: Allmänt

Allt var så bra. Det är lördag. Mina systrar är hemma. Det finns cola zero i överflöd. Och så. Krasch. Allt brister för mig.

En vän till mina systrar är på väg hit och i telefon bestämmer min syster att de ska laga mat tillsammans som vännen är och köper. Jag får vara med. Om jag verkligen vill. Men jag kan också åka och köpa egen mat säger min syster. De förbarmar sig över mig. Men jag är inte naturligt inkluderad. Så klart. Jag är tjugosex år och har klängt på mina nittonåriga systrar i månader nu.

Vår hund gnäller mer än möjligt och jag inser att det enda sättet att få tyst på hans gnäll är att jag går ut med honom på direkten. Jag går ut i mörkret. Ut i kylan. Ut i ensamheten. Och allt kollapsar.

Jag ser honom framför mig. Ser honom med henne. Ser hur de lagar mat så som vi skulle ha gjort en lördag som denna. Ser hur han håller om henne så som han skulle ha gjort med mig. Saknaden exploderar i mig och jag hulkar mig igenom promenaden. Måste stanna för att hämta andan. Måste stanna för att inte trilla omkull.

Tar mig hem på något sätt. Går in och möts av vännen. En snäll vän är det och hon vill kramas och veta hur jag mår. Jag kommer inte ens ihåg vad jag svarade. Kastar mig in i duschen. Flyr. Vill döva smärtan med hett, hett vatten. Vill att det ska bränna på huden. Men ut kommer bara kalla droppar. Mina systrar har tagit slut på allt varmvatten.

Jag ropar och ropar på dem, men de svarar inte. De är för upptagna med att skratta och skoja ute i köket. Jag tar mig ut ur duschen, in i mitt rum och får på något sätt på mig kläder.

Nu sitter jag i vardagsrummet. Jag hör hur de skrattar i köket. Och det känns som att jag ska gå sönder. Ser hans tatuering, ser hans lockar, ser hans händer. Hur kunde det bli så här? Hur kunde han göra så här mot mig? Vi var ju en familj. En familj tillsammans. En familj där jag alltid var naturligt inkluderad. Alltid inkluderad och aldrig, aldrig utanför.

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Har läst din blogg ett tag nu men har tyvärr aldrig kommenterar. Dåligt, jag vet. Nu kan jag i alla fall inte låta bli. Önskar jag hade några kloka ord men nöjer mig med att skicka en stor kram och trots att jag inte känner dig så tänker jag på dig!

    2014-02-22 | 19:34:31
  • Malin säger:

    Skickar också en stor kram!!! Önskar att jag kunde ge den till dig i verkligheten!

    2014-02-22 | 19:53:40
  • Kim säger:

    En stor varm kram till dig fina du! Jag önskar att jag kände dig så jag kunde få ge dig den på riktigt...Det kommer bli bra. Det blir verkligen det, lovar.

    2014-02-22 | 19:58:44
  • Anne säger:

    Tänk på hur många människor som älskar dig trots att de aldrig träffat eller ens sett dig (dina läsare)! <3

    Och fan vad det gör ont i mig att läsa det där. Det där om att ni var en familj. Jag förstår dig så väl. Känner igen mig.

    Stor kram och mycket kärlek till dig.

    2014-02-22 | 21:03:41
  • Angelica säger:

    Det gör så ont i mig när jag läser det här. Jag kan inte föreställa mig hur det känns för dig, men jag vet ju så väl hur det känns att vara två, att höra ihop och att vara en familj. Blotta tanken gör så ont att jag nästan tappar andan.

    Åh vad jag verkligen vill hjälpa dig på något sätt, så du kan få må bättre. Orden räcker inte till på långa vägar, men du är bra. Du är stark och klok och du är fantastisk. Och viktigast av allt, du är inte ensam. Stor, stor kram till dig.

    2014-02-22 | 21:29:27
  • Michael säger:

    Önskar att all värme och kärlek skall skölja ned över dig.

    2014-02-22 | 22:31:57
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Larah säger:

    Jag vet precis va du menar,,;(
    jag är också där du är just nu,,;(
    Utanför,,,;(
    Kramiz

    2014-02-23 | 01:06:30
  • A säger:

    I förre går hörde mitt ex av sig, efter sju månader. Vi har inte hörts av sen den dagen det tog slut mellan oss. Å, vad jag önskar att det var ditt ex som hörde av sig till dig. Det var det första jag tänkte på.

    2014-02-23 | 14:40:18
  • Heidi säger:

    Jag har skrivit det förr och skriver det igen, det är nu vi ska kämpa, kämpa vidare, och vi ska lyckas må bra! Vi måste göra saker som vi mår bra av! Ta vara på det bra som finns. Du är stark!

    2014-02-23 | 14:45:56

Kommentera inlägget här: