trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 255

Kategori: Allmänt

En sommarfling
Gårdagskvällen var tänkt att bli en tråkig historia. Såg framför mig hur jag gick hem, satte på en tvättmaskin, tränade lite lätt och skrev klart utlovat blogginlägg. Men alltså. Sent på eftermiddagen får jag ett sms. Ett sms av en kille jag helt spontant träffade efter jobbet i måndags. Den här killen. Ja, den här killen alltså. Han är speciell. Jag vet inte vad det är med honom men på något sätt känns han lite magisk. Eller, det han får mig att känna känns magiskt. Sättet han tar på mig. Sättet han ser på mig. Sättet han pratar på. Och nej. Gå inte händelserna i förväg nu. Vi har kommit överens om att det kanske kan vara en sommarfling. En härlig, bubblande, pirrig och intensiv sommarfling. Åh, jag hoppas att det blir så också. Att ha någon särskild att hålla i handen en varm augustinatt. Att ha någon särskild att hångla med i ett gathörn. Att ha någon särskild att ligga nära, nära i sängen. Det vore fullkomligt fantastiskt.

Kommentarer

  • Ola säger:

    Det skulle ta dig 365 dagar att försöka bli stark och självständig :)

    2014-07-11 | 12:08:52
    Bloggadress: http://timetobebrave.blogg.se
  • Linda säger:

    Borde inte detta vara dag 254?

    Svar: Missade ju igår...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-11 | 14:37:00
  • Anna säger:

    Den skulle handla om att bli självständig men den verkar nu enbart handla om att hitta en ny man. Det verkar tyvärr vara det enda som får dig på bättre humör.

    2014-07-11 | 16:24:22
  • A säger:

    Härligt!!!❤️

    2014-07-11 | 16:35:44
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • emma med litet e säger:

    Kör!! Och ha med magkänslan hela tiden och lita på den, men bara kör!

    2014-07-11 | 18:12:35
  • T säger:

    Men vilka tråkmånsar som kommenterar här då... Tycker ni allvarligt att fokuset i den här bloggen är på att hitta en ny man? Tycker fokuset verkar vara att S ska få känna sig glad och ha ett bra liv. Om skiljsmässan fån den så kallade danskjäveln dessutom hade medfört att hon inte får njuta av härliga sommardlirtar för nej hon måste "bli självständig" så hade han ju tillåtits förstöra ännu mer.

    För övrigt kan man vara självständig samtidigt som man njuter av andra människors närhet, det är inte en motsägelse.

    2014-07-11 | 19:19:54
  • Hannna säger:

    Trevligt ;) :))!

    2014-07-11 | 21:53:33
  • Klara säger:

    Jag tycker fler saker får dig på bra humör än killar! Dina systar, dina fina vänner, dina roliga arbetskamrater, all god mat du lagar, osv osv!

    Så ja, jag håller verkligen inte med vad vissa över skriver. Sen anser jag, att om man varit så jävla nere och ledsen och blivit så sviken som du blivit, så får man fan dejta runt hur jävla mycket man vill, hur länge man vill. Det är inget man ska må dåligt över elelr skämmas för! GO YOU!

    Svar: Tack världens snällaste du. För ja, så är det. Kramar
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-07-11 | 23:36:28
  • Hanna säger:

    härligt att få känna den pirrande känslan i magen. :-)

    2014-07-11 | 23:41:33
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se
  • GC säger:

    Låter spännande. Du får berätta mer när du hinner. Är det inte härligt nu S, livet omkring dig? Kram :)

    2014-07-12 | 07:56:18
  • Johanna säger:

    Jamen herregud klart du ska dejta och flörta och ha kanske ha en fling!
    Du levde nästan 10 år med samma människa, dessutom från väldigt ung ålder. Upptäck hur det är att dejta, vara ung och bara leka av sig. Fan vad bra du är!

    2014-07-12 | 10:38:29
  • Berra säger:

    Tycker mig se ett mönster. Resan till stark och självständig hamnar i bakgrunden i jakten på männens uppmärksamhet och bekräftelse. Det är så tydligt i hur du hanterar besvikelse, motgång och hur snabbt du tycker dig se det mest vackra i alla män du träffar. Fantasin om en ny man gör verkligheten suddig. Du låter dig trollbindas av deras charm och det är inget fel i sig men var rädd om dig själv. Jag tror den här vägen är väldigt självdestruktiv.

    2014-07-12 | 10:47:40
  • Marie säger:

    Jag har reagerat lite över ditt behov av bekräftelse från män den senaste tiden. Men jag vet också att det faktiskt brukar hända när man söker en annan väg ut ur sorgen, det är en process. Den där biten brukar komma förr eller senare, och den kan ibland bli alldeles "för mycket". Det är lätt att bli "besatt" av att bli omtyckt och godkänd. Många, många går igenom samma process.
    Det brukar dock lugna sig efter ett tag, man bränner lätt ut sig känslomässigt, och av all ansträngning.
    Det blir en smula självdestruktivt, som någon ovan säger, även om det räddar en för stunden.
    Men jag förstår, gick igenom nåt liknande själv, men jag är rätt så svårflirtad överlag, så det blev en mild variant, eller hur man ska säga.
    Det är bra att du är medveten, men äcklas behöver du inte göra. Det blir bra av att du istället förstår att det är en del av processen, och att allt har sin tid.
    Din nya, riktiga kärlek kommer när du är klar med din livskris efter svek och sorg. Svårt att vänta när man behöver kärleken som mest, men det blir bäst om det nya får en stadig grund av rätt anledning.
    Lycka till och det kommer att bli bra för dig!

    2014-07-13 | 07:32:30

Kommentera inlägget här: