trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 244

Kategori: Allmänt

När ska jag hinna göra hoppsasteg?
Jag sitter på jobbet. Det snurrar i huvudet. Rejäla snurrningar. Jag borde gå hem. Jag borde sova. Men jag vill inte. Jag vill träffa mina vänner. Jag vill träna. Jag vill dejta. Jag vill hänga med min familj. Men tiden räcker inte till. Tiden räcker bara inte till.

Förstår inte hur jag som ung människa utan en familj att ta hand om på det sättet alltid upplever mig leva i tidsnöd. Brist på tid för umgänge, skratt, skitsnack, hoppsande, jonglerande, mysande och vilande. Otroligt enerverande och otacksamt, jag vet.

Åh, nu klipper ögonlocken så tungt att det gör ont. Förlåt för ytterligare en dag med absolut inget av värde att berätta. Men jag har ingen ork att vara varken ledsen, glad eller finurlig idag. Jag. Måste. Sova.

Kommentarer

  • Annica säger:

    Det beror på att man dels blir 10ggr så effektiv som förälder och hinner mycket mer på mycket mindre tid samt att mam prioriterar (oftast) bättre ;)
    Du är inte annorlunda än någon annan icke-förälder, önskar ofta att jag vetat hur mycket tid jag hade innan jag hade barn :)

    2014-07-01 | 11:40:11
  • Malin säger:

    Sitter och försöker hitta lite recept som du tidigare har skrivit om. Men för mycket att leta igenom, tycker dina recept låter helt fantastiska och skulle gärna vilja prova några utav dom! Det skulle vara super med en flik/kategori för recept och allt gott du lyckas hitta på!

    2014-07-01 | 12:45:40
  • linda säger:

    Men snälla S hur mycket jobbar du egentligen? Känns som om du är på jobbet från tidig morgon till sen kväll! Hur ska du då hinna göra något annat? Lugnar det ner sig på jobbet snart? Kram

    2014-07-01 | 17:55:36
  • Antonia Noaksson säger:

    http://antonianoaksson.blogg.se/2014/july/i-silikonbrostens-dag-ara.html

    2014-07-01 | 19:53:02
    Bloggadress: http://antonianoaksson.blogg.se/
  • Matilda säger:

    glöm inte att ta hand om dig själv!

    2014-07-01 | 21:39:16
  • S säger:

    Hej S! Skickar dig en liten tanke. Hoppas du mår skapligt bra trots en massa jobb och förluster som känns oerhört mycket.

    2014-07-01 | 21:42:19

Kommentera inlägget här: