trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 249

Kategori: Allmänt

Knäcke, smokey eye, gammal vän, korsett och dammråttor...
Jag åkte hem igår. Raka vägen hem och föll ner i min soffa. Behövde det. Mofflade glass och knaprade på knäckemackor. Kollade Orange is the new black på Netflix. Himla bra. No boys. Just me. Bra så. Idag har jag varit en sväng i stan. Egoköpt saker. Ett par shorts. Lite smink. Ska öva mig på att få till ett perfekt smokey eye. Eller ja, något typ av smokey eye i alla fall. Har väl inte direkt några större förhoppningar på mig själv som sminkös…

Snart kommer en vän hit. En vän jag inte har träffat på hundra år. En sån där gammal, fin vän som jag har haft för evigt men inte tagit tillvara på. Hon är på dejt nu. Men sen kommer hon och så ska vi laga mat. Hon är en sån där vän som också älskar mat och alltid blir genuint glad när jag har köpt goda grejer som hon gillar. Det är bra. Älskar såna vänner.

Vad mer? Jo, för några veckor sen köpte jag en korsett på nätet som kom igår. Ja, det var en överraskning till göteborgsfanskapet. Haha, där gick han miste om något. Fasiken va cool den är. Oklart användningsområde dock. Men men. Ibland är det gött att bara känna sig cool ensam i sitt eget sovrum också…

Nej, nu måste jag ta mig i kragen! Dammråttorna håller på att äta upp mig. På riktigt. Det är en dammråtteinvasion här. Ett, två, tre, nu reser jag mig upp. Eller. Ska bara blunda lite först. Bara lite lite. Eh. Ja. Over and out.

Kommentarer

  • M säger:

    Jag upptäckte din blogg på midsommarafton. Jag satt hemma och var sjuk. Jag bor i Norge och där firas inte midsommar, så det gjorde mig inte så mycket att jag inte var ute. Men så började jag läsa. Och jag fastnade för ditt sätt att uttrycka dig. Så jag började från början. Läste månad för månad sedan du startade. Efter tre dagar hade jag kommit i kapp till nutid. Och jag ville egentligen bara mest säga att jag uppskattar att du fortfarande tar dig tid till att uppdatera. För jag tycker om att läsa det du skriver.. =]

    2014-07-05 | 22:34:02
    Bloggadress: http://amadangel.se
  • Julia säger:

    Sök på youtube så finns det massa bra klipp för att lära dig Smokeyeye :)

    2014-07-06 | 09:11:19

Kommentera inlägget här: