trehundrasextiofemdagarnu.blogg.se

En berättelse om kärlek. En berättelse om sorg. En berättelse om att försöka ta sig upp. En berättelse om att försöka bli stark och självständig.

Dag 152 Fortsättning

Kategori: Allmänt

Han får.
Vilken jävla dag. Sov i princip ingenting i natt. Dels på grund av mitt katastrofsms, dels på grund av ett mail från ni vet vems mamma. Jag var redan i ett dåligt skick och när mailet kom runt tolv i natt var det hej och godnatt till den lilla styrka jag hade kvar. Jag grät. Det var en stillsam gråt med stora tårar långsamt rinnande nerför kinderna.
 
På tåget till jobbet kom svaret. Svaret på psychosmset (ja, mina vänner har läst det och klassificerat det som ett sådant). Det var väl i och för sig ett snällt svar. Men känslan var off. Känslan, tonen, stämningen var helt jävla off (mina vänner har även godkänt denna beskrivning). Allt kändes förstört. Och så grät jag igen. En märklig gråt som jag inte riktigt kunde motivera.
 
Väl på jobbet var det tungt. Arbetsuppgifterna var tuffa och gick i ett. Jag är verkligen så glad över att äntligen ha saker att göra, men hela dagen har jag följts av en lätt huvudvärk tillsammans med en obeveklig ledsamhet.
 
Nu ligger jag i ångestsoffan i ångestlägenheten. Min syster och hennes kompis leker flytta hemifrån och jag leker femte hjulet. Åt mikrad gröt som såg ut som hundkräks till middag. Livet är inte på topp. Men det är långt ifrån så helvetiskt som det kunde ha varit. Långt ifrån. För för några timmar sen fick jag ett till sms. Ett sms som inte betyder så mycket egentligen men som ändå är en början på en liten stig tillbaka till det braiga.
 
"En fantasivärld tycker jag låter som en bra idé. Jag är gärna där ett tag till om jag får."
 
Ja, han får.

Kommentarer

  • GC säger:

    En försiktig väg tillbaka till en rolig smskompis låter mysigt. Allt ordnar sig till det bättre fina flicka. Sov gott i natt. Kram :)

    2014-03-31 | 22:40:13
  • Michaela säger:

    Hoppas du får lite sömn i natt i alla fall. Kram på dig <3

    2014-03-31 | 22:46:01
  • Anonym säger:

    Han verkar vara en fin kille. Tillåt dig att få låta tankarna sväva till den där fantasivärlden ibland. Vad skrev hans mamma förresten?

    2014-03-31 | 22:47:43
  • NORRLANDSKAINTHECITY säger:

    Jag tror han uppskattade din ärlighet ändå. Han verkar gilla dig. :)

    2014-03-31 | 23:05:08
    Bloggadress: http://norrlandskainthecity.blogg.se/
  • J säger:

    Men det lät ju inte så pjåkigt! Jag tycker det låter inbjudande ändå? Att han vill "stanna kvar där om han får" låter ju fint.

    Vad skrev mamman? Vad ville hon?

    2014-03-31 | 23:24:09
  • H säger:

    Jag är också nyfiken på vad som stod i mailet!

    Jag hade nog börjat skämta lite med Gbg:aren igen och på det sättet se om du kan få tillbaka lite av den lättsamma känslan igen. Är väl inte helt konstigt att han reagerar på ett sånt sms (hur det nu var...), annat hade varit värre!

    Oavsett så fick du en liten andhämtning från annat för en stund och det är något du inte får glömma vara tacksam för :)

    Fortsätt kämpa! :)
    Kram

    2014-03-31 | 23:26:20
  • Bea säger:

    Jag tycker faktiskt det låter som att han är lite intresserad av dig. När jag träffade min nuvarande pojkvän började vi också med skämtsamma meddelanden ... Det tog ganska länge innan jag fattade att han ville vara mer än vänner och jag var väl intresserad i smyg! :-)

    2014-04-01 | 08:11:16
  • Anna säger:

    Du är tuff, jag tror att du vet det egentligen! <3

    2014-04-01 | 10:17:35
  • Erika säger:

    Hej på dig fina fina du. Nu var det ett tag sedan igen jag var in här och läste och skrev. Har hunnit skaffa en ny blogg också. För mycket av det förflutna i den förra. En ny start och en ny början att forma en ny blogg.

    Fina fina du, du kämpar på så otroligt bra. Och tänk du har tagit dig igenom så många dagar. Dag 152 var det när du skrev detta. Det har varit svårt och jobbigt för dig och mycket motgångar men också fina inlägg om när du mår bra eller skrattar tillsammans med dina systrar.

    Du är verkligen så himla stark ska du veta. Många inspireras av dig. Även jag inspireras av dig.

    Man får göra knasiga saker, saker som inte alls är rät och som är så fel. Man är sårad och försöker gå vidare.

    Sedan så har du ingen brådska med att träffa någon ny. Men du har absolut rätt att träffa någon ny snart. Oftast kan man behöva ett rebound även om det låter hemskt. Jag hade ett själv och när jag förstod att det var ett rebound kände jag mig jätte elak. Men så är det. Inget man rår för.

    Och människor kan vara väldigt förstående. Den där killen kanske förstår dig fullt ut hur du känner och han kanske inte alls tycker du är knäpp.

    Jag hoppas dagarna på jobbet ger något för hemma blir man tokig. Medan det också kan vara skönt att vara för sig själv vissa dagar. Det är en svår balansgång verkligen.

    Många kramar till dig fina fina du. Se så långt du kommit i den här resan och längre ska du komma.

    2014-04-01 | 10:43:18
    Bloggadress: http://ericaceae.blogg.se
  • Cathrine säger:

    Du är faktiskt en förebild för mig. För trots att du mår dåligt kämpar du på varenda dag. Och tar med oss på den här resan. Du kanske inte känner dig som en förebild, men jag VET att många finner tröst och stöd i att de inte är ensamma i sin sorg och ser all den kärlek och stöd du får här.
    Kram!

    2014-04-01 | 13:16:29
  • Erica säger:

    Ville bara skicka dig en stor vårkanten med massa glittrande energi! Du är kämpe!

    2014-04-01 | 15:59:16
  • Erica säger:

    Ville bara skicka dig en stor vårkram med massa glittrande energi! Du är kämpe!

    2014-04-01 | 16:00:11
  • idakristinajosefine.blogg.se säger:

    Härligt att se att det börjar ljusna nu !

    2014-04-01 | 19:01:39
    Bloggadress: http://idakristinajosefine.blogg.se/
  • Caroline säger:

    Vad skrev mamman??

    2014-04-01 | 20:22:53
  • Elin säger:

    Vad skrev hans mamma då?

    2014-04-01 | 22:33:47

Kommentera inlägget här: