trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 219

Kategori: Allmänt

Sömn, tårar, återanvändande och återgäldande

Jag sitter hemma i min lägenhet. Ensam. Har sovit tio timmar i sträck och borde känna mig pigg och utvilad men är fortfarande irriterande trött. Jaja, kroppen kan väl inte riktigt ta igen sig så snabbt. Jag åt i alla fall en supergod frukost i morse – havregrynsgröt med psylliumfrön, solrosfrön, cashewdryck, kanel och jordgubbssylt. Och så en perfekt avokado med lime och flingsalt. Så gott. Rekommenderas. Gjorde avancerade mentala planer för allt jag skulle uträtta den här dagen. Min första helt lediga oplanerade dag på evigheter. Jesus vad jag såg mig själv tvätta, träna och städa.

Men. Fyra timmar sitter jag här i soffan och gråter. Mental breakdown av allt som har varit den senaste tiden. Jag har inte hunnit stanna upp och tänka. Inte hunnit andas. Nu sitter jag här ensam och bara fylls av så många känslor. Motstridiga känslor i konflikt med varandra. Känslor som verkar föra öppet krig med varandra. Jag är ju glad. Jag får sms som gör mig glad. Jag har härliga konversationer. Jag träffar trevliga människor. Och framförallt, jag är alldeles pirrig bara av tanken på en särskild människa. Samtidigt är jag ledsen. Tiden går men han fortsätter med sitt svek.  För ja. Det är fortfarande så det känns. Jag unnar inte dem lycka. Jag önskar dem ångest, panik och tårar. Fy fan vad hemsk jag är. Men det är så jag känner.

Jag gick för en stund sen in på deras facebook. Noterade att hon nu är vän med hans pappa. Hans pappa som bor i Danmark dit han har tagit henne. Visat henne alla de ställen som han brukade visa mig. Visat henne alla våra speciella ställen och utflykter vi brukade göra. För ja. Om det är något jag är säker på så är det att han återanvänder. Är helt övertygad om att han tar henne till våra glasställen, till våra affärer, till våra minnen. Sånt rör honom inte i ryggen. Det blev helt klart redan i höstas när han återanvände både låtar, maträtter, aktiviteter, smeknamn. Såklart man inte kan undvika sånt man gjorde förr fullständigt. Men nog kan man ha lite jävla fantasiförmåga och inte använda samma smeknamn, inte skicka samma låtar, inte göra exakt samma jävla speciella maträtter?! Eller jag vet inte. Kanske folk gör så. Jag kanske är något knäppt undantag som vill skapa något eget med varje människa jag möter. Något unikt och speciellt som är för just den personen.

I vart fall börjar tårarna avta nu. Jag försöker distrahera mig genom att surfa runt på aktiviteter jag vill ta med den där pirriga killen på. Dessutom smsar jag lite med nämnda kille. Försöker också planera något roligt för mina vänner. Jag mår så pass bra nu att det är dags att ge tillbaka. Ge tillbaka till vänner och familj. Ge tillbaka till er också egentligen. Vill så gärna visa min uppskattning för precis varenda människa som har ställt upp för mig. Alla som har sträckt ut en hand och hållit emot när jag dragit allt vad jag har kunnat. Alla dem vill jag återgälda på något sätt. Men hur återgäldar man något så stort? Jag blir alldeles snurrig bara jag tänker på hur mycket omtanke jag har fått under de här månaderna. Det är otroligt. Otroligt fint och hoppfullt inför framtiden.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Nej det är inte normalt att göra exakt samma saker och säga samma saker till en annan, speciellt när man har tillbringat så mycket tid med den första personen.
    Förlåt men ditt ex är ett svin. Dränk honom i dina tårar, han förtjänar inte ens en fin tanke. Samma sak gäller henne. Hon är minst lika vidrig som var otrogen mot sin dåvarande partner. Sen har jag tänkt på att hon inte kan vara riktigt frisk som försöker ersätta dig (genom att använda dina krämer, din sida av sängen, är i ditt hem och vid din dator osv). Vilken normal människa gör så?

    Jag lär dessutom få någon kommentar om att de inte är deras fel att de blev "kära" i varandra men det skiter jag fullständigt i för ingen här inne kan ju förneka det faktum att det krävs en riktigt dålig personlighet för att göra något som dom två gjorde.

    Kram från tjejen som bär på din ilska ;)

    Svar: På riktigt tack. För en gångs skull kan jag också känna den där ilskan. Tack för att du burit den åt mig. Kram
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-06-06 | 15:35:47
  • M säger:

    Håller med anonym

    2014-06-06 | 15:43:07
  • stina säger:

    Jag håller med anonym ovan. Helt sjukt är de. Riktigt vidrigt. Nåt fel är de ju helt klart. Man gör inte så om man har nån som helst mänsklig känsla.
    Men vad vet jag,

    Håller med dig också S. De är nog inte bara du som tycker så. Alla som faktiskt har ett gott hjärta tänker som du. Ersätta nåt nytt med likadant? vitsen med de är?
    Usch så sjukt och vidrigt.
    Tack för att du är som du är. Och tack för att du börjar befria dig från hans hemska livssyn. Det är du värd!!!

    2014-06-06 | 15:43:56
  • Bea säger:

    I början när jag träffat min pojkvän var jag jätterädd att han sa samma saker till mig som han sagt till sina ex. Så jag tycker synd om ditt ex's nya tjej! :P

    2014-06-06 | 16:04:12
  • Anonym säger:

    Håller också med det som "Anonym" säger. Och jag förstår väldigt väl att du inte unnar dem annat är ångest. Jag känner precis samma sak för mitt ex och hans nya.

    Det är en sak om en förälskelse avtar och tynar bort. En helt annan att behandla någon en levt med en lång tid som skit.

    2014-06-06 | 18:11:53
  • S säger:

    Jag med. Jag tänker som övriga och som du S. Träffar man någon ny så vill man ju skapa något nytt med denna personen. Han är så jävla knäpp (ursäkta uttrycket). Har han så dålig fantasi att han måste använda sig av gamla minnen, uttryck och upplevelser för att skapa nåt 'nytt' med henne? Det i sig är ironi, ingen av dom verkar fatta vad det är dom sysslar med.

    2014-06-06 | 18:40:50
  • Ann säger:

    "Som man sår får man skörda!" Det han gjort mot dig nu kommer slå tillbaka på honom så småningom. Det kan dröja flera år, men han kommer få sitt.

    2014-06-06 | 18:54:34
  • Klara säger:

    Alltså ditt ex, han har ju inte alla hästar hemma. Det är inte normalt att göra sådär som du beskriver i inlägget. Och att hon finner sig i det? Fy fan, om jag fick reda på att min kille kallade mig samma smeknamn som hans ex, och delade allt som de delat, - fast med mig, skulle jag bli jätteledsen och arg!
    De där två är ju fan inte normala människor. Men det är kanske så, rötägg dras till varandra?
    Men du ska veta att du är inte ensam om den avsky du känner för de där två, vi är många som tycker likadant om dem (trots att vi inte känner dig).
    Sorgliga människor. På ett sätt förtjänar de varandra, de är lika avskyvärda!

    2014-06-06 | 19:35:39
  • Carro säger:

    Säger som alla andra att det är inte riktigt hälsosamt att han gör sådär. Inte heller hälsosamt att hon accepterar det, ifall hon nu vet om att alla sådana "speciella" saker han gör är från en gammal tid med dig. Samma smeknamn, det är faktiskt rätt sjukt. Jag hade blivit pissarg om jag var henne. Jag tycker det är helt normalt att du önskar dem ångest och tråkigheter, jag tycker inte du ska be om ursäkt för det. Jag är också helt övertygad om att det inte är guld och gröna skogar på deras front. Ett förhållande som deras sprunget ur de förhållande som rådde då (otrohet, ditt födelsedatum på hans arm, giftasplaner, att de höll på i er gemensamma lägenhet osv osv) har definitivt ingen bra startsträcka. Med all säkerhet borde det finnas en del osäkerhet dem sinsemellan, om inte så kanske det kommer med tiden. Jag tror också att karma kommer ifatt personer.
    Kram

    2014-06-06 | 21:16:56
  • Emma säger:

    Håller med dig och alla ovan. Gud va arg jag skulle bli om jag va den nya och insåg att allt liksom va copy paste av hans förflutna. Faktiskt mycket knasigt.

    Tycker du redan gett tillbaka. Du skriver som en gud och du har säkert gett många hopp.

    2014-06-06 | 21:37:15
  • Maria säger:

    Ja, du har gett mycket genom bloggen - det räcker för alla oss utanför din närmaste krets. Och jag tror inte att dina närmaste förväntar sig något än, låt det ta lite mer tid. Bli starkare och lugnare först, sen kan du ge tillbaka. Rätt som det är hamnar någon av dem i svårigheter, och då är du förhoppningsvis mer i balans och kan ge stöd.

    2014-06-06 | 22:40:06
    Bloggadress: http://alladagarna.se
  • Malin säger:

    Nej, det är inte normalt att använda samma smeknamn till henne som han gjorde till dig. Verkar ju helt vrickat!

    2014-06-07 | 09:46:25
  • A säger:

    Det är inte alls normalt något av det.
    Jag har varit med om samma sak, hände några månader efter dig.
    Går runt och är förbannad och hatar det där jävla aset. Vissa dagar mer, vissa mindre.
    Jag önskar de båda så mycket olycka då båda var otrogna.
    Sen vet jag inte om det största straffet är om han blir så in åt Norden förälskad i henne och hon dumpar honom så han själv får må dåligt. Eller om dom på något sätt blir bundna till varandra resten av livet men är olyckliga tillsammans.

    2014-06-07 | 10:34:57
  • M säger:

    De smeknamn etc. man kallar varandra i ett förhållande grundar sig ju väldigt ofta i en viss situation, något man upplevt, någonting personrelaterat, någonting roligt, klantigt eller minnesvärt. Helt enkelt något som är unikt för det man upplevt med en person. Att återanvända smeknamn eller liknande är för mig bara ett tecken på brist på egna situationer som kan skapa nya minne och smeknamn. Det vill säga att deras relation i sig saknar de där äkta tillfällena där riktiga minnen skapas. Sammanfattningsvis, är helt övertygad om att de håller uppe en fasad.

    2014-06-07 | 10:51:45
  • maja säger:

    Ja fy, förstår att det känns illa..! Men det går så bra för dig nu, focusera på dig själv istället!

    Och jag LOVAR dig, att oavsett vad han upplever med henne, oavsett hur bra han verkar må, så kommer det dåliga samvetet tillslut att komma ikapp. Han kommer alltid att få leva med vad han har gjort mot dig, alltid känna ett sting av dåligt samvete nör han hör en sång, vakna upp ur en dröm och kallsvättas med obehagskänslor. För även om han ser ut att gå vidare så jobbar det undermedvetna på. Och en dag så kommer allt upp till ytan igen.

    Och då har du redan gått vidare med någon annan, lycklig och tillfreds med livet.

    Lovar.

    Stor kram, maja.

    2014-06-07 | 14:42:01
    Bloggadress: http://www.majalina.com
  • Linnea säger:

    Tragiskt för henne. Tänk att ingen av de sakerna han gör för henne är speciellt uttänkta för henne, utan för dig och bara återanvända. Om hon visste så skulle hon knappast känna sig så speciell. Min pojkvän har ett ganska likt namn som mitt ex, pga det har jag inga namnrelaterade smeknamn på min pojkvän, eftersom att det hade blivit samma smeknamn som jag använde till mitt ex. Jag vill aldrig påminnas om mitt ex med min nya, tycker det är märkligt att han gör massa saker med henne som uppenbarligen påminner honom om dig. Du behöver inte önska henne nån olycka, hon har sin olycka redan...

    2014-06-07 | 17:48:32

Kommentera inlägget här: