trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 151

Kategori: Allmänt

En smoothie och en flexibel plan
Igår hade jag en jättebra dag. Gick ut med hunden i strålande solsken. Hjulade på gatan för att riktigt befästa att våren är här. Åkte till Liljeholmen av alla ställen och shoppade med min älskade lillasyster. Vi hade det så himla trevligt. Köpte svarta spetsshorts och hårborttagningscreme (oh ja, nu är det äntligen dags att vaska fram någon typ av kvinnlig varelse därinnanför kläderna). Spetsshortsen var fina men användningsområdet får väl anses en smula tveksamt. Min syster provade dem precis och konstaterade att det är "ståbyxor". Det vill säga för jäkla tigtha för att sitta bekvämt i. Ja ja, det blir nog bra.
 
Efter shoppingturen åkte vi en sväng till en av mina bästa vänner. Hon har blivit matförgiftad och låg hemma alldeles ömklig. Fasiken vad jag tyckte synd om henne. Hon ville absolut inte ha något att äta men jag köpte i alla fall en smoothie till henne. Triumferande tar jag upp smoothie, vindruvor och minimorötter och räcker över, varpå hon säger: "det var en smoothie som gav mig matförgiftning..." Ja, men perfekt. Bra jobbat S. Mitt i prick. 
 
I alla fall, jag var märkligt uppspelt varför både min lillasyster och min vän fick sitta och frysa utomhus medan jag berättade allt möjligt i ultrasnabb hastighet. Jag funderar ibland på varför jag egentligen gör  sådär. Låter mig själv bli så uppspelt att jag helt missar att min syster håller på att förgås av kyla. Det är en verklig ovana jag har. Att bli så överexalterad och speedad att jag liksom blir lite självcentrerad. Jag är normalt sett inte alls särskilt självcentrerad. Ofta är jag snarare övernoga med att låta andra skina. Hysteriskt noga med att se till att alla mår bra. Men drar pulsen iväg och lusten att berätta skenar fullständigt ur kontroll, då tappar jag det där fokuset på min omgivning.
 
Oavsett kylan som vi till slut alla upplevde som mördande, kändes det som att både min vän och min syster var glada. Och det finns inget som gör mig gladare än att veta just det. Att människor jag bryr mig om mår bra. Jag och vännen bestämde att vi ska åka till fjällen snart. Det ser jag fram emot. Jag och systeryster bestämde att vi måste börja tänka på vad vi äter. Det ser jag inte lika mycket fram emot, men det är alltid roligare att tänka på sånt där tillsammans med någon annan. Så nu blir det minimorötter för hela slanten.   Förutom på fredagar och lördagar, då får man fuska...Och om det är något som måste firas... Och om man är ledsen... Ja, ni förstår, det är en minst sagt flexibel plan...

Kommentarer

  • Fanny säger:

    Blir så glad så glad så glad när jag läser om din nya göteborgs-vän, såna personer kan förbättra så himla mycket. så himla bra bara!^^

    Svar: Japp!
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-30 | 15:30:36
    Bloggadress: http://fannyblingman.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Dina två senaste inlägg har varit så positiva och du skriver "haha" flera gånger. Ser du? Det går uppåt! Dag 150 är en glad dag :D

    2014-03-30 | 16:16:18
  • Hanna säger:

    Alltså, du är så himla rolig! Det liksom lyser igenom dina inlägg att du har en helt briljant humor! Tack för att du får mig att skratta, och jag önskar av hela mitt hjärta att dina bra dar snart är fler än de dåliga!

    Svar: Tack Hanna för att du tar dig tid att berätta det för mig. Tack snälla.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-30 | 18:37:44
  • Signe säger:

    Hej!

    Jag vill verkligen inte deppa ner ditt peppiga inlägg här, men jag tänkte på att du skrev att ni ska tänka på vad ni äter. Ville bara tipsa om att just minimorötter är ganska (förjävligt otroligt jättemycket) ohälsosamma och ofta blekta för att få den där fräscha orange färgen. Bättre med vanliga morötter som man tyvärr måste stå och skala och jobba sig med. Men då slipper du få i dig massa onödigt ammoniak och skit. :D

    Men i övrigt blir jag så glad över att läsa hur du skiner med din glädje i inläggen! <3

    Svar: I hear you. Tack för rådet.
    trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

    2014-03-30 | 18:47:57
    Bloggadress: http://svettigmenstolt.shapemeup.se

Kommentera inlägget här: