trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 221

Kategori: Allmänt

Pannkakor, en himla bra vän och en massa tvättande
Klockan halv nio i morse slog jag upp ögonen och kände mig absolut klarvaken. Mycket märkligt. Jag kunde inte alls somna igår och hoppades få sova till hundra för att bli riktigt utvilad. Men nej. Klarvaken var jag så det var bara att gå upp. Snabbstädade och knappt två timmar senare gick jag för att möta världens bästa vän vid tåget (den från Kanada). Vi traskade hemåt i strålande solsken och väl hemma högg vi in på pannkaksfrukosten jag så smått hade börjat förbereda. Pannkakor, nutella, chokladjordnötssmör (inte gott?!), mintglass, blåbär, körsbär, chokladsås, kolasås och så vidare. Det var en uppvisning i överflöd. Härligt!

Sen surfade vi på fina klänningar, jonglerade tillsammans, tvättade några stackars paltor som nästan hade avlidit i tvättkorgen, solade en stund på mina superosköna pinnstolar (läs några få minuter) och åt pannkakor ytterligare en gång. Lite så hon och jag jobbar. Himla, himla bra vän det där.

Nu sitter jag i soffan och bara myser. Helt ärligt. Jag myser. Tvätt efter tvätt snurrar i tvättmaskinen (det är första gången den överhuvudtaget prövas sen jag flyttade in här för fem veckor sen…) och utanför skiner solen. Jag ska möta den där göteborgaren på centralen ikväll och bara längtar. Till dess ska jag dock hinna med en massa grejer har jag tänkt. En massa bra grejer. Ja, det är söndag och jobbveckan som väntar känns horribel. Men idag, just idag, är livet ändå himla bra. Livet är bra och framtiden känns spännande.

Kommentarer

  • Julia säger:

    Är göteborgaren Mr. Sex, eller vad du kallade han?

    2014-06-08 | 21:20:21
  • Jessica säger:

    Hoppas du hade kul igår! =)

    2014-06-09 | 06:35:48
    Bloggadress: http://photohugs.se
  • Julia säger:

    Hänger inte alls med med alla killar du träffar.. Kan du inte skriva vad du kallar alla och en kort "förklaring"? Diggar dig!!

    2014-06-09 | 06:50:06
  • Tina säger:

    Åh vad glad jag blir<3

    2014-06-09 | 21:37:41
    Bloggadress: http://tinis.me

Kommentera inlägget här: