trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 146

Kategori: Allmänt

En gnutta av något bra
Åh, jag har så mycket att berätta för er. Så mycket att berätta men alldeles för lite energi till att göra det bra. Hjärnan är mos och magen vrålar i smärtor. Jag är nervös inför morgondagens praktiska övning på kursen jag går på ett sätt som nästan gör mig illamående. Trots detta lätt miserabla fysiska tillstånd känner jag mig uppåt. Uppåt och nästan lite exalterad. Jag har haft två inspirerande, lärorika och utmanande dagar där jag har tvingats ur min comfort zone och dessutom fått tillfälle att prata på riktigt med flera kollegor som jag normalt sett aldrig ens skulle ha hälsat på.
 
Som om inte det vore nog träffade jag världens trevligaste människa (ja, han var av manligt kön, men dra nu inga förhastade slutsatser). Av en slump hamnade jag bredvid denna människa på lunchen och fråga mig inte hur det gick till eller varför det blev så men av någon anledning berättade vi vår livshistoria för varandra. Och det kändes som att han förstod. Förstod allt på riktigt. Sökandet efter trygghet och de desperata försöken att greppa efter minsta halmstrå av stabilitet och förutsebarhet. Uthärdandet av detta något trista men ack så praktiska och lärorika jobb i väntan på att komma på vad man tycker är roligt i livet. Jag tror inte ens att det var mina ord, jag tror faktiskt att det var hans.
 
Detta samtal i kombination med flera andra intressanta diskussioner har gjort dagen till något bra. Något bra som kontrast till allt det gråa. Något bra att försöka hålla fast vid när snålblåsten hugger tag i mig igen. Nu ska jag bara överleva kvällens mördande sista minuter av jobb (dock hemma) och sen den horribla övningen i morgon bitti, men sen ska jag på riktigt njuta av allt jag har lärt mig, av alla människor jag har träffat men framförallt av den där kollegan från Göteborgskontoret som återinförde en gnutta tro på det manliga släktet igen. Bara en gnutta. Men en gnutta av något väldigt bra.

Kommentarer

  • S säger:

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!:)

    Drar inga förhastade slutsatser nu, men det är så roligt att se att din tillvaro blivit ljusare. För fan, du är så himla värd det.

    Lycka till imorgon med övningen:)

    2014-03-25 | 22:23:23
  • GC säger:

    Så glad jag blir kära du. Hoppas du sover gott i natt. Kram :)

    2014-03-25 | 22:24:27
  • Sanna säger:

    Det är så otroligt fint att få följa med dig här i bloggen på din känslomässiga resa.

    Grattis till att ha träffat en människa som du fick riktig kontakt med! Det händer faktiskt väldigt sällan (och kag pratar inte om kärleksrelationer nu!).

    Kram

    2014-03-25 | 22:42:30
  • Caroline säger:

    Jag har läst din blogg ett tag nu och jag blir så glad över att du faktiskt kan uppleva bra saker i vardagen igen. Jag hejar på dig! :)

    2014-03-25 | 23:27:00
    Bloggadress: http://givememusic.blogg.se
  • Josefin säger:

    Ja, så himla glad blir jag när jag läser! Hoppas det positiva hållet i sig. Det unnar jag dig, big time!

    2014-03-25 | 23:34:34
  • t säger:

    Jaaaaaaa :D

    2014-03-26 | 09:23:04
  • Anna säger:

    Du är så värd att må bra! Njut av det lilla och låt det bli större!

    2014-03-26 | 10:21:44
  • Cathrine säger:

    ÅH vad härligt!!

    Det här kommer bli så bra tillslut! <3

    2014-03-26 | 13:07:06
  • Emeli säger:

    Tjohooooo!!!!❤️
    Vad glad jag blir! Tror jag det att det behövdes en göteborgare för att göra livet lite roligare😉

    2014-03-26 | 16:19:18
  • Maja säger:

    Yey! Blir varm i hjärtat av ditt inlägg!

    2014-03-26 | 17:55:20
  • Emma säger:

    Tjoho! Blir så glad att du mår bättre igen. Känns som det va Usaresan som banade väg och att du fick en paus från jobbet.

    Snälla sluta aldrig blogga!

    2014-03-26 | 18:59:49
  • A säger:

    Vad glad jag blir! Du är på väg till ljusare tider.
    ❤️❤️

    2014-03-26 | 20:41:20
    Bloggadress: http://motnyalivet.blogg.se
  • michaela- mamma till tre 💗 säger:

    men så härligt att läsa! det finns få saker som ger så härlig energi som ett bra samtal med en vän eller bekant :)

    2014-03-26 | 21:02:16
    Bloggadress: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
  • Terese Larsson säger:

    Jag hittade din blogg för 1 vecka sedan bara. Läst genom hela. Jag har varit med om snarlik resa som du nu går igenom, därför den här bloggen fångade mig. Två år tog det för mig att må innerligt bra. Två år, det är sjukt! Sedan några månader nu så mår jag bra, faktiskt bra. Inga drömmar, ingen ångest i bröstet. Men, ändå så är någonting kvar. Jag tror däremot att det är det glada som har fått tagit plats nu, jag kan minnas honom med glädje (mestadels). Även om jag måste erkänna att jag ändå ibland tittar in på hans instagram och någonstans så önskar jag ändå att han inte längre var tillsammans med henne. Men det är bara en egoistisk känsla, som att det skulle ge mig upprättelse.

    Jag blir så glad av att du skriver positivt! Det är de dagarna man ska bära med sig i sina bakslag. Jag har inte haft ett bakslag sen December, då var det två år sedan. Jag hejar på dig! På något sätt klarar man det och får en lycklig vardag, en genuint lycklig vardag, men på ett annat sätt än det var förut.

    2014-03-26 | 21:42:05
  • Madelene Nybro säger:

    Blir så lycklig av att man verkligen märker av att ditt humör börjar bli mot det bättre :) märks på inläggen o sättet du skriver på nu för tiden! You CAN do it!

    2014-03-26 | 22:34:33
    Bloggadress: http://madelenenybro.blogg.se/
  • Natalia säger:

    Jag drar förhastade slutsatser men är så glad för din skull! Inte så mycket på grund av manen men för att du kan känna hopp och lite glädje igen. Och inte minst för att du är positivt trött och inte negativt utmattad.

    Har du vägarna förbi Göteborg så hör av dig.

    2014-03-26 | 22:44:05
    Bloggadress: http://www.girlytalk.se/natalia

Kommentera inlägget här: