trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 251

Kategori: Allmänt

Sommarlov?
Det spritter i kroppen. Jag sitter på jobbet och det spritter i hela kroppen. Jag hjular när ingen ser och studsar emot väggarna. Jag har en dötråkig uppgift som ska vara klar imorgon eftermiddag och som jag egentligen borde göra klart nu, men jag vill inte mer. Jag vill fnittra. Jag vill dricka cola i solen. Jag vill gå barfota på gräset. Jag vill titta på himlen. Jag vill njuta av solnedgången. Jag vill bli förbannad på fiskmåsarna. Jag vill känna doften av nyklippt gräs. Jag vill bli djupt försjunken i en härlig bok. Jag vill fläta håret i pippiflätor och gå armkrok med systrarna mina. Jag vill köpa världens största glass och äta tills jag storknar. Jag vill ha SOMMARLOV.

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Hej fina du! Du har kommit såå långt. Det riktigt lyser livsglädje! Jag är i en djup svacka, depression. Har varit där förut. Hoppas det är okej att jag frågar, äter du fortfarande antidepressiva? Hur fort kände du effekt? Jag har ätit det en gång förut men minns inte. Ska träffa min kurator imorgon, ska försöka få tabletter utskrivet. Vill leva! Inte bara överleva. Hur ofta träffar du din psykolog? Det vill jag också göra, det är skillnad på kurator och psykolog. Har massa issues jag måste reda i.
    Iaf, så roligt att läsa om dina dagar, hur de än ser ut.
    Kram

    Svar: Hej Sandra. Förlåt för sent svar. Ja, jag äter fortfarande antidepressiva. Citalopram 30 mg. Har läkartid i augusti och ska då utvärdera. Har träffat min psykolog varannan vecka, enbart beroende av att mitt jobb gjort att jag missat vissa gånger.. Skulle ha gått en gång i veckan. Vi ska dock avsluta nu i sommar. Bedöms ej längre vara deprimerad. Är ur det. Precis som du också kommer. Kram och kämpa på.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-07 | 22:25:13
  • E säger:

    Jag önskar jag kunde vara där du är. Hamnade i en svacka ungefär samma tidpunkt som du blev lämnad. Mitt fel,jag var bedragaren. Jag kämpade å slet, mådde många ggr skit men jag fick honom att förlåta mig,nu 9månader senare är vi nere i skiten igen, den här gången är det han som gjort bort sig. Önskar så att han aldrig förlät mig så vi kunde kräla oss upp,då skulle jag vara där du är idag. Istället är allt skit. Han kämpar å vill fortsätta,jag vet inte hur jag ska tackla detta. Hur många ggr ska man ge förhållandet en "chans"?! Tilläggas att min bästa vän som fanns för mig då är inblandad i detta så jag har tagit avstånd från henne också.:/ :(

    Svar: Åh, finaste du. Kämpa på. Du ska känna efter i magen. Det är det enda råd jag kan ge. Det finns inga rätt eller fel. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-07 | 23:00:58
  • Amanda♥ säger:

    Vilken fin blogg du har!

    Kolla supergärna in min blogg och skriv vad du tycker om mitt senaste pulicerade inlägg, skulle bli så glad! Vill höra åsikter om det! Kram :)

    2014-07-08 | 11:49:48
    Bloggadress: http://amandaforsman.blo.gg
  • lizette säger:

    fin blogg. Kika in här! :)

    2014-07-08 | 18:01:26
    Bloggadress: http://ungrik.com
  • A säger:

    Förstår precis! Jag vill också.....
    Stor kram ❤️❤️

    2014-07-08 | 19:10:14
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: