trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 135

Kategori: Allmänt

Fashionista
Min telefon är fylld med uppskattningsvis hundra påbörjade texter om diverse funderingar jag någon gång har haft. Tänkte att jag skulle försöka rensa och dela med mig av det som inte är uteslutande sludder. Började på en text men det blev så sorgligt att jag var tvungen att sluta. 
 
För idag, idag vill jag egentligen bara dela med mig av en enda grej. Nämligen dagens utstyrsel. Lite orolig var jag allt när jag i morse drog på mig ett par lösa, tunna byxor med resår och snörsko i midjan. Har förut frågat mina kollegor om det verkligen inte skulle vara okej med den typen av byxor på jobbet (ja, ni förstår säkert hur extremt skönt det är med resårbyxor i jämförelse med snortighta kostymbyxor) men fått svaret: tveksamt. 
 
Trots denna tveksamhet drog jag idag på mig dessa nyinköpta mörkblå snörbyxor i kombination med en svart omlottröja och svarta pumps. Men hello. Jag kände mig som värsta fashionistan. Jag är alltså en sån person som brukar gå i samma svarta bomullsklänning med svarta tjocka strumpbyxor, svart kofta och svarta ballerina i flera veckor i sträck. Men idag. Idag rockade jag minsann ett par uppkavlade lösa brallor med pumps. Och så en hög Lilla My-knut på det. Och så klart mitt 2000-kronors smink. 
 
Verkligheten var sannolikt inte helt super. Det såg jag allt i spegeln på toan. Men det var tillräckligt okej för att den trevliga känslan skulle bestå. Känslan av att ha vågat något nytt. Känslan av att inte se så jäkla tråkig ut hela tiden. Känslan av känna sig lite lite snyggare än dagen innan. 
 
Oh yes. Ytlig tillfredsställelse är himla härligt ibland. Och Gud va hårt jag håller fast i den nu. Hårt, hårt, hårt för att förtränga de tillfällen under dagen då jag märkte att tröjan hade åkt upp och jag blottade mina midjehöga strumpbyxor. Jaja, det behöver inte vara perfekt hela tiden, det kan vara bra ändå. Lite strumpbyxeskarv har ingen dött av. Och emellanåt var jag som sagt rena fashionistan. Lovar.

Kommentarer

  • K säger:

    Härligt! Låter tjusigt! Skulle jag också vilja ha på mig men tycker det är så svårt att knata omkring i högklackat. Men ska öva :D Många kramar!

    Svar: Jag tycker också att det är supersvårt... Men väldigt fint stillastående...
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-14 | 23:18:25
  • Sarah säger:

    Du var med all säkerhet supersnygg!

    2014-03-15 | 00:02:23
  • GC säger:

    Va roligt att höra. Bra gjort av dig. Och jag är helt övertygad att du var jätte söt :)

    2014-03-15 | 00:38:17
  • Rebecca säger:

    Du var säkert mest fashion på stället!
    Och lite höga strumpebyxor livade nog upp.

    2014-03-15 | 09:38:18
  • Tina säger:

    Ytlig tillfredställande löser inte allt, men det kan iaf ge en skön paus från allt som är jobbigt! Skickar pepp!!

    2014-03-15 | 10:45:40
    Bloggadress: http://tinis.me
  • Alicia säger:

    Om du är intresserad av smink skulle jag vilja tipsa om ett nytt sminkmärke som erbjuder väldigt bra smink! Jag skrev nyligen ett inlägg om detta, kika gärna in om du är intresserad!

    2014-03-15 | 13:08:01
    Bloggadress: http://alicia.forme.se
  • Sandra säger:

    Det här är första gången jag kommenterar din blogg.Jag vill bara att säga att den ger mig styrka,går själv igenom något liknande och känner igen mig i vad du skriver. Och det här inlägget fick mig verkligen att skratta högt!Du har verkligen humor och det är så kul att se den komma fram i dina texter :) och jag tror verkligen att du var super snygg idag! fortsätt kämpa!<3

    2014-03-15 | 14:26:51
  • Emma säger:

    Gå ut och dansa och hångla runt lite:)

    2014-03-15 | 19:09:11
  • Lina säger:

    Känner en förändrig i vindarna. Du är på väg min vän. Sälj lägenheten och låt dig svepas med i nya vindar in i ett nytt liv. Du är SÅ på väg. Heja dig. Du är på väg! All styrka och kram!!!

    2014-03-15 | 19:59:31

Kommentera inlägget här: