trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 256 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Era och andras åsikter och tankar
Okej. Uppdatering. Jag läste era kommentarer från igår. Och i mig spreds en värme och ett lugn. Ja, jag vill fortfarande få till en ändring i hur jag tänker och handlar. En justering av fokus. Men. Skammen mattades något av att läsa vänliga själars peppande och förstående kommentarer. Vetskapen om att jag kanske faktiskt får göra lite knasgrejer med de där boysen ett tag även om det inte är optimalt. Haha. Insåg just att detta inlägg förmodligen kommer att ge tråkmånsarna ännu mer vatten på sina kvarnar genom att det blir så tydligt hur jag behöver andras godkännande av mitt beteende för att inte trycka ner mig själv. Jaja, jag är ju sån. Jag erkänner. Jag behöver andras accepterande och gillande för att inte oroa mig. Kan inte hitta förtroendet och styrkan i mig själv alla gånger. Kanske inte optimalt, men samtidigt är jag inte säker på att jag hatar den egenskapen hos mig själv heller. För det betyder att jag bryr mig om vad andra tycker och känner. Tar deras åsikter på allvar och lyssnar intresserat på andras synpunkter. Jag gillar det hos mig själv. Det genuina intresset för andra människors tankar. Jag gillar det faktiskt. Och det är också därför jag tar åt mig så mycket av det ni skriver här på bloggen. Andras åsikter är viktiga för mig. Oavsett om jag håller med eller inte. Oavsett om de orsakar skam eller lugn i mig.

Kommentarer

  • lotta säger:

    Tycker du är fin och bra!!! Och lev livet man måste gå igenom alla stadier för att förstå och bli den person som man så himla gärna vill. Herregud så man leta killar och bekräftelse när man var mellan 20-30 typ, det hör ju liksom till och då utan att ha haft ett långt förhållande som gick åt skogen. Kan säga att alla mina vänninor höll på som bara den och det var inget fel på dom..... Så lev livet och se bara till att ta hand om dig så kommer det att bli bra, det tar bara lite längre tid än vad man önskar......

    2014-07-12 | 14:39:46
  • T säger:

    Att ta åt sig av andras åsikter är ju bra! Bara det inte blir för mycket. Annars skulle man ju vara helt immun mot allt från tröstande ord till feed back. Tycker du verkar ha stor självkännedom!

    2014-07-12 | 16:05:01
  • Anna säger:

    Du är modig och klok som vågar erkänna ditt bekräftelsebehov för dig själv och andra! Så länge du vet att du inte kan leva resten av ditt liv på det sättet är det väl bara att göra (vet för din egen skull alltså, inte andras!). Det är ju rätt kul ändå, eller hur? Enjoy the ride, du kommer bli gammal, klok och stadgad en dag och då kommer du förhoppningsvis att se tillbaka på den här perioden och fnissa åt dig själv och dina äventyr!

    2014-07-13 | 10:59:00
    Bloggadress: http://annanosslin.wordpress.com

Kommentera inlägget här: