trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 129

Kategori: Allmänt

Flyr från giftet
Det känns som att jag har miljarder grejer att berätta men absolut inga ord att göra det med. Dessutom gör de flesta tankar jag har just nu så helvetiskt ont att jag inte ens vill sätta dem på pränt, än mindre ta tag i och jobba med dem. Jag undrar ibland vad som har hänt med mig. Jag brukade analysera och bryta ned varenda tanke i tusen bitar tills bara smulor återstod. Nu flyr jag från mina egna tankar. Flyr så långt bort jag kan. Flyr in i någon annans verklighet, bort från min egen. 
 
Det är skönt att fly. Jätteskönt. Jag glömmer för en stund bort vad som har hänt och lever bara i stunden. Jag måste ha blivit bättre på det där med att vara i nuet. Mycket bättre faktiskt. Men samtidigt är det skrämmande. Skrämmande hur absolut livrädd jag har blivit för mitt eget liv. Mitt eget liv önskar jag bara att jag kunde få kasta ut för ett stup och aldrig behöva befatta mig med igen. Börja på ny kula utan alla dessa minnen och känslor som på riktigt håller på att förgöra mig. 
 
Jag vet att många tycker att jag ska vara glad att jag har fått så många fina år med honom men att det nu helt enkelt är dags för något nytt. Det finns inte en endaste liten millimeter av mig som kan se det så. Jag önskar bara att tiden med honom kunde raderas. Raderas ur mitt huvud för gott. Han är inte ett fint minne som jag kommer att värdesätta sen. Han är ett gift som har spridit sig till varenda cell i min kropp. Ett gift som förstör allt som en gång gav mig glädje och lycka. Han kommer aldrig att bli ett fint minne. Han kommer aldrig att bli något annat än ett djupt smärtsamt gift.

Kommentarer

  • sofie säger:

    förstår precis. en äcklig drog som förstört mig men som jag ändå vill ha tillbaka mest av allt i hela världen. och de fina minnena är bara smärtsamma för jag vet ju inte hur han egentligen kände och tänkte om mig just då. var han äcklad när han hade sex med mig? avskydde han mig? kröp det i kroppen å honom när jag tog i honom? såg jag äcklig ut när jag åt? pratade? tyckte han att jag var ful?
    eftersom han "funderat länge" innan han lämnade mig undrar man ju. men sa ingenting utan det kom som en total chock.
    hur ska vi klara oss ur detta utan att hamna på sluten avdelning?? jag bara undrar.. går det?

    2014-03-08 | 20:27:35
  • linda säger:

    Håller fullkomligt med! Blir så trött på människor som säger att man ska vara glad över att ha fått uppleva kärlek. Jag hade mycket hellre aldrig haft det, det man inte haft kan man heller inte sakna. Mådde mycket bättre innan!

    Sofie, precis så eller hur, tankarna bara snurrar runt dessa sakerna. Och hans blickar, såg han inte lite osäker ut...

    2014-03-09 | 06:04:17
  • Michael - guidar dig genom separationen säger:

    Och ett gift vill du inte ha i dit liv. All värme till dig.

    2014-03-09 | 08:52:28
    Bloggadress: http://separation.se/blogg/
  • Emma säger:

    Sanningen är den att du förmodligen kommer kunna tänka tillbaka på ert förhållande i framtiden och vara glad för det fina ni hade.

    Jag avskydde och äcklades av mitt ex efter att han hade brutit upp med mig. Men med tiden (lååång tid) lärde jag mig att släppa taget och helt ärligt finns det inte längre energi att slösa på att tycka illa om någon.

    Idag kan jag le mot fina stunder vi hade, men är väldigt tacksam att vi inte är tillsammans. Vårt uppbryt pressade mig att ta steget in i vuxenvärlden ensam. Det var så fruktansvärt hemskt och obehagligt men så värt det.

    Jag har ett nytt förhållande där vi tyvärr har sårat varandra men vi är öppna och ärliga och har byggt upp det fina vi har igen på vår starka kärlek till varandra. Det främsta jag har lärt mig av allt detta och vill att du ska tänka på är att Du får aldrig bli beroende av en annan människa. Du måste inse att du kan endast vara i kontroll över dig själv. Du kan endast veta vad du själv tänker. Grubbla inte över andra. Du har inte en aning om vad som försiggår i deras huvud! Fokusera på dig själv och vad du kan göra för dig själv.

    Sofie - Jag förstår precis hur du tänker och känner, och jag vet hur svårt det är. Men försök med någon slags övning att varje gång dessa frågor dyker upp i ditt huvud så måste du snabbt tänka på dig själv istället. Tänk positiva tankar om dig själv. Träna bort det hemska!

    Hur han kände eller tänkte i alla dessa lägen är helt oväsentligt. Du njöt väl av sexet? Du älskade honom. Du mådde bra av att röra vid honom. Du njöt av din mat. Du pratade entusiastiskt om något. Du är självklart vacker!
    Om han äcklades av dig eller hur du åt osv. är det väldigt tydligt att han har problem. DET ÄR INTE DITT FEL!

    Kärlek till er alla. Förlåt för en megalång kommentar. Jag hoppas att jag inte låter arg. Jag tänker på er alla ofta och jag blir lätt frustrerad. Frustrerad med mig själv också, då jag ofta trillar ner i de mörka tankarna ni beskriver. Men kom ihåg - de är inte sanna! Det är bara hemska, osunda tankar i huvudet som inte på något vis speglar verkligheten!

    2014-03-09 | 11:01:11
  • Sömn lösa nätter säger:

    Min pojkvän var otrogen mot mig, det gör ont, det har bara gått en månad idag och jag sover aldrig. Vi går i samma skola och jag ser honom varje dag med en annan tjej hållandes i handen, den tjejen vi hatade tillsammans. Jag tar Alvedon hela tiden för att försöka lindra den smärta jag har, i hjärtat, huvudet och resten av kroppen men det fungerar inte. Jag har läst alla dina inlägg och jag är så tacksam för att du fortsätter skriva och kämpar för du får mig att vilja fortsätta och gå vidare. Tack!

    2014-03-09 | 12:38:51
    Bloggadress: http://smnlsantter.blogg.se
  • Sömn lösa nätter säger:

    Min pojkvän var otrogen mot mig, det gör ont, det har bara gått en månad idag och jag sover aldrig. Vi går i samma skola och jag ser honom varje dag med en annan tjej hållandes i handen, den tjejen vi hatade tillsammans. Jag tar Alvedon hela tiden för att försöka lindra den smärta jag har, i hjärtat, huvudet och resten av kroppen men det fungerar inte. Jag har läst alla dina inlägg och jag är så tacksam för att du fortsätter skriva och kämpar för du får mig att vilja fortsätta och gå vidare. Tack!

    2014-03-09 | 12:38:52
    Bloggadress: http://smnlsantter.blogg.se
  • Morgan säger:

    Älskar din blogg <3

    2014-03-11 | 15:44:16
    Bloggadress: http://nattstad.se

Kommentera inlägget här: