trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 246

Kategori: Allmänt

Viktiga saker just nu
Jobb. Jobbet måste gå först nu. Det måste gå först så att jag får vara kvar här. Vara kvar här bland mina fina kollegor. Vara kvar här och lära mig det här jobbet som ju faktiskt är himla bra på många sätt. Det måste måste måste vara prio ett nu.
 
Familjen. Familjen som har stått vid min sida hela året och hållit om mig när jag har skakat i tårar. De är nog egentligen alltid viktigast. Såklart. För de finns där. De finns där genom allt och sviker aldrig. Dessutom råkar jag ha en himla härlig familj. Rolig. Ja, min familj är faktiskt riktigt riktigt rolig.
 
Vänner. Vänner är också så ofantligt viktigt. Viktigare än vad man tror skulle jag säga. Mina fina vänner som jag i ärlighetens namn inte har tagit hand om så som jag borde ha gjort, så som jag har velat. Åh, jag vill träffa mina vänner. Nu.
 
Kärlek. Eller ja, kärlek och kärlek. Lust är ett bättre ord. I vissa stunder känns det viktigast av allt. I några av de stunderna låter jag det vara det också. Jag vet inte om det är rätt eller fel. Jag vet att jag känner mig långt från den S jag brukade vara. Men jag vet ärligt talat inte om jag tycker att det är så dåligt. Skrämmande ja. Men dåligt? Jag vet inte. Kanske.
 
Hälsa. Hälsa. Hälsa. Jag vill träna! För första gången vill jag träna. Jag har testat att springa. Det var härligt. Vidrigt men ändå härligt. Jag har gått på gym. Det var kul på riktigt. Oj, vad jag vill vara pigg och kry och bara köra järnet. I övrigt måste jag ringa en vända till min magdoktor. Det känns inte riktigt rätt i magen. Inte alls rätt faktiskt. Men jag känner efter noga och aktar mig för den där känslan som jag vet innebär att allt kommer gå åt skogen på riktigt. Jag känner efter noga och aktar mig.
 
Det var nog allt. Haha, det kändes ju inte så mastigt. Inga extraordinära aktiviteter här inte. Ändå räcker inte tiden till? Det är märkligt. Men jag hinner bara inte med. Det måste bli ändring på det. Jag måste strukturera om, tänka till, göra rätt prioriteringar. Men det är så förbannat svårt när man står där - i valet och kvalet mellan den enkla, lätta, hjärndöda aktiviteten att bara stirra på datorn och det jag faktiskt vill göra - träffa familj, vänner, träna och jobba effektivt. Det är svårt. Det är väldigt svårt har jag märkt.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Så klok och smart är du!

    Svar: <3
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-02 | 23:06:48
  • Emma säger:

    Hej! Vad är det för magsjukdom du har? Har Crohns själv, plus IBS och fibromyalgi. En mormor med Ulcerös Colit och en familj med diverse magsjukdomar. Så om du behöver någon att prata med eller fråga eller vad som, så finns jag på min blogg, eller på Twitter som @eller_jo. Har hittat några fina på twitter med Crohns och vi är lite varandras stödsystem, när ingen annan riktigt förstår, så är det väldigt skönt att ha folk att prata med.
    Kram!

    Svar: Fina du! Tack snälla. För mig är läkarna kluvna mellan Crohns och ulcerös colit. Sen har jag såklart en djävulsk IBS också. Hatar dessa mag- och tarmsjukdomar. Kämpa på bästa du.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-03 | 08:01:32
    Bloggadress: http://ellerjo.blogg.se

Kommentera inlägget här: