trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 252

Kategori: Allmänt

Systrarna, armkrok och sänggående
Idag har jag varit med världens bästa systrar på restaurang. På tjugoårsdagen fick de bland annat en sån liten middag av mig i present. Två glada men lite tillknycklade och sargade småsystrar mötte en storasyster i ungefär samma skick i tunnelbanan och så stapplade vi iväg till restaurangen. En syster hade bränt sig. Gruvligt. En annan hade precis genomgått en koloskopi (ja, det är bekräftat, hon har samma skitsjukdom som mig). Och jag, ja jag var bara helt slut. Absolut helt färdig. Dessutom hade jag märkliga magkramper. Så oklart alltihop. I vart fall tog vi oss till restaurangen och började moffla i oss både det ena och det andra. Vi avslutade med crème brülée och sen kunde ingen röra sig. Försökte gå i armkrok på initiativ av den enda systern som var någorlunda fräsch (den brända), men det gick inge vidare. I vart fall tog vi oss till slut hem och nu sitter jag här och fibblar på min jobbdator. Hade någon lös plan på att rensa lite i mailen, men nä, jag orkar inte. Jag orkar bara inte. Jag tror faktiskt att jag ska försöka gå och lägga mig. Tror inte att jag har lagt mig före tolv på två månader så man kan ju säga att det är dags för ett tidigt sänggående...God natt finingar. Imorgon blir en bra dag. Imorgon blir en kalasdag. Jag känner det på mig.

Kommentarer

  • GC säger:

    Gulliga ni är du och dina systrar. Och så roligt det är att läsa om din vardag kära S. Tror också att imorgon kommer livet att leka. Kram :)

    Svar: Min syster läste din kommentar och sa att den där GC skulle man ha som vän/moster/mormor. Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-08 | 21:21:52
  • A säger:

    Det blir en perfekt dag i morgon!

    2014-07-08 | 22:00:00
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här: